دونستن تفاوت بین کیف های تقلبی و اصلی باعث می شه موقع خرید انتخاب آگاهانه ای داشته باشید. کیف های تقلبی معمولا از روی عکس ساخته می شه و میدونید که دوربین ها بسته به میزان روشنایی رنگ ها رو متفاوت نشون می دند. همچنین اجزای داخلی کیف در عکس پنهانه، بنابراین این یک راه سریع و آسان برای تشخیص جعلی بودن کیف است. مواردی وجود داره که باید حواستون بهش باشه، در ادامه چند مورد رو براتون می گم.

به دوخت کیف دقت کنید

از نزدیک به دوخت کیف نگاه کنید. دوخت نامرتب، درهم و برهم و ناهموار نشونه ی یه تولید ضعیفه و در نتیجه اون یک کیف تقلبیه. کیف های طراحی شده همیشه کیفیت دوخت بالایی دارند چونکه اون بخشی از شهرت طراح برای تولید یک کالای با کیفیت محسوب می شه.

تگ یا برچسب کیف رو ببینید

تگ های داخلی رو بررسی کنید. ببینید آیا تگ بر روی چرم مهر شده یا دوخته شده؟ در کیف های تقلبی هیچ اسمی بر روی تگ های داخلی وجود نداره. تگ های بیرونی رو هم به خوبی بررسی کنید بخاطر اینکه بسیاری از طراحان برچسپ اعتبار خودشون رو در بیرون کیف قرار می دند.

متریال کیف چیست؟

اگه کیف ساخته شده از چرمه باید بویی شبیه چرم داشته باشه. اگر از جنس پارچه برزنت بادوامه، باید محکم و به خوبی دوخته شده باشه. مواد می تونند چیزهای زیادی راجع به کیفیت کیف بگند. داخل کیف های اصلی معمولا دارای یه الگوی خاصه ولی کیف های تقلبی داخلش عمدتا کلا یه رنگه.

لوگوی کیف

لوگوی کیف اغلب قسمتیه که از طریق اون به راحتی میشه تقلبی بودن کیف رو تشخیص داد. اون ها ممکنه از لحاظ املایی کمی متفاوت باشند، مثل استفاده لوگوی Carter به جای لوگوی Cartier. موقع خرید کیف برند های محبوب باید بیشتر مراقب باشید. زیرا آسون ترین راه برای کیف های تقلبی استفاده از لوگوی برندهای محبوب با اندکی تفاوت است.

شماره سریال کیف

شماره سریال در واقع نشانیه که در داخل کیف قرار داره و نشون دهنده نام تجاری یا همون برند کیف هست. (البته ممکنه در تمام کیف ها نباشه) اغلب اوقات هم شماره سریال تقلبی از آب درمیاد، اما در ظاهر و فونت اون با اصلی تفاوت هایی وجود داره.

آسترکشی کیف چگونه است؟

اگه قسمت داخلی کیف صدایی مثل بهم خوردن کاغذ میده، نشون دهنده تقلبی بودن کیفه. یه کیف طراحی شده اصل آسترکشی می شه و اغلب هم برای این کار از چرم استفاده می شه. باز دوخت مربوط به آسترکشی رو بررسی کنید، اگر که قابل مشاهده هستند باید دو درزه باشن ( البته همیشه دلیل بر اصل بودن نیست)

تفاوت رنگ

اگرچه بعضی از اختلاف رنگ ها آشکار هستند اما برخی هم هستند که بسیار ظریفند. بهمین خاطر از نزدیک کیف رو بررسی کنید.

خرابی کیف

البته این مورد برای بعد از خرید است. ظاهر و اجزای کیف می تونه نشون دهنده اصالتش باشه. به عنوان مثال؛ چرم روی دسته بعد از گذشت چند هفته باید همانند یه ژاکت کهنه مقاوم باشه. دوخت ها باید سالم باشند و فرسوده نشند. کلیدک زیپ اگه که توی همون روزای اول بیفته، این خودش نشون دهنده تقلبی بودن کیفه.

سازنده زیپ

به سازنده زیپ کیف توجه کنید، معمولا در قسمت زیرین زیپ یه آرم وجود داره. بسیاری از تولیدکننده های کیف های دستی از تولیدکننده های زیپ مشابه که دارای کیفیت عالی هستند برای تمام کیف هاشون استفاده می کنند.

قسمت های فلزی کیف

قسمت های فلزی کیف رو بررسی کنید اگر که همانند قطعات فلزی معتبر نیستند، احساس می کنید درخشانند، دارای لبه های تیز و خشن اند و غیره، ممکنه که تقلبی باشه.

قیمت کیف

قیمت کیف های تقلبی می تونه از ارزون تا خیلی گرون باشه. آگاه باشید که کیف های الهام گرفته از کیف های طراحی شده، می تونه طرح های اصلی که هزینه زیادی برای پاداش طراح و عقد قرارداد شده، اجازه بده با قیمت کم و تخفیفات در بین خرده فروشان، به فروش برسه. معمولا فروشگاه های معتبر با افتخار می گند که برند “X” تحت لیسانس فروشگاه ما هست.

بهترین راه برای خرید کیف های اصل طراحی شده رفتن به فروشگاه های مشهور این برند هاست. فروشگاه های مناسب شامل فروشگاه هایی هستند که با این برند ها قرار داد دارند و یا بوتیک ها. کارکنان فروشگاه ها هم هر زمانی که در مورد اصالت، کیفیت و ضمانت کیف سوال پرسیده بشه باید اطلاعات کافی رو داشته باشند. طراحان کیف به علت کیفیت بالایی که برای کیف ها در نظر می گیرند، هزینه ی بالایی متحمل می شند. پس اگر کیفی رو با قیمت کم و به نسبت ارزان دیدید مطمئن باشید که تقلبی ست.