امروز می خوام براتون از رنگ سبز بگم. رنگ سبز از طرف کمپانی پنتن برای سال 2017 رنگ سال انتخاب شده است. رنگ سبز از بیشترین رنگ هاییه که از اول زندگیمون به چشم دیدیم. این رنگ رنگ طبیعت و بهار و شادابی است که از ترکیب رنگ آرامش بخش آب و رنگ گرم زرد به رنگ خورشید ترکیب شده است. رنگ سبز در اصطلاح رنگ خنثی است. این به این معنی است که دقیقا وسط رنگ های گرم و سرد واقع شده است. چون آرامش خودش رو از رنگ آبی می گیره و هم گرما و جنب و جوشش رو از رنگ زرد.

تنالیته های سبز

اگه در رنگ سبز کمی بیشتر آبی اضافه کنیم، به اصطلاح سیز آبی به دست میاد که این رنگ از سردی بیشتری برخورداره و برای لباس هایی که می خواییم ملایم تر به نظر بیاد بهتره. ولی اگه از رنگ زرد بیشتر توش استفاده بشه، در اصطلاح سبز زرد، این رنگ روشن تر و شاداب تر میشود و اگر در لباس استفاده بشه بسیار اون ست رو شاد می کنه.

ست رنگ قرمز با سبز

همونطور که میدونید و در مطلب رنگ هایی که در ترکیب لباس به ما کمک می کند توضیحش رو کامل براتون نوشتم، مکمل رنگ سبز رنگ قرمز است. یعنی بهترین ترکیب از نظر بصری ترکیب رنگ قرمز و سبزه. البته زیبایی ترکیبات رنگی بیشتر سلیقه ایه و شما هر ترکیبی که بهتون احساس بهتری میده میتونید استفاده کنید.

بهترین ترکیب های رنگی با سبز

حالا این ترکیب میتونه به رنگ هایی نزدیک به اون ها هم بسط داده بشه. یعنی مثلا اگه از ترکیب سبز و قرمز خوشتون اومد ولی رنگ قرمز نداشتید میتونید از رنگ های نزدیک به قرمز مثل سرخابی، صورتی یا نارنجی استفاده کنید که من براتون عکسش و اینجا میگذارم.

در عکس پایین ترکیب رنگی بر اساس یک رنگ سرد یعنی سبز آبی و یک رنگ گرم، یعنی سرخابی ایجاد شده که همونطور که تو عکس میبینید ، به تعادل مناسبی رسیده این ترکیب رنگی.

ست لباس سبز زرد و صورتی پررنگ

این ترکیب هم از دو رنگ گرم سبز زرد و صورتی پررنگ تشکیل شده. این ترکیب ترکیب شادیه و اگه می خوایین با لباستون توی مراسمی جلب توجه کنید بهترین راهه که از رنگ های گرم استفاده کنید.

ست لباس سبز و آبی

رنگ سبز علاوه بر این که با رنگ مکمل خودش خیلی خوب ترکیب میشه، با رنگ های تشکیل دهنده ی خودش هم خیلی ست های خوبی درست می کنه که می تونید در این عکس ها ببنید.

آبی که یکی از رنگ های تشکیل دهنده ی سبز ه میتونه ترکیب خوبی و ایجاد بکنه. این ترکیب و میتونید با شلوار جین آبی هم ایجاد کنید و هر رنگ سبزی که لباس دارید باهاش بپوشید و خیالتون راحت باشه که ست خوبیه.

من اینجا براتون از ترکیبات دیگه ای با رنگ سبز می گذارم که می تونید هر کدوم رو بر اساس سلیقه خودتون انتخاب کنید.

نکته هایی برای استفاده از ست لباس سبز

  • طبق سلیقه خودتون از رنگ ها استفاده کنید که اعتماد به نفس بیشتر داشته باشید و احساس بهتری داشته باشید.
  • اگه دوست ندارید زیاد از رنگ سبز توی ترکیباتتون استفاده کنید، بهترین راه حل اینه که از زیور آلات سبز یا کیف و کفش سبز استفاده کنید. همین قدر کافیه که رنگ سبز تاثیر خودش و بگذاره.
  • حتما لازم نیست فقط از دو تا رنگ توی لباس هاتون استفاده کنید. میتونید بر اساس لباس هایی که دارید، از رنگ های دیگه که به این ترکیبات می خوره، به سلیقه خودتون استفاده کنید.
  • هر چی رنگ سبز به روشنی بره مثل رنگ سبز چمنی، رنگ شاد و سر زنده تریه. برای مثال مثل رنگ جوانه های گیاه که تازه هستند. و هر چی به سمت تیرگی بره مثل رنگ سدری و یشمی و زیتونی، رنگ های سنگین تری به و جود میاد. پس توی ست کردن لباس هاتون دقت کنید که در جای درست از رنگ های شاد و یا سنگین استفاده کنید.
  • در نهایت اگه سبز سرد رو با رنگ سرد دیگه ای ترکیب کنید نتیجه ترکیب سردی را به وجود میاورد. اگر دو رنگ گرم باشد ست شاد و جوان به وجود میاورد و اگر هم از یک رنگ سرد و یک رنگ گرم استفاده شود این ترکیب ترکیبی متعادل است.