فهرست مطالب :

سبک ‌های متنوع دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک
ایده ‌های کاربردی و جالب برای سرویس بهداشتی کوچک

سخن پایانی
 

برای تمام افراد زیبایی و دکوراسیون محیط داخلی خانه، از نکات بسیار مهم و اساسی است. گاهاً در برخی از منازل دیده شده که سرویس‌های بهداشتی بسیار کوچک هستند. برای حل این معضل افراد می‌بایست در وهله اول از دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک استفاده کنند تا حد الامکان این مشکل رفع و رجوع شود. ما در این بخش قصد داریم پیرامون نکات مهم و اساسی برای سرویس بهداشتی کوچک بپردازیم تا شما بتوانید از کم‌ترین فضای موجود نیز استفاده کنید و کوچکی فضای سرویس بهداشتی برای شما اذیت‌کننده نباشد. در این مقاله از سایت برترین ها قصد داریم در مورد سبک ‌های متنوع دکوراسیون سرویس بهداشتی صحبت کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

سبک ‌های متنوع دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

شاید وجود دکوراسیون‌های مختلف برای سرویس بهداشتی کوچک کمی عجیب به نظر برسد! اما در واقع رعایت اصول و داشتن دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک، می‌تواند فضای داخلی سرویس بهداشتی شما را به طرز عجیبی، خاص و لوکس سازد. این زیبایی و مدرن بودن این بخش از منزل‌تان را قطعاً مدیون کاربرد صحیح رنگ‌ها، اکسسوری‌ها و... خواهید بود. در سرویس‌های بهداشتی نکاتی وجود دارد که شما می‌توانید با بهره‌مندی از آن‌ها، به نتایج دلخواه خود دستیابی پیدا کنید. در این بخش قصد داریم به سبک‌های کاربردی و متفاوت برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک از جمله سبک مدرن، سبک لوکس، کلاسیک یا روستیک، لاکچری و سبک مینیمال اشاره کنیم.

سبک مدرن

در سبک مدرن هیچگونه محدویتی وجود ندارد. در واقع اکثر افراد فارغ از جنسیت و علاقه‌شان، نسبت به کاربرد سبک مدرن در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک واکنش مثبت و خوبی نشان می‌دهند. علت این محبوبیت و خواسته متعدد افراد در استفاده از این سبک به این علت است که معمولاً فضای داخلی سرویس بهداشتی از رنگ‌های ساده و معمول چون سفید، مشکی، طوسی و... استفاده می‌شود. همچنین با توجه به سلیقه افراد امکان استفاده از هالوژن‌های رنگی هم وجود دارد که بهره‌مندی از زیبایی آنان، جلوه بسیار زیبایی را به فضای داخلی سرویس بهداشتی القا می‌کند.

در این سبک در اغب منازل سرویس بهداشتی و حمام در مجاورت یکدیگر قرار دارند که ممکن است بنا به درخواست مشتری این دو بخش به واسطه پارتیشن‌های مخصوص و ضد آب از یکدیگر جدا شوند. همچنین این نکته را نیز فراموش نکنید که استفاده از تابلو‌های ساده و هم رنگ با محیط داخلی نیز می‌تواند دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک را نیز دگرگون سازد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که فضای کافی برای استفاده از این تابلو‌ها موجود باشد تا به هیچ عنوان فضا، دچار خفگی و کوچکی نشود. جهت آشنایی بیشتر با دکوراسیون در تهرانپارس  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

سبک مدرن

سبک لوکس یا کلاسیک

اگر شما فردی هستید که به تجملات و شلوغی علاقه بسیار زیادی دارید، قطعاً انتخاب سبک لوکس یا کلاسیک برای شما گزینه مطلوبی محسوب خواهد شد. در این سبک معمولاً از رنگ‌های گرم چون طلایی، بنفش، آبی فیروزه‌ای و... استفاده می‌شود. شما می‌توانید بنا به درخواست خود از سبک‌های مختلف معماری و الگو‌های متنوع ‌ایده کسب کنید. سبک لوکس در سرویس بهداشتی برای رعایت اصول و قوانین دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک، از تجهیزاتی چون سنگ‌های مرمر برای تزئینات، لوستری کوچک به عنوان آویز قفسی، روشویی سنگی و... استفاده می‌کنند. اگرچه این سبک و تجهیزات مختص به آن مخصوص خانه‌هایی با سرویس بهداشتی بزرگ است. اگر شما به این سبک علاقه‌مند هستید می‌توانید با انتخاب به جا از رنگ‌ها، تجهیزات، اکسسوری‌های لازم و... به فضای کوچک سرویس بهداشتی خود، رنگ و لعابی جذاب منتقل کنید.


بیشتر بخوانید : چیدمان منزل کوچک با وسایل زیاد


سبک روستیک

برخی از افراد به دلیل علاقه بسیار زیادشان به طبیعت و حالت زندگی روستایی، علاقه‌مند هستند تا این سبک را در همه جا همچون محل زندگی‌شان به همراه داشته باشند. در واقع این سبک و کاربرد آن در فضای سرویس بهداشتی کاملاً مرسوم بوده و افراد می‌توانند برای اجرای این سبک در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک از تجهیزاتی چون سنگ، برگ، پوسته درختان، چوب، قالی، پتو دستباف، ‌اشیا فلزی و... استفاده نمایند. استفاده از این تجهیزات کاملاً رایج بوده و به افراد حس امنیت، آرامش و زیبایی را منتقل می‌کند. همچنین با توجه به نظرات متعدد از مهندسان معمار داخلی، استفاده از کاشی‌های ساده، سفالینه‌ها و نورپردازی ملایم جذابیت این محیط را چندین برابر می‌سازد.

سبک روستیک

سبک مینیمال

امروزه استفاده از رنگ‌های خنثی و تجهیزات نسبتاً ساده، به یکی از سبک‌های مرسوم و رایج در چیدمان و دکوراسیون فضای داخلی خانه‌ها مبدل شده است. در واقع وجود سبک مینیمال در یک خانه از جمله دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک، به افراد حاضر در آن محل کمک می‌کند تا با حواشی و مشکلات طی روز راحت‌تر کنار بیایند. علت این امر آن است که استفاده از رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش، تجهیزات ساده و پاکسازی محیط از وسایل لوکس و تجملاتی به افراد آرامش القا کرده و سبب می‌شود تا آنان با دنیای شلوغ بیرون ارتباط بهتر و مؤثرتری بگیرند.
این سبک علاوه بر کاربرد بسیار زیاد در حوزه فضای داخلی خانه از جمله سرویس بهداشتی، نقش تأثیرگذاری در حوزه‌های مختلف چون گرافیک، هنر، مد، معماری و... داشته است. علت محبوبیت و جذابیت این سبک به دلیل حفظ ملزومات اصلی و جلوگیری از تعداد تجهیزات شلوغ و غیر قابل استفاده است.  


ایده ‌های کاربردی و جالب برای سرویس بهداشتی کوچک

حال که در بخش‌های قبل به اصول و انواع دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک واقف شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در این قسمت نیز همراه ما باشید تا با ذکر نکات و ‌ایده‌های کاربردی، از کم‌ترین فضای موجود در سرویس بهداشتی بهترین استفاده را داشته باشیم. احتمالاً تمامی افراد به این ‌ایده‌ها آگاه هستند اما زمان و طرز استفاده از این نکات نیز امری مهم و حیاتی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با بهره‌مندی از این نکات و استفاده مناسب از آن‌ها در منزل خود، علاوه بر اهمیت به دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک، با کم‌ترین امکانات فضای مناسبی را نیز خلق نمایید.


استفاده از روشویی مناسب

یکی از نکات حائز اهمیت حین جمع‌آوری تجهیزات مناسب برای سرویس‌های بهداشتی کوچک، روشویی است. در واقع شما می‌بایست با دقت در نوع دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک، روشویی مناسب با آن را نیز خریداری کنید. علت اهمیت بسیار زیاد این بخش از فضای سرویس بهداشتی این است که بزرگی روشویی می‌تواند بخش اعظمی از فضای داخلی سرویس بهداشتی را اشغال کند که همین امر سبب کوچک‌تر جلوه نمودن فضای آن می‌شود. در حوزه روشویی‌ها، دو نوع مختلف روشویی پایه دار و روشویی بدون پایه وجود دارد؛ که هر کدام از آنان نیز شامل مدل‌های مختلف می‌شوند. برای مثال روشویی پایه دار و بدون پایه دارای مدل‌های چینی، سنگی، کابینت دار است.

روشویی مناسب

استفاده از کابینت مخفی

از آنجا که برخی از لوازم مورد نیاز سرویس بهداشتی چون سشوار، اتو مو، ریش تراش و... جای زیادی را به خود اختصاص می‌دهند، بهتر است برای آن‌ها فضای مخفی و جداگانه تعبیه شود. در اینجا استفاده از کابینت‌های مخفی بسیار کاربرد دارد؛ چراکه این کابینت‌ها در بخش‌های مخفی و هوشمندانه‌ای تعبیه می‌شوند که همین امر باعث می‌شود تا حد بسیار زیادی از فضا استفاده نشده و فضای داخلی سرویس بهداشتی کوچک به نظر نرسد.  این کابینت‌ها دارای جنس‌های مختلفی از جمله پلاستیکی، چوبی و... هستند که شما می‌توانید با دقت در نوع دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک و چیدمان فضای سرویس بهداشتی خود، یکی از آنان را انتخاب نمایید. مطمئن باشید استفاده از این کابینت‌ها نه تنها فضای سرویس بهداشتی را کوچک‌تر نمی‌کنند بلکه نظم و چیدمان خاصی را به آن بخش از خانه هدیه می‌دهند. برای داشتن یک دکوراسیون سرویس بهداشتی میتوانید از صفحه دیزاین داخلی منزل در نارمک دیدن نمایید


استفاده از کاغذ دیواری

از دیگر تجهیزات مورد کاربرد در فضای داخلی سرویس بهداشتی می‌توان به کاغذ دیواری اشاره نمود. در واقع انتخاب کاغذ دیواری مناسب سرویس بهداشتی می‌تواند یکی از انتخاب‌ها و چالش‌های سخت زندگی‌تان باشد چراکه قوانین و اصول مؤثری در این میان چون ماندگاری کاغذ دیواری، رنگ، ضد آب بودن و... وجود دارد. در واقع یکی از نکات مطلوب که در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک بسیار رایج بوده استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های ساده، طرح‌های هندسی، طرح‌های شلوغ و... است. این امکان برای شما وجود دارد تا با دقت در فضای داخلی سرویس بهداشتی و متراژ آن، کاغذ دیواری مناسب را انتخاب نموده و فضای داخلی این محیط را افزایش دهید.

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از رنگ ‌های مناسب و ایجاد طیف رنگی مطلوب

قطعاً همه ما به معجزه رنگ‌ها و استفاده از آن‌ها در فضا‌های مختلف آگاه هستیم. یکی از بخش‌هایی که استفاده از رنگ‌های مناسب و ایجاد طیف رنگی اهمیت بسیار زیادی دارد، دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک است. در واقع استفاده از رنگ‌ها می‌تواند کاری کرده که تا حد بسیار زیادی فضای داخلی سرویس بهداشتی بزرگ‌تر جلوه کند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که رنگ‌های تیره همچون قرمز، قهوه‌ای، مشکی، خاکستری و... فضای داخلی سرویس بهداشتی را کوچک‌تر نمایان می‌کنند. اگر قصد دارید سرویس بهداشتی شما دارای فضای دلباز‌تر و مدرن‌تر شود، از رنگ‌های روشن چون صورتی، آبی، زرد، سفید و... استفاده نمایید. تمامی افراد قصد دارند تا استفاده از رنگ‌ها برای این محیط، فضایی آرام، راحت و تمیز را القا کنند.


بیشتر بخوانید : دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده


استفاده از آینه

به علت اینکه تماشای خود در آینه می‌تواند حس مطلوبی را به شما منتقل کند، پیشنهاد می‌کنیم خریداری آینه مناسب سرویس بهداشتی را امری جدی در نظر بگیرید؛ چراکه بر اساس اصول دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک استفاده از آینه مناسب و درخور سرویس بهداشتی نقش به سزایی در بزرگ نمایی این محیط خواهد داشت. همچنین آینه‌ها به علت انعکاس نور می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در بزرگ جلوه دادن محیط سرویس بهداشتی داشته باشد؛ که این مورد امری هوشمندانه بوده و می‌تواند بسیار مهم باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که ابعاد آینه تأثیری در بزرگ نمایی فضای سرویس بهداشتی نداشته و فقط هم‌خوانی و سنخیت این تجهیزات با یکدیگر بسیار مهم است.

استفاده از فضای پشت آینه

برخی از آینه‌های استفاده شده در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک، نسبت به فضای پشت خود فاصله داشته و می‌توان با استفاده از کمک متخصص این حوزه، فضایی را ما بین آینه و دیوار تعبیه نمود تا برخی از وسایل‌های کوچک و کم حجم در آنجا قرار گیرند. این موضوع شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد اما با انجام آن خواهید فهمید که میزان تأثیرگذاری آن در بزرگ نمایی فضا چه میزان اهمیت دارد.


بیشتر بخوانید : طراحی آشپزخانه کوچک



استفاده از گیاهان طبیعی و مصنوعی

از آنجایی که کلمه سرویس بهداشتی ممکن است یادآور فضایی آلوده و غیر پاکیزه در مخیله افراد باشد، می‌توان با حضور گیاهان طبیعی و حتی گیاهان مصنوعی این ذهنیت اشتباه را پاک نمود. قطعاً یکی از محیط‌هایی به انسان‌ها حس تمیزی، آرامش و امنیت را القا می‌کند، حضور در جمع گیاهان طبیعی است. در واقع گیاهان طبیعی با جذب حس‌های منفی و آلودگی می‌توانند تأثیر بسزایی در ایجاد حس تمیزی، طراوات و پاکیزگی محیط سرویس بهداشتی به افراد القا نمایند. پس شما می‌توانید برای جلوگیری از وجود این احساس ناخوشایند، از گیاهان طبیعی و مصنوعی استفاده کنید.

 استفاده از گیاهان طبیعی و مصنوعی

استفاده از نورپردازی مناسب

یکی از تجهیزاتی که در بخش‌های مختلف خانه چون سالن پذیرایی، اتاق خواب و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود، نورپردازی است. در واقع استفاده به جا و صحیح از تجهیزات نورپردازی تأثیر بسزایی در بزرگ نمایی فضا‌های کوچک و ایجاد تنوع در محیط‌های مختلف دارد. بسیاری از افراد بحث نورپردازی و استفاده اصولی از آن را جدی نگرفته و فقط به استفاده از چندین لامپ سقفی بسنده می‌کنند. در واقع استفاده از نورپردازی مناسب با فضای داخلی سرویس بهداشتی و توجه به اصول دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک، علاوه بر زیبایی و زینت این محیط می‌تواند بسیار کاربردی نیز باشد.
طراحان و معماران داخلی علاوه بر قرار دادن نور‌های مصنوعی، توجه بسیار زیادی به نور طبیعی داشته و سعی می‌کنند حدالامکان از پنجره‌ای کوچک در این محیط استفاده کنند. توجه داشته باشید که در نظر داشتن لایه‌های مختلف نوری و استاندارد نورپردازی نیز در این حوزه بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه لایه‌های متنوع نوری در کاربرد‌های مختلف سرویس بهداشتی چون دکوراتیو، نورپردازی و... متفاوت است.


سخن پایانی

در این دوره به علت پیشرفت در صنایع مختلف همچون صنایع لوازم خانگی، دیگر مشکل و بحران حل نشدنی وجود ندارد. حتی اگر به معضل کوچکی سرویس بهداشتی نیز دچار هستید می‌توانید با بهره‌مندی از نکات خاص، از کم‌ترین فضای موجود در سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید. قطعاً رعایت اصول و دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک در این زمان می‌تواند حلال مشکلات باشد. در واقع شما با رعایت این اصول و به کار بردن دکوراسیون مخصوص سرویس‌های بهداشتی کوچک می‌توانید با جلوگیری از استفاده برخی وسایل در این محیط، از کوچک‌تر شدن فضا جلوگیری کرده و فضای مطلوب و مناسبی را برای منزل خود پدید ‌آورید. شما نیز میتوانید برای دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل خودتان  از مشاوره آنلاین دکوراسیون داخلی در پیروزی با کادری مجرب کمک بگیرید.