فهرست:

چگونه منزل کوچک را با وسایل زیاد بچینیم؟
کلام آخر

چیدمان و دکوراسیون خانه تاثیر بسیار زیادی در روحیه و آرامش افراد دارد و به همین دلیل ما باید با توجه به ابعاد و اندازه خانه خود وسایل و تجهیزات مورد نیاز خانه را تهیه کنیم. ما در این مطلب می‌خواهیم راجع به چیدمان منزل کوچک با وسایل زیاد صحبت کنیم؛ زیرا در خانه‌های کوچک چیدمان وسایل کمی سخت‌تر بوده و افراد باید دقت زیادی در نحوه چیدمان خانه خود داشته باشند تا خانه شلوغ و به هم ریخته به نظر نیاید؛ بنابراین تا انتهای این مطلب از سایت برترین ها با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

چیدمان منزل کوچک عروس


بیشتر بخوانید : دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده


چگونه منزل کوچک را با وسایل زیاد بچینیم؟

معمولاً افرادی که خانه‌های کوچکی دارند و وسایل خانه آنها زیاد است، می‌خواهند خانه خود را طوری بچینند که فضای آن‌ها شلوغ و به هم ریخته دیده نشود و بتوانند تمامی وسایل خود را در خانه جا دهند. به طور کلی باید برای خانه‌های کوچک از وسایل جمع و جور و کوچک در استفاده کنید اما اگر وسایل شما زیاد است، می‌توانید با رعایت یک سری نکات، خانه خود را اصولی و زیبا بچینید. ما در ادامه مطلب این نکات را به شما می‌گوییم تا بتوانید خانه زیبا و جمع و جوری داشته باشیداگر ساکن شمال تهران هستید و نیاز به یک متخصص برای دکوراسیون منزل خود دارید از صفحه دکوراسیون داخلی در شمال تهران دیدن نمایید.

چیدمان درست منزل نقلی

بهترین چیدمان برای نشیمن کوچک

چیدمان خوب منزل کوچک

چیدمان منزل کوچک با وسایل زیاد


بیشتر بخوانید : ده راهکار اساسی برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه


وسایل اضافه را از روی زمین جمع کنید.

در هر خانه‌ای به یک سری از وسایل و لوازم احتیاج است اما تصور کنید به دلیل وجود لوازم زیاد در خانه، نتوانید در آن راه بروید و قدم بزنید؛ بنابراین بهتر است لوازم اضافه را از روی زمین جمع کنید تا فضای خانه شما دلباز‌تر و زیباتر دیده شود. برای مثال بهتر است گلدان و یا آباژور خود را بر روی زمین بگذارید و آن‌ها را در قفسه‌ها و یا روی میز جای دهید تا بتوانید فضای کافی برای راه رفتن در خانه داشته باشید. اگر می‌توانید وسایلی مانند آباژور و گلدان را به صورت آویز تهیه کنید تا روی زمین شما فضای بیشتری داشته باشد.

از وسایل تاشو استفاده کنید.

بسیاری از افراد دغدغه وسایلی مانند میز ناهارخوری، مبل، تخت و غیره را دارند و نمی‌توانند این وسایل را در خانه خود جای دهند. این افراد می‌توانند از میزها و صندلی‌های تاشو استفاده کنند. امروزه تخت‌های تاشو در سبک‌ها و مدل‌های بسیار متنوع و زیبایی در بازار به فروش می‌رسند و شما می‌توانید برای افزایش فضای خانه خود، از این وسایل تاشو استفاده کنید. در قسمت آشپزخانه می‌توانید از درب‌های کشویی برای کابینت استفاده کنید تا بتوانید به لوازم داخل کابینت‌ها دسترسی بهتری داشته باشید و از طرفی فضای کمتری را برای جا دادن وسایل آشپزخانه اشغال کنید.

نور خانه کوچک را روشن کنید.

معمولاً چراغ‌های تیره و کمبود نور باعث می‌شوند فضای شما کوچکتر و به هم ریخته‌تر دیده شود. برای این که بتوانید ظاهر خانه خود را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از چراغ‌هایی با نور روشن استفاده کنید و به هیچ عنوان اجازه ندهید که خانه شما دچار کمبود نور شود. شما می‌توانید از انواع آباژور‌ها، چراغ‌های سقفی و دیواری استفاده کنید. همچنین برای روی میز‌ها نیز آباژور‌های رومیزی قرار دهید تا خانه شما نور کافی را داشته باشد و فضای شما دلباز‌تر و زیباتر دیده شود.

از آینه‌ها استفاده کنید.

اگر خانه شما مشکل نورگیری دارد و نمی‌توانید فضای خانه خود را روشن نگه دارید، برای این که خانه شما دلبازتر دیده شود، می‌توانید از انواع آینه‌های قدی و رومیزی استفاده کنید؛ زیرا آینه‌ها به دلیل انعکاسی که دارند، فضای شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. ما به شما آینه‌های قدی در قسمت جلوی در ورودی و در اتاق نشیمن را پیشنهاد می‌دهیم که علاوه بر زیبایی بسیاری که در خانه ایجاد می‌کنند، باعث بزرگ‌تر نشان دادن خانه نیز می‌شوند.

از فرش‌های کوچک استفاده کنید.

معمولاً در بسیاری از خانه‌های ایرانی دیده می‌شود که کل فضا با فرش پوشانده می‌شود که این موضوع علاوه بر شلخته نشان دادن خانه باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن آن نیز می‌شود. به هر حال در هر خانه وجود فرش الزامی است اما بهتر است برای خانه‌های کوچک که وسایل زیادی هم دارند، از فرش‌های کوچک با ابعاد کم استفاده کنید. در واقع مبل‌ها و میز شما باید روی فرش قرار بگیرند تا خانه شما بزرگ‌تر به نظر بیاید.

از رنگ‌های تیره استفاده نکنید.

اگر خانه شما ابعاد کوچکی دارد، به شما پیشنهاد می‌دهیم که تمامی وسایل و ابزار خانه خود را با رنگ‌های روشن انتخاب کنید. رنگ‌های تیره برای خانه‌های بزرگ و به سبک کلاسیک مناسب است اما در خانه‌های کوچک باعث کوچک‌تر نشان دادن فضا شده و فضای خانه شما را به هم ریخته می‌کند.

دکوراسیون خانه کوچک با وسایل ساده

دکوراسیون مناسب پذیرایی کوچک


بیشتر بخوانید : بهترین طراحی و دکوراسیون اتاق پذیرایی در سال 1401


کلام آخر

در این مطلب راجع به چیدمان منزل کوچک با وسایل زیاد با شما صحبت کردیم و به شما گفتیم برای این که خانه کوچک خود را زیباتر و دلباز‌تر نشان دهید و بتوانید تمام وسایل خود را در آن جا دهید، باید از چه تکنیک‌هایی استفاده کنید. در همین راستا نکاتی به شما گفته شد و راجع به آنها توضیحات کاملی دادیم تا آگاهی شما در این زمینه افزایش یابد.