چیدمان و دکوراسیون خانه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در حال و هوای هر خانه‌ای داشته باشد؛ بنابراین باید در انتخاب دکور و دیزاین خانه خود دقت داشته باشیم. در این مطلب می‌خواهیم راجع به دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده با شما صحبت کنیم و به شما بگوییم که از چه وسایل و چیدمانی برای خانه کوچک استفاده کنید؛ بنابراین تا انتهای این مطلب از سایت برترین ها با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

چیدمان نشیمن کوچک


بیشتر بخوانید : ده راهکار اساسی برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه


دکوراسیون خانه کوچک

به طور کلی ایده‌های زیادی برای چیدن یک خانه کوچک وجود دارد که معمولاً بسیار ساده هستند اما لازم است که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل خانه خود را بچینید. برای دکوراسیون خانه‌های کوچک معمولاً از وسایل ساده‌ای استفاده می‌شود که فضای کمتری را اشغال می‌کنند. برای چیدمان این خانه‌ها باید از کوچک‌ترین وسایل استفاده کنید و از پرت‌ترین فضاها نیز استفاده لازم را داشته باشید. توجه داشته باشید که در دکوراسیون خانه کوچک به هیچ عنوان نباید وسایل اضافی و غیر قابل استفاده به کار ببرید. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که برای هر یک از قسمت‌های خانه کوچک از چه نوع دکور و وسایلی استفاده کنید.

دکوراسیون قسمت نشیمن خانه‌های کوچک

مهم‌ترین قسمت هر خانه اتاق نشیمن آن است که باید در دکوراسیون آن دقت کافی را داشته باشید. به طور کلی اتاق نشیمن به عنوان قلب خانه شناخته می‌شود و افراد در این قسمت به استراحت، تماشای فیلم، صحبت، بازی و غیره می‌پردازند و پر رفت و آمدترین قسمت هر خانه اتاق نشیمن آن است. در خانه‌های کوچک اتاق نشیمن باید با استفاده از وسایل ساده و کاربردی و در عین حال زیبا چیده شود. در قسمت زیر به شما می‌گوییم که در اتاق نشیمن خانه‌های کوچک از چه وسایلی استفاده کنید و چگونه آن را تزیین نماییدهم چنین می توانید از یک کارشناس کمک بگیرید. برای آشنایی با برترین طراحان دکوراسیون کافیست از صفحه دکوراسیون داخلی در تهران دیدن نمایید. 

بهترین دکوراسیون خانه کوچک


بیشتر بخوانید : بهترین طراحی و دکوراسیون اتاق پذیرایی در سال 1401


آینه در نشیمن خانه‌های کوچک

به طور کلی آینه جلوه بسیار زیبایی به خانه شما می‌دهد و استفاده از آن در اتاق نشیمن ایده بسیار خوبی است. در واقع آینه می‌تواند فضای اتاق نشیمن شما را بزرگ‌تر نشان دهد و منعکس کردن نور باعث زیبایی دوچندان اتاق نشیمن خواهد شد. شما می‌توانید از دیوارهای آینه‌ای، آینه دیواری، آینه همراه با کنسول و غیره در اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

به کار بردن وسایل چند منظوره

در خانه‌های کوچک ممکن است فضای کافی برای گذاشتن میز جلو مبلی و میزهای عسلی همراه با هم وجود نداشته باشد؛ به همین دلیل شما می‌توانید از میزهای عسلی دو کاربره برای اتاق نشیمن کوچک خود استفاده کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند و جلوه زیباتری به اتاق نشیمن شما دهند.

استفاده از شلف‌های دیواری

اگر می‌خواهید وسایل تزیینی خود را در اتاق نشیمن بچینید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که از شلف‌های دیواری در این اتاق استفاده کنید. شما می‌توانید روی شلف‌ها وسایل تزیینی، کتاب، گلدان کوچک و غیره قرار دهید تا زیبایی اتاق نشیمن شما بیشتر شود. علاوه بر آن دیگر نیازی به استفاده از کمدها و یا کتابخانه‌های بزرگ و جاگیر نیست. توجه داشته باشید که تعداد شلف ها زیاد نباشد و از لوازم تزئینی به دقت استفاده کنید تا این قسمت از خانه شلوغ دیده نشود.

آشپزخانه خانه‌های کوچک

آشپزخانه در واقع مهم‌ترین قسمت هر خانه است و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه دارد. بهتر است که کابینت‌های آشپزخانه کوچک به سبک مینیمال و با رنگ‌های روشن باشد تا آشپزخانه شما بزرگ‌تر نشان داده شده و علاوه بر آن دچار تاریکی نشود.

دکوراسیون برای آشپزخانه کوچک


بیشتر بخوانید : طراحی آشپزخانه کوچک


دکوراسیون اتاق خواب خانه‌های کوچک

برای چیدن اتاقی که فضای کوچکی دارد، می‌توانید از تختخوابی استفاده کنید که تاج نداشته باشد و یا این‌ که تاج آن به صورت دیواری نصب شود. استفاده از تخت‌های دو طبقه و یا تخت‌های چند کاربردی برای اتاق خواب‌های کوچک بسیار مناسب است. به کار بردن تختخوابشوها نیز ایده بسیار خوبی برای اتاق‌های کوچک است و می‌تواند به عنوان مبل و یا تخت مورد استفاده قرار گیرد. به شما پیشنهاد می‌دهیم که تمامی وسایل اتاق‌های کوچک را همرنگ انتخاب کنید تا اتاق شما شلوغ و به هم ریخته به نظر نرسد.

بهترین دکوراسیون برای اتاق خواب کوچک


بیشتر بخوانید : اشتباهاتی در دکوراسیونِ اتاق خواب


دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی خانه‌های کوچک

در قسمت حمام و سرویس بهداشتی خانه‌های کوچک لازم نیست که از کابینت‌های بزرگ و جاگیر استفاده کنید و به جای آن‌ها می‌توانید انواع قفسه‌های دیواری، جعبه‌ها و سبدهای حصیری را در این فضاها بکار ببرید که زیبایی بیشتری دارند و علاوه بر آن فضای کمتری را اشغال خواهند کرد. در حمام این خانه‌ها استفاده از وان ایده مناسبی نیست و می‌تواند فضای زیادی از حمام شما را اشغال کند.

بهترین دکوراسیون برای سرویس بهداشتی


بیشتر بخوانید : ایده های منحصر به فرد دکوراسیونِ داخلی حمام


کلام آخر

در این مطلب راجع به دکوراسیون خانه‌های کوچک با شما صحبت کردیم و به شما گفتیم که برای چیدمان اتاق نشیمن، اتاق خواب، حمام و سرویس بهداشتی باید از چه نوع وسایلی استفاده کنید و چه نوع رنگ‌هایی را به کار ببرید. توجه به نکات بالا باعث می‌شود که بتوانید از تمامی فضاهای خانه کوچک خود به درستی استفاده کنید و بر زیبایی آن بیفزایید.