نقش پرده در دکوراسیون
انتخاب پرده نقش به سزایی در دکوراسیون داخلی منزل داشته است. 
انتخاب پرده معیارهایی دارد از جمله: جنس، رنگ، طرح و اینکه پرده برای چه مکانی قرار است انتخاب شود. 

                                                                   

طراحی دکوراسیون داخلی به سلیقه و ذوق شما بستگی دارد. انتخاب رنگ های روشن بی شک خانه را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهد.
حال اینکه پرده برای کدام قسمت خانه انتخاب شود جای بحث دارد. پرده ی مناسب آشپزخانه بی شک باید جنسی داشته باشد که طی دفعات شستشو حالت خودش را از دست ندهد. 
چرا که آشپزخانه به دلیل داشتن ذرات معلق بیشتر قاعدتا زودتر و بیشتر از پرده های دیگر کثیف می شود و مساله ای که امروزه همه با آن درگیر هستند کوچک بودن فضاست اگر شما هم از آن دسته هستید، از پرده های ضخیم  برای آشپزخانه استفاده نکنید چون این پرده ها باعث کوچک تر نشان دادن فضا می شوند و همچنین سعی کنید از پردهای سبک برای آشپزخانه استفاده کنید که شستشوی راحتی داشته باشند.  
بهترین گزینه پرده های لورداپه هستند.
اگر پرده را برای اتاق خواب بخواهید باید به این نکته توجه داشته باشید که این اتاق خواب چه کسی است با چه سنی؟ 
چراکه اتاق خواب کودک باید از پرده هایی با رنگ ها و طرح های شادتر استفاده کرد، نکته ای که باعث بزرگتر شدن فضای داخلی اتاق خواب می شود این است که شما پرده را عریض تر و بالاتر از چهار چوب نصب کنید و بهترین قسمت انتخاب پرده پذیرایی است. 
چرا که پرده ی این قسمت خانه بیشتر از بخش های دیگر مورد توجه است و همچنین بیشتر در معرض دید قرار می گیرد. 
بنابراین برای انتخاب پرده این قسمت اکثرا از دو یا سه مدل پارچه استفاده می شود که باید دقت داشت، این مدل های انتخابی از نظر رنگ و یا مدل و طرح هماهنگ باشند.
باید به این نکات هم توجه کنید که اگر خانهتان جنوبی است و نور کمی دارد باید از پرده های رنگ روشن استفاده کنید پرده هایی که نور از آن عبور کند انتخاب مناسبی است مانند پارچه توری و یا پارچه های حریر.
 اگر پارچه ای انتخاب کرده اید احتمال این را دارد که آب برود و کوچک شود می توانید یک روز کامل آن را در آب و دو قاشق نمک خوراکی بخیسانید و بعد برای دوخت و نصب آن برنامه ریزی کنید. 
راهی برای اتو نزدن پرده هایتان ایناست که آن ها را نم دارآویزان کنید با این کار پرده ها بعد از شستشو خشک می شوند و هم چروک هایش برطرف می شوند و شما را از اتو کردن پردها خلاص می کند. 
 برای اینکه پرده ها بعد از شستشو حالت قبلشان را از دست ندهند وقتی گیره ها را در میاورید جای آن ها را با ماژیک علامت بزنید تا بعد از شستشو هم گیره ها را مثل قبل وصل و نصب کنید. 
خوش سلیقه ها می دانند که پرده هارا باید به گونه ای انتخاب کنند که به طرح و رنگ آن ها با دکوراسیون خانه شان ست باشد. 
در نتیجه موقع خرید و انتخاب پرده این نکته را به یاد داشته باشید که پرده ها با مبل، فرش و تابلوهای شما هماهنگی داشته باشد. 
اگر بخواهید می توانید با یک تضاد رنگی فضایی چشمگیر را خلق کنید ست کردن رنگ سفید با رنگ هایی مانند قرمز، سورمه ای، آبی و... می تواند فضایی بینهایت شیک و چشمگیر را به وجود آورد. بنابراین شما لازم نیست همه چیز یک رنگ و خسته کننده باشد با کمی حوصله و سلیقه خانه اتان را به نام خودتان می کنید. 
دقت داشته باشید که هرچه طرح های انتخابی شما ساده تر باشد خیلی تأثیر گذارتر خواهد بود .