بزرگسالی میتونه خیلی استرس زا باشه و همه ی ما اگه توانش رو داشتیم حتما از ورود به این سن خودداری میکردیم. اما حقیقت اینه که بزرگسالی مرحله ای از رشده و یک انتخاب نیست و ما باید خودمون رو با شرایط وفق بدیم. فکر کردن در مورد بسیاری از مسائل از قبیل پرداخت قبض ها و بدهی ها، حفظ روابط بین خانواده و دوستان، و انجام امور محل کار مسئولیت سنگینی رو به عهده ی هر فردی میذاره که مطمئنا برای رسیدگی به اونها افراد دچار استرس و سردرگمی میشن. برای مقابله با استرس راهکارهای زیر رو بخونین و با من همراه باشین.

یوگا برای تمدد اعصاب

یوگا به افراد کمک میکنه تا بتونن با استرس ها و مشکلات روزانشون مبارزه کرده و روحیه ی بهتری داشته باشن. اگه از جمله افرادی هستین که مرتب غرغر میکنین و شکایت، بهتره از حالا دست به کار بشین و با یه سرچ ساده تمریناتی رو که میتونین خودتون به تنهایی توی خونه انجام بدین رو پیدا کرده و کار کنید. به زودی اثرات فوق العادشو خواهید دید. نگاهی آرام و درخشان، پوست خوب و هیدراته و آرامش روحی از جمله اثرات مثبت این ورزشه.

پیاده روی برای تمدد اعصاب

اختصاص چند دقیقه در روز برای قدم زدن همانند یک مشاور برای شما عمل میکند. شما میتونین در این زمان خاص افکارتون رو سر و سامون بدین و از کلنجارهای درونیتون رها بشین. برای داشتن حال بهتر میتونین موسیقی گوش بدین و با افراد هم صحبت کنید و علاوه بر اون با پیاده روی سالم بمانید و بیشتر عمر کنید.

دوش گرفتن

پرکردن وان از آب و روشن کردن شمع و استفاده از شوینده های خوشبو، فقط مختص به فیلما نیست. شما هم میتونین با یه دوش آب گرم به عضلاتتون استراحت بدین و افکار بد رو از خودتون دور کنین.

فکر کردن

چهار زانو نشستن و تفکر در اون حالت یک استراحته و ساده ترین و بهترین راه برای داشتن حس آرامش. در هر موقعیتی که راحت تر هستین بشینید و چشمانتون رو ببندین و فکرتون رو رها کنین. مراقبه نه تنها باعث از بین بردن استرس میشه بلکه ضربان قلبتون رو کاهش میده، تمرکزتون رو بیشتر میکنه، فشار خونتون رو پایین میاره و بهتون کمک میکنه از شر افکار منفی راحت بشین. حداقل 20 دقیقه در روز این عمل رو تمرین کنید و اجازه بدین افکارتون در صلح به سر ببرن.

در حد توانتان قدم بردارید

باید جواب ایمیل های کاریتونو بدین، بچه رو پیش پزشک ببرین، شب بیدار بودین تا واسه سمینار فردا خودتونو آماده کنین، با یه سرمایه گذار قرار دارید و… مطمئنا توی برنامه ی روزانتون کلی کار دیگه هم لیست کردین. این نمونه ی یه برنامه ی شلوغ فردیه که چیزی جز استرس و خستگی به همراه نداره. پس همیشه سعی کنید به اندازه ی توانایی هاتون قدم بردارین تا موفق باشین.

انجام سرگرمی مورد علاقه

بهتره ساعت هایی رو در طول روز یا هفته به انجام فعالیت هایی که بهشون علاقه دارین بگذرونین و به واسطه ی اوقات خوبی که برای خودتون ساختین استرس رو فراموش کرده و ذهنتون رو آروم کنید. برای آشنایی با بعضی از این سرگرمی ها مطلب سرگرمی های ساده ای که استرس را سرکوب می کنند رو مطالعه کنید.

خونسرد باشید

خونسردی چیزی بیشتر از یک کلمه است که ما برای اطرافیانمون توصیه میکنیم. باید بصورت یک فرهنگ در بیاد تا بتونیم مفهوم واقعیش رو در زندگیمون اجرا کنیم. بهتره در برابر اتفاقاتی که براتون پیش میاد خونسرد باشین و به این باور برسین که سلامتی روح و جسمتون همیشه حرف اول رو میزنه.

گاهی اوقات بیشتر استراحت کنید. به گردش و خرید برین. برای خودتون آواز بخونین. به همه چیز زیبا نگاه کنید. آلارم گوشیتونو خاموش کنید و بیشتر بخوابید. زندگی کنید.