فهرست:

عید 1402 دکوراسیونی متنوع داشته باشید
کلام آخر

با ورود به ماه اسفند بسیاری از افراد به این فکر می‌افتند که در هنگام خانه تکانی تغییر دکوراسیون برای عید را نیز انجام دهند و همچنین می‌اندیشند که چگونه یک تغییر دکوراسیون ساده و آسان را با کمترین هزینه به انجام برسانند. اگر شما نیز در شمار آن دسته از افراد قرار دارید که ترجیح می‌دهید قبل از فرا رسیدن سال نو دکوراسیون جدیدی برای منزل خود به وجود آورید، بهتر است تا با برخی از راهکارهای رایج برای انجام این کار آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم تا برخی از راهکارهایی که با استفاده از آن‌ها می‌توان به صورت ساده و آسان تغییر دکوراسیونی را برای نوروز انجام داد را به معرفی نماییم. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

تغییر دکوراسیون منزل

عید 1402 دکوراسیونی متنوع داشته باشید

اگر در این فکر هستید که تغییر دکوراسیونی برای عید در منزل خود انجام دهید که در نهایت منجر به ایجاد یک دکوراسیون منحصربه‌فرد شود، به این موضوع توجه داشته باشید که بهتر است دکوراسیون عید به‌گونه‌ای باشد که سرزندگی بهار را برای خانه شما به ارمغان آورد. شاید برخی از افراد بر این باور باشند که انجام تغییر دکوراسیون بسیار هزینه‌بر است و با استفاده از روش‌هایی آسان و ساده نمی‌توان این کار را انجام داد؛ اما این تفکر اشتباه بوده و با انجام برخی از روش‌ها می‌توان به صورت آسان و با هزینه‌ای بسیار پایین یک تغییر دکوراسیون متناسب با فصل بهار را ایجاد کرد.
در واقع شما برای تغییر دکوراسیون متناسب با فصل بهار و عید نوروز می‌توانید با تغییر مکان برخی از وسایل در منزل خود، رنگ کردن دیوارها و اضافه کردن تعداد گل یا گیاه این کار را به راحتی به انجام برسانید. انجام برخی از کارها ممکن است بسیار ساده و ابتدایی به نظر بیایند؛ اما در نظر داشته باشید که گاهی اوقات تغییرات بسیار کوچک سبب خلق یک دیزاین بسیار مناسب و منحصربه‌فرد خواهد شد. اگر شما نیز قصد انجام تغییر دکوراسیون برای عید را دارید بهتر است اجرای برخی تغییرات ساده و بدون هزینه را از قلم نیندازید. اگر به دنبال به اجرا در آوردن این امر هستید ممکن است با روش‌های بسیار متفاوتی روبه‌رو شده باشید؛ اما در این قسمت ما قصد داریم تا 20 راهکار آسان با هزینه کم را معرفی کنیم. علاوه بر این راهکارها میتوانید برای کمک بیشتر از صفحه بهترین معماری و دکوراسیون در نیاوران استفاده کنید.

1) تزئین دیوارها با استفاده از وسایلی ارزان قیمت

برای تزئین دیوارها با استفاده از وسایل ارزان قیمت می‌توانید از چند قاب عکس زیبا استفاده نمایید. یک راه زیرکانه برای انتخاب قاب‌های عکس برای جلب توجه بیشتر و زیبایی بی‌نظیر استفاده از قاب‌های سفید با عکس‌های سیاه در درون آن یا عکس‌های سیاه و سفید است. استفاده از این قاب عکس‌ها توجه بسیاری از افرد را به خود جلب می‌کند و زیبایی دو چندانی را برای منزل در فصل بهار به وجود خواهد آورد.

2) ایجاد فضا با نصب قفسه‌ هایی به دیوار

اگر در منزل شما اتاق‌های خواب حالت باریکی دارند و قرار دادن وسایل در این اتاق‌ها برای شما بسیار دشوار است، می‌توانید با نصب قفسه‌ها به دیوار از فضای داخلی اتاق نهایت استفاده را داشته باشید. استفاده از قفسه‌ها و نصب کردن آن‌ها در اتاق‌های کوچک و باریک می‌تواند یک راهکار بسیار مناسب برای تغییر دکوراسیون عید به حساب آید. انجام چنین کاری علاوه‌بر امکان قرارگیری وسایل بیشتر در داخل فضای اتاق، کمک خواهد کرد تا اتاق بزرگ‌تر دیده شود.

نصب قفسه‌ هایی به دیوار


بیشتر بخوانید: دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده


3) ورود یک آینه به داخل اتاق

استفاده از یک آینه در داخل اتاق سبب می‌گردد تا دکوراسیون آن با تغییر بسیار زیادی روبه‌رو شود. زمانی که یک آینه را در فضای اتاق خود قرار می‌دهید، منعکس شدن نور و تصاویر از آن سبب شده تا فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. انجام این‌کار می‌تواند اتاق‌های کوچک را بزرگ‌تر از اندازه واقعی آن‌ها نشان دهد. شما می توانید برای آشنایی و دریافت مشاوره آنلاین دکوراسیون داخلی در تهرانپارس از صفحه لینک داده شده دیدن نمایید.

ورود یک آینه به داخل اتاق

4) اضافه کردن یک قالیچه 

توجه داشته باشید که یک قالیچه بزرگ و کنفی می‌تواند سبب ایجاد تغییر بسیار زیبا و جالبی در فضای منزل شود. اگر قصد دارید تا تغییر دکوراسیون برای عید را انجام دهید، می‌توانید از این نوع قالیچه کمک بگیرید. اگر می‌خواهید که قالیچه کنفی از هزینه کمتری برخوردار باشد استفاده از پادری تولید شده از کنف نیز راه حل مناسبی خواهد بود. اگر به دنبال تولید قالیچه کنفی یا خرید آن هستید در نظر داشته باشید که قالیچه‌های راه راه یک انتخاب بسیار شیک و مدرن به حساب می‌آیند.

 اضافه کردن یک قالیچه

5) نقاشی کردن داخل کمد لباس ‌ها

یک راهکار ساده و آسان دیگر که می‌توان از آن جهت ایجاد تغییر دکوراسیون برای عید استفاده نمود، نقاشی کردن کمدهای لباس است. می‌توان با نقاشی کردن درون کمد لباس‌ها با استفاده از رنگ‌های متنوع احساسی خوشایند را ایجاد کرد تا در زمان باز کردن در کمد لباس با زیبایی روبه‌رو شد. به اجرا در آوردن این نقاشی سبب می‌گردد تا هر بار که در کمد را باز می‌کنید، هیجان زده شوید و بتوانید با احساس بهتری لباس مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

نقاشی کردن داخل کمد لباس ‌ها

6) استفاده از بالش ‌ها با رنگ ‌هایی زیبا و متنوع

یکی دیگر از راهکارهایی که با صرف کمترین هزینه و به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت، استفاده از بالش‌های رنگارنگ در منزل است. می‌توان تغییر دکوراسیون برای عید را تنها با استفاده از چندین بالش با رنگ‌های مختلف انجام داد و سبب شد تا منزل رنگ تازه‌ای به خود بگیرد. همچنین درست کردن چند کوسن نمدی نیز هزینه چندانی در بر نخواهد داشت و با کمترین هزینه می‌توان به زیبایی بیشتر منزل کمک بزرگی کرد.

استفاده از بالش ‌ها با رنگ ‌هایی زیبا

7) ایجاد طرح روی دیوارها

شما می‌توانید برای ایجاد یک دکوراسیون مناسب برای فصل بهار و تعطیلات نوروزی که قرار است میزبان افراد زیادی باشید، با ایجاد طرح‌های زیبا روی دیوارهای منزل، یک فضای دیدنی را به وجود آورید. تغییر دکوراسیون برای عید با انجام کارهای بسیار کوچکی همچون ایجاد نقش و نگار روی دیوارهای منزل، جلوه ویژه‌ای به خانه می‌بخشد و به نظر می‌رسد که شما تغییرات بسیار بزرگی را در منزل انجام داده‌اید. ایجاد خطوط راه راه پهن یا باریک می‌تواند جلوه بسیار منحصربه‌فردی را به خانه ببخشد. همچنین می‌توانید با رنگ‌آمیزی هر یک از دیوارهای منزل، تنوع بی‌نظیری در فضای داخلی خانه ایجاد کنید. ترکیب رنگ سفید و سیاه برای درها و دیوارها بسیار جالب به نظر خواهد رسید و توجه همگان را جلب می‌کند.

ایجاد طرح روی دیوارها

8) تغییر دکوراسیون با استفاده از لباس ‌ها و ملحفه‌ های قدیمی

زمانی که لباس‌های قدیمی خود را جمع کرده‌اید تا آن‌ها را دور بریزید، بهتر است دست نگهدارید؛ زیرا لباس‌ها و ملحفه‌های قدیمی وسایلی هستند که در تغییر دکوراسیون برای عید به کار برده خواهند شد. به طور مثال با استفاده از پارچه‌های کتان قدیمی و با پرداخت هزینه بسیار کم می‌توانید روبالشتی‌هایی زیبا تهیه کنید.

9) انداختن سایه روی دیوارها

یکی دیگر از راهکارهایی که در تغییر دکوراسیون برای عید می‌توانید از آن بهره ببرید، سایه انداختن روی دیوارها است که در این روش می‌توان به جای رنگ کردن دیوارها به صورت یکدست، پایین و بالای دیوار را به صورت روشن و تیره رنگ‌آمیزی کرد. انجام این کار یک تغییر بسیار ساده و کوچک به نظر می‌رسد؛ اما هر فرد در صورت مواجه شدن با این تصویر به وجد می‌آید و یک تغییر اساسی در منزل به شمار می‌رود.

انداختن سایه روی دیوارها


بیشتر بخوانید: بهترین طراحی و دکوراسیون اتاق پذیرایی


10) استفاده از سینی برای قرار دادن اشیاء

شما می‌توانید به جای قرار دادن کنترل تلویزیون و ضبط روی میز تلویزیون، از یک سینی استفاده کنید و کنترل‌ها را در آن قرار دهید و سپس سینی را روی میز تلویزیون بگذارید. قرار دادن کنترل روی سینی و سپس گذاشتن سینی روی میز تلویزیون، توجه هر فردی را جلب خواهد کرد.

سینی برای قرار دادن اشیاء

11) چسباندن کاغذ دیواری پشت قفسه ‌ها

یکی دیگر از راهکارهای ساده و آسان که در تغییر دکوراسیون برای عید مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر بسیاری نیز در ظاهر منزل بر جای می‌گذارد، چسباندن کاغذ دیواری پشت قفسه‌ها است. به این صورت که به جای چسباندن کاغذ دیواری بر کل دیوارهای خانه، می‌توان تنها قسمت پشت قفسه‌ها را کاغد دیواری کرد تا سبب شود که این قسمت‌ها متفاوت از سایر دیوارهای منزل باشند و جلب توجه بیشتری نمایند. اگر در به دنبال تغییر دکور و دیزاین داخلی منزل هستید از صفحه دکوراسیون در نارمک دیدن کنید.

چسباندن کاغذ دیواری پشت قفسه ‌ها

12) قرار دادن شمع

شمع‌ها می‌توانند فضای منزل را به فضایی زیباتر تبدیل کنند و شما می‌توانید برای به وجود آوردن یک فضای زیبا و آرامش‌بخش، از چند عدد شمع کمک بگیرید تا یک تغییر دکوراسیون برای عید با هزینه بسیار کمی را انجام دهید. برای انجام این کار از چند عدد شیشه مربا که از قبل خالی شده‌اند به عنوان جای شمعی استفاده کنید. شیشه‌های مربا را به همراه شمع‌های داخل آن در چند گوشه منزل قرار دهید و با انجام این کار یک فضای رمانتیک را خلق نمایید.

قرار دادن شمع

13) به ‌روز کردن حمام بدون نیاز به بازسازی

بعد از این‌که به آشپزخانه، سالن پذیرایی و اتاق‌های خواب پرداختید و یک دکوراسیون مناسب برای آن‌ها به وجود آورده‌اید، بهتر است به سراغ حمام منزل بروید. شما می‌توانید به جای این‌که هزینه‌های زیادی برای بازسازی حمام پرداخت کنید با استفاده از چند حوله و پرده جدید، رنگ و بوی تازه‌ای را به حمام خود هدیه دهید. تغییر دکوراسیون حمام برای عید در روحیه شما نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت. پس سعی کنید که در هنگام انجام تغییر دکوراسیون حمام را از یاد نبرید.

 به ‌روز کردن حمام

14) استفاده از یک میز برای کنار دیوار

اگر علاقه‌مند هستید تا در منزل شما یک میز بار وجود داشته باشد؛ اما پرداخت هزینه برای تهیه آن کمی نامعقول به نظر می‌رسد، می‌توانید یک میز را در کنار دیوار قرار داده و از آن به عنوان میز بار استفاده کنید. این کار یک تغییر دکوراسیون برای عید محسوب می‌شود که ایده بسیار جالبی است. بعد از انجام این کار می‌توانید با قرار دادن وسایلی مانند سطل یخ، جام و نوشیدنی روی آن را پر کنید و به زیبایی منزل خود بیفزاید.

15) تبدیل کتاب‌ های مورد علاقه ‌تان به آثار هنری

انجام کارهای هنری به پرداخت هزینه‌هایی زیاد نیاز ندارد و شما می‌توانید با ایده گرفتن از طرح‌های جالب آثار هنری بسیار زیبایی را تولید کنید که در تغییر دکوراسیون شما نیز کاربرد داشته باشد. برای تبدیل کردن کتاب مورد علاقه خود به یک اثر هنری، می‌توانید چند صفحه از کتاب مورد نظر را انتخاب نمایید و برای آن چند صفحه چند قاب تهیه کنید. قرار دادن صفحه‌های انتخابی از کتاب مورد علاقه در داخل قاب، سبب خلق یک اثر هنری به دست شما می‌شود. سپس می‌توانید این قاب‌ها را در مکان‌های مختلف منزل به دیوار آویزان کنید و یک فضای بسیار شیک و لوکس را پدید آورید.

16) پوشاندن ورودی منزل با استفاده از کاغذ دیواری

یکی دیگر از راهکارهایی که در تغییر دکوراسیون برای عید مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از کاغذ دیواری مورد پسند برای ورودی منزل است. هر فرد در زمان ورود به منزل اولین چیزی که به آن توجه می‌کند درب ورودی منزل و دیوارهای کناری آن‌ خواهد بود. همچنین اولین احساسی که هر فرد با ورود به خانه شما به دست می‌آورد تا انتها با اون همراه است، پس تزئین آ‌ن‌ها نیز از اهمیت برخوردار برخوردار است. شما می‌توانید با استفاده از کاغذهای طرح‌دار و برجسته دیوارهای کناری را تزئین کنید و درب ورودی را نیز با استفاده از رنگ مورد علاقه خود رنگ‌آمیزی نمایید.

پوشاندن ورودی منزل با استفاده از کاغذ دیواری

17) جابه‌جا کردن وسایل

در هنگام تغییر دکوراسیون برای عید جابه‌جا کردن وسایل یک روش بسیار مناسب خواهد بود. تغییر مکان برخی از لوازم منزل، سبب ایجاد تغییر در فضای داخلی خانه می‌شود و ممکن است هر فرد در نگاه اول بی‌اندیشد که کدام وسیله را به تازگی تهیه کرده‌اید. از همین رو جابه‌جا کردن وسایل یک راهکار ساده و بی‌هزینه است که اکثر افراد با فرا رسیدن فصل بهار و خانه ‌تکانی از آن استفاده می‌کنند. اگر شما هم تا به حال از این روش استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که برای عید 1402 حتماً آن را امتحان نمایید و تاثیر آن را بر زیبایی منزل خود ببینید.

18) استفاده از برچسب‌ های دکوراتیو

استفاده از برچسب‌های دکوراتیو از دیگر راهکارهایی است که در هنگام تغییر دکوراسیون برای عید ممکن است افراد از آن بهره ببرند. این برچسب‌ها به صورت بسیار مقرون ‌به صرفه در بازار وجود دارند و شما می‌توانید نقاطی از منزل خود را با استفاده از این برچسب‌ها زیبا کنید. این نوع برچسب‌ها حتی برای درب کابینت‌ها نیز مورد استفاده هستند و می‌توان با این روش کابینت‌های منزل را زیبا و منحصربه‌فرد نمود.

 برچسب‌ های دکوراتیو


بیشتر بخوانید: ده راهکار اساسی برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه


19) استفاده از پولک و لباس‌های قدیمی برای ساخت گلدان

شما می‌توانید برای تغییر دکوراسیون برای عید به جای تهیه گلدان‌های جدید، گلدان‌های قدیمی را با استفاده از پارچه‌های قدیمی و پولک‌ها تزئین کنید و آن‌ها را به شکل‌های جدیدی در بیاورید. با انجام این کار می‌توان با استفاده از وسایل یرقابل استفاده، گلدان‌هایی تولید کرد که دست ساز بوده‌اند و مانند آن‌ها در هیچ بازاری یافت نمی‌شود. افراد دیگر نیز با دیدن گلدان‌های دست ساز به وجد آمده و از سلیقه زیبای شما آگاه می‌شوند که سلیقه شخصی شما نیز مورد استقبال و پسند دیگران قرار خواهد گرفت. 

20) ایجاد باغچه‌ای کوچک

پس از آن‌که فضای داخلی منزل خود را با انجام تغییرات بسیار کوچک اما چشمگیر به پایان رسانده‌اید و یک منزل زیبا و منحصر‌به‌فرد به وجود آورده‌اید؛ بهتر است به سراغ فضای بیرونی یعنی حیاط بروید. اگر در حیاط فضای مناسبی وجود دارد و این امکان وجود داشته که در قسمتی از آن باغچه‌ای تعبیه نمایید، حتماً این‌کار را انجام دهید. 
وجود یک باغچه هر چند کوچک در زیبایی منزل بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در نظر داشته باشید که هیچ یک از گلدان‌های متنوع درون منزل، جایگزین مناسبی برای باغچه نیستند و نمی‌توانند زیبایی که باغچه به منزل هدیه می‌دهد را به وجود آورند. اگر به دنبال ایجاد باغچه هستید، می‌توانید به راحتی از طرح‌های موجود که شما را یاری می‌کنند استفاده نمایید و زیباترین باغچه را برای منزل خود بسازید. برای انتخاب بهترین دکوراسیون و دریافت مشاوره برای این کار میتوانید از صفحه مشاوره آنلاین دکوراسیون داخلی در نارمک دیدن نمایید.

ایجاد باغچه‌ای کوچک

کلام آخر

با فرا رسیدن ماه اسفند خانم‌های خانه‌دار به این فکر می‌افتند که با استفاده از راهکار‌های ساده و آسان، بتوانند یک تغییر دکوراسیون برای عید در منزل خود انجام دهند که در عین زیبایی، هزینه مقرون ‌به صرفه‌ای نیز داشته باشد. در همین راستا برای داشتن یک دکوراسیون متنوع می‌توان از وسایلی مانند ملحفه‌ها یا لباس‌های قدیمی استفاده کرد و روبالشتی‌های بسیار جذاب و جدیدی را به وجود آورد. رنگ‌آمیزی دیوارهای منزل روشی دیگر با هزینه‌ای بسیار کم است که تغییرات زیبایی را ایجاد می‌کند. در هنگام رنگ‌آمیزی می‌توان این کار را به صورت سایه و روشن انجام داد تا جذابت دو چندان شود. استفاده از کاغذ دیواری یا برچسب‌های دکوراتیو و دیگر وسایل تزئینی نیز از دیگر روش‌های کم هزینه برای انجام تغییر دکوراسیون هستند.