همان طور که می دانیم تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه و با هزینه تاثیر بسیار مثبتی در زندگی و تغییر روحیه ما دارد. اولین راهکار برای تغییر دکوراسیون منزل جابجایی وسایل آن است. بله به همین سادگی، می توانید با جابجا کردن مبلمان، فرش ها، قفسه ها، گلدان ها، تابلو های دیواری و هر وسیله ای که در منزل دارید، به فضای داخلی اتاق ها تنوع بدهید و آن ها را زیباتر کنید. این کار علاوه بر تغییر دکوراسیون و افزایش زیبایی و جلوه منزل شما به جریان انرژی های حیاتی و فنگ شویی نیز در منزل شما کمک می کند و در تغییر روحیه و افزایش انرژی های مثبت تاثیر به سزایی دارد.
برای تغییر دکوراسیون حتی می توانید صندلی های چوبی یا تخت و میز های عسلی را با اسپری زنگ بزنید. همه مدل اسپری زنگ براق و مات در بازار وجود دارند و به راحتی هر شخص بزرگسالی می تواند بدون داشتن مهارت خاصی از آن ها استفاده کند. برای گرفتن نتیجه بهتر از رنگی متضاد با رنگ قبلی استفاده کنید. برای مثال اگر قبلا رنگ مبلمان چوبی شما قهوه ای تیره بود، این بار از رنگ های طلایی یا نقره ای یا سفید استفاده کنید و رنگ و روی تازگی به فضای خانه ببخشید.
با این ترفند حتی وسایل چوبی را نو می کنید و اثرات رنگ پریدگی های قبلی در آن ها را از بین می برید و با اسپری رنگ پوشش می دهید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان می زنید. هم رنگ وسایل چوبی خانه را تغییر داده اید و تنوع در فضای اتاق ایجاد کرده اید و هم وسایل چوبی را نو کرده اید. در سایت برترین ها می توانید مقاله های بیشتری در رابطه با دکوراسیون منزل مطالعه کنید.

دکوراسیون داخلی منزل مدرن

تغییر دکوراسیون خانه ساده و بدون هزینه

تغییر دادن نحوه چیدمان کتاب ها در کتابخانه شما نیز می تواند یکی از روش های تغییر دکوراسیون خانه باشد. می توانید کتاب ها را بر اساس رنگ آن ها در قفسه های مختلف بچینید. به عنوان مثال کتاب های با جلد مشکی و قهوه ای را در یک قفسه بگذارید و در کنار آن ها کتاب های با رنگ جلو قهوه ای روشن تا برسید به کتاب های رنگ زرد و آخر سر هم سفید.
حتی می توانید کتاب ها را بر اساس قطر و ضخامت آن ها بچینید. به این صورت که از کتاب های با قطر بیشتر شروع کنید و کنار هم قرار بدهید تا برسید به کتاب های نازکتر و کم قطر تر و به این ترتیب با نظم دوباره ای که به کتاب های کتابخانه خود می دهید، می توانید به راحتی دکور منزل خود را تغییر دهید. علاوه بر آن می توانید از برچسب های تزئینی و رنگی که امروزه زیاد در بازار وجود دارند استفاده کنید و آن ها را به داخل قفسه های کتابخانه خود بچسبانید و به این ترتیب نمای قفسه های منزل را تغییر دهید.
تغییر لامپ ها و روشنایی های منزل و تقویت نور اتاق های آن یکی دیگر از روش های تغییر دکوراسیون کم هزینه است. حتی می توانید نور هایی را که به رنگ مهتابی بوده اند به رنگ آفتابی در بیاورید یا از لامپ های رنگی برای روشنایی اتاق خواب خود استفاده کنید.
برای تغییر دکوراسیون خانه با کمترین هزینه می توانید از فضای پشت پنجره ها به عنوان قفسه وسایل دکوری یا ویترین استفاده کنید و گلدان ها و وسایل یادگاری خود را روی آن قرار دهید. حتی می توانید حیوانات اسباب بازی کودک خود را دوباره رنگ بزنید و به عنوان دکوری بر روی آن قرار دهید.

دکوراسیون داخلی منزل کوچک

روش های تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه

عوض کردن کاربری وسایل منزل نیز می تواند یک روش تغییر دکوراسیون خانه باشد. برای مثال می توانید از میز قدیمی گوشه اتاق استفاده کنید و آن را به یک میز خاطرات زیبا تبدیل کنید. می توانید انواع عکس های خانوادگی خود را بر روی این میز قرار دهید و به این ترتیب یک گوشه منزل خود را به یک موزه خاطرات جذاب تبدیل کنید.
می توانید از ظروف قدیمی منزل خود که دیگر استفاده نمی کنید، مانند بشقاب های چینی قدیمی لب پر شده نیز بر روی این میز استفاده کنید و حس نوستالژیک میز خاطره ها را بیشتر کنید. هر چند وقت یکبار نیز می توانید عکس های جدید خانوادگی خود را با عکس های قدیمی جایگزین کنید و هر چند ماه یکبار تنوع تازه ای به این میز خاطرات ببخشید. حتی هدایای پر مخاطره ای را که کمد یا کشو های خود پنهان کرده اید را نیز از کمد در بیاورید و بر روی میز خاطره بگذارید. به عنوان مثال انواع کارت پستال های تبریک عید نوروز یا کارت های عروسی عزیزانتان و یا هدایای معنوی تولد های خود یا فرزان تان.
یک روش دیگر برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه استفاده از سبد های حصیری گل است که در انباری اکثر خانه ها وجود دارد. آن سبد های حصیری گل را از انباری بیاورید و داخل آن ها را با میوه های تازه یا میوه های مصنوعی دست ساز خود پر کنید و جلوه تازه ای به آشپزخانه و فضای اوپن آن بدهید.
قرار دادن شمع در فضای اتاق ها و به خصوص روشن کردن آن ها می تواند به تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه کمک کند. از لحاظ فنگ شویی نیز شمع ها اثرات مثبتی زیادی دارند و حتی می توانند به ورود انرژی های مثبت به منزل شما نیز کمک کنند.

دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه

راهکار های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه

یکی دیگر از روش های تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه استفاده از وسایل دکوری خلاقانه است. به عنوان مثال گلدان هایی که با بطری های آب خالی درست شده اند، می توانند زینت بخش فضای آشپزخانه شما باشند. یا این که پولک ها یا سنگ های تزئینی روی لباس های قدیمی خود را بکَنید و این پولک ها را بر روی گلدان های شیشه ای خود بچسبانید و یک گلدان جذاب و درخشنده خلق کنید.
حتی می توانید با بافتنی یا قلاب یا کاغذ های رنگی پروانه های رنگارنگی درست کنید و به پرده آشپزخانه یا پرده پذیرایی خود وصل کنید. و اینگونه با تغییر در پرده منزل، دکوراسیون آن را بروز کنید.حتی می توانید به وسیله یک نخ برخی از اسباب بازی های کودک خود را از سقف او آویزان کنید و اتاق کودک خود را به یک جنگل زیبا و رویایی تبدیل کنید. در این روش ها از ایده های کودکان نیز بهره ببرید. چون گاهاً آن ها ایده های خلاقانه تری نسبت به شما دارند و دید بازتری نسبت به زیبایی دارند.
روش دیگری برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه حذف برخی آیتم ها و وسایل اضافی از معرض دید منزل است. برای مثال برداشتن والان های پرده ها می تواند به بازتر نشان دادن آن فضا کمک فراوانی کند و تغییری بسیار ویژه ای را به ارمغان آورد. حتی جابجا کردن احتمالی رو میزی ها می تواند در خانه شما ایجاد تغییر کند.
به خصوص در مورد منزل های شلوغ و با متراژ کم این روش حذف برخی المان های قدیمی می تواند بسیار راهگشا و زیبا باشد. حتی گاهی اوقات به سادگی جمع کردن میز اتویی که همیشه در گوشه اتاق پهن بوده است، می تواند تغییر شگرفی در نمای آن اتاق ایجاد کند. در این روش از می توانید خلاقیت خود استفاده کنید و وسایل اضافی را از معرض دید حذف کنید.

طراح دکوراسیون داخلی

سایر راهکار ها برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه

ساختن وسایل دکوری با قطعات ارزان و در دسترس موجود در منزل نیز می تواند راهکار دیگری برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه باشد. به عنوان مثال می توانید از یک تکه آینه شکسته به عنوان یک سینی تزئینی در منزل استفاده کنید و صدف های دریایی یا میوه های کاج یا گل های انار را در داخل آن به زیبایی بچینید و اطراف آن را با روبان هایی که از یک جعبه شکلات قدیمی داشته اید، تزئین کنید.
خانم های خانه دار با سلیقه ایرانی معمولاً از این کاردستی های خلاقانه زیاد درست می کنند. به عنوان مثال یک عدد صابون خوشبو را با تکه ای تور می پوشانند و بعد با مروارید و روبان های طلایی آن را تزئین می کنند و این سبد گل زیبا را در فضای جلوی آینه سرویس بهداشتی قرار می دهند تا علاوه بر زیبایی فضای آن را نیز خوشبو سازد.
حتی می توانید از یک تکه چوب استفاده کنید و یک شلف یا قفسه بر روی دیوار اتاق ایجاد کنید. شلف ها المان های دکوری بسیار زیبای جدیدی هستند که به راحتی می توانند تفاوت فضا ایجاد کنند. به ویژه شلف ها در دیوار های کناری منزل که محل عبور و مرور نیستند و قرار دادن وسایل یادگاری یا تزئینی ساده و رنگی بر روی آن ها می تواند زیبایی آن فضا را دو چندان کند.
عوض کردن پارچه کوسن های مبل نیز می تواند یک ایده برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه باشد. می توانید از لباس های قدیمی خود یا فرزندان تان استفاده کنید و برای کوسن ها پارچه روبالشی جدیدی بدوزید. حتی می توانید از تنوع رنگ چند پارچه موجود در خانه نیز استفاده کرده و پارچه روی کوسن ها را به شکل چهل تکه دوزی در بیاورید و جلوه رنگی تری را به اتاق نشیمن خود بدهید. هم چنین برای تغییر دکوراسیون اصولی میتوانید از طراح دکوراسیون داخلی در تهران مشاوره بگیرید.

دکوراسیون داخلی با رنگ سبز

ایده هایی برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه

ایجاد یک فضای دنج در گوشه پذیرایی می تواند یک روش دیگر برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه باشد. می توانید یک صندلی قدیمی یا صندلی مدل زین اسبی را در یک گوشه پذیرایی خود قرار دهید. در کنار آن یکی از میز های کشو دار اتاق خواب  خود را بگذارید و بر روی میز المان هایی از انرژی های مثبت را قرار دهید. برای مثال چیزی مانند چیدمان سفره هفت سین و یا یک گلدان گل طبیعی و در کنار این دو از یک آباژور که در خانه دارید نیز می توانید استفاده کنید.
به همین سادگی می توان یک گوشه دنج تنهایی یا دو نفره ایجاد کرد برای استفاده خود و همسرتان یا برای مواقع مطالعه یک نفره. به هر تقدیر ایجاد این فضای دنچ در گوشه تنهایی منزل شما می تواند یک محیط بسیار انرژی بخش و آرامی باشد برای مواقعی که می خواهید در کمال آرامش از یک فنجان چای عصرانه خود لذت ببرید.
گل های طبیعی و گیاهان سبز نیز یکی دیگر از آن روش های مثبت برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه هستند. گیاهان سبز نماد حیات و سر سبزی در منزل شما هستند که وظیفه تامین اکسیژن هوای خانه شما را نیز بر عهده دارند. می توانید از گلدان های قدیمی خود قلمه های کوچکتری بگیرید و تعداد گلدان های سبز داخل منزل خود را بیشتر و بیشتر کنید. همچنین قرار دادن برخی قلمه های گل های رونده و آویزان در داخل بطری های رنگی دلستر می تواند زینت بخش میز های داخل پذیرایی یا کابینت روی اپن آشپزخانه شما باشد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

 

روش های دیگری برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه

تزئین دیوارها نیز از جمله ایده های ناب برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه بدون هزینه محسوب می شود. می توانید با چسباندن کاغذ های رنگی که به شکل برگ های پاییزی هستند به دیوار یک گوشه اتاق خواب خود تم پاییزی به آن اتاق بدهید. یا حتی می توانید طرح یک درخت زیبا و خلاقانه را بر روی دیوار اتاق خواب کودک خود با کاغذ های رنگی در آورید و با میوه های رنگی کاردستی ساخت فرزند خود آن درخت را تزئین کنید. یا می توانید چند کفشدوزک زیبای چوبی را بر روی دیوار های آشپزخانه خود بچسبانید و نمای آن دیوار را به سادگی تغییر دهید.
حتی امروزه بر چسب های بسیار نازک زیبایی به صورت رولی در بازار موجود هستند که انواع تم های کودکان و بزرگسالان یا طرح کاشی های پر زرق و برق را دارند. می توانید از این برچسب های کاشی استفاده کرده و بر روی کاشی های قدیمی آشپزخانه خود بچسبانید و نمای زیبا و جدیدی را به آن ببخشید.
بسیاری از خانم های خانه دار با سلیقه و هنرمند از هنر دستان خود و قلاب بافی های خود استفاده کرده و یک رو مبلی زیبا و شیک می بافند و با انداختن این رو مبلی هنر دست خود به مبلمان قدیمی منزل جلوه ای تازه می بخشند. حتی می توانید با نخ های رنگی بر روی پارچه های کوسن روی مبل های خود گلدوزی کنید و آن ها زیباتر کنید.

دکوراسیون دلخلی رنگی

دیگر ایده ها برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه

برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه می توانید دیوار یک اتاق را به گالری عکس های خانودگی و پر خاطره خود تبدیل کنید. با این ایده هم یک فضای نوستالژیک در یک گوشه خانه ایجاد می کنید و هم می توانید آن قسمت از منزل را شادتر و زیباتر کنید. حتی بر روی این دیوار می توانید نقاشی های جالب کودکان خود را نیز قرار دهید و یا مدارک و افتخارات خاص خود یا فرزندان تان را نیز قاب کنید و در این محل قرار دهید.
می توانید برای قرار دادن مجلات یا روزنامه های خود و یا اسباب بازی کودکان خود جعبه های تزئینی و زیبایی را با وسایل دور ریختنی منزل خود درست کنید و با روکش های پارچه ای آن ها را به رنگ مبلمان ایده آل خود در بیاورید. به این ترتیب هم وسایل اضافی داخل اتاق نظم و ترتیب خاصی می گیرند و هم یک دکوراسیون نو و جدید در آن گوشه اتاق ایجاد می کنید.
اپلیکیشن های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام پر است از ایده های ناب و جدید برای خلق وسایل تزئینی داخل خانه به خصوص انواع گلدان های گل تزئینی یا ساخت جا حوله ای های بافتنی و یا اسکاج ها و دستگیره های تزئینی به شکل انواع گل و میوه برای دکوراسیون داخل آشپزخانه. همین طور ساخت انواع تابلو های زیبای نقاشی یا خمیر های سرامیکی که هر کدام می توانند جلوه بسیار زیبایی برای یک گوشه از منزل شما باشند و دکوراسیون آن محل را تغییر بدهند.

دکوراسیون داخلی لاکچری

جمع بندی در مورد راهکار های تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه

اولین راهکار اساسی و بدون هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل جابجایی مبلمان و دیگر وسایل داخل منزل است. می توانید با جابجایی نحوه چیدمان مبل های تک نفره و چند نفره هم دکوراسیون منزل را از ساده ترین روش تغییر بدهید و هم با تغییرات خلاقانه فضای داخل اتاق ها را به پارتیشن های مختلف تفکیک کنید و یا با چیدمان مناسب مبلمان در اتاق خواب فضای جدیدی به خود هدیه بدهید.
دومین راهکار اساسی برای تغییر بدون هزینه دکوراسیون منزل شما، نو کردن وسایل چوبی قدیمی با اسپری رنگ های جذاب موجود در بازار است. با این ترفند با یک تیر دو نشان می زنید. هم رنگ وسایل چوبی خانه را تغییر داده اید و هم در فضای خانه تنوع ایجاد کرده اید و هم وسایل چوبی را نو کرده اید.
تغییر دادن نحوه چیدمان کتاب ها در کتابخانه شما نیز می تواند یکی از روش های بدون هزینه تغییر دکوراسیون منزل باشد. می توانید کتاب ها را بر اساس رنگ آن ها یا به ترتیب قطر و یا ارتفاع در قفسه های مختلف بچینید و نمایی متفاوت از کتابخانه را به نمایش در آورید.
تغییر لامپ ها و روشنایی های منزل و تقویت نور اتاق های آن یکی دیگر از روش های کم هزینه تغییر دکوراسیون خانه است. حتی می توانید نور هایی را که به رنگ مهتابی بوده اند به رنگ آفتابی در بیاورید یا از لامپ های رنگی برای روشنایی اتاق خواب خود استفاده کنید.
عوض کردن کاربری وسایل منزل نیز می تواند یک روش بدون هزینه تغییر دکوراسیون منزل باشد. برای مثال می توانید از میز قدیمی گوشه اتاق استفاده کنید و آن را به یک میز خاطرات تبدیل کنید. انواع عکس های خانوادگی یا هدایای ویژه خود را بر روی این میز قرار دهید و به این ترتیب یک گوشه منزل خود را به یک موزه خاطرات جذاب تبدیل کنید.
سایر روش ها نیز به خلاقیت شما بر می گردد. می توانید با انواع وسایل دور ریختنی موجود در خانه وسایل تزئینی زیبا و دکوری بسازید و در بخش های مختلف منزل خود قرار دهید و شاهد جلوه تازه ای از مناظر خلاقانه باشید.