اتاق تنها یک مکان نیست که بخواید در اون بخوابین، بلکه مکانی هست که باید در اون احساس آرامش و راحتی کامل داشته باشین. از اونجا که این اتاق برای استراحت در نظر گرفته شده، دکوراسیون داخلی اون باید طوری طراحی بشه که وقتی در اون استراحت میکنید، خستگیتون به طور امل از بین بره و به معنای واقعی احساس آرامش کنین.

دکوراسیون داخلی و طراحی مبلمان اتاق، متناسب و هماهنگ با آب و هوایی که وجود داره میتونه به ایجاد حس آرامش و راحتی ما کمک کنه. در فصل تابستان و گرمایی که وجود داره میتونید اتاق خوابتون رو طوری بچینید و از رنگهایی استفاده کنین که حس خنک تری به شما میده و تا حدودی از شما در برابر این گرمای آزار دهنده محافظت کنه. در این مطلب میخوایم یه سری راهنمایی کنیم که با کمک اونها بتونین اتاق خوابتون رو در این فصل دلنشین تر کنین.

تغییر دکوراسیون داخلی با هزینه کم

اینکه ما میگیم دکوراسیون اتاقتون رو در فصل تابستان تغییر بدین، معنیش این نیست که شما هر چند ماه و با هر فصل دکوراسیون اتاق یا منزلتون رو به طور کامل با هزینه های آنچنانی تغییر بدین. شما اگر هوشمند باشین، متونین با کمترین هزینه و کمی خلاقیت فقط تغییرات جزیی بدین و با همین تغییر جزیی، حس کل اتاق یا منزلتون رو تغییر بدین.

استفاده از نور های سایه روشن در نورپردازی اتاق خواب

سعی کنین در این فصل نورپردازی اتاقتون به شکل سایه و روشن باشه. از قسمتهای سایه بیشتر استفاده کنین. این نور پردازی میتونه فضای اتاق خواب شمارو خنک تر نشون بده و حس آرامش بیشتری رو در اون داشته باشین.

استفاده از نورهای رنگی در فصل تابستان

اگر دقت کرده باشین استفاده از هالوژن های رنگ قرمز یا زرد باعث میشه محیط گرمتر به نظر برسه ولی برعکسش اگر از نورهایی با رنگهایی مثل آبی ملایم استفاده بشه یا نور سفید، باعث میشه محیط خنک تر به ظر برسه. پس یکی از پیشنهادهای ما برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما در این فصل گرم اینه که از نورهای هالوژنی با رنگهای خنک استفاده کنین.

استفاده از رنگهای خنک در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

شما میتونین در این فصل، برای خنک تر کردن حس فضا، از رنگهای خنک استفاده کنین. برای اینکه هزینه زیادی هم صرف نکنین میتونین به جای رنگ آمیزی دیوارها از یک تابلو با زمینه رنگ مورد نظرتون استاده کنین، یا حتی از ملحفه هایی با اون زمینه رنگها. در هر صورت تاثیر رنگها در مساله دکوراسیون داخلی بسیار زیا هست و میتونه فضای اتاق شما رو به کلی تغییر بده.

استفاده از پرده هایی که نور را عبور نمیدهند

یکی از معضلاتی که در فصل تابستان پیش میاد نور مستقیم و تیز آفتاب هست که به داخل اتاق وارد میشه و گرما رو چند برابر میکنه. برای جلوگیری از این مساله برای پرده ها میتونین از پارچه هایی استفاده کنین که جنس اونها طوری هست که نور رو از خودشون عبور نمیدن.

با این کار شما میتونین از نور مستقیم آتاب در طول روز در امان باشین و در اتاقتون سایه ایجاد بشه. البته این رو هم به خاطر بسپرید که از رنگ روشن استفاده کنین. چرا که استفاده از رنگ تیره باعث جذب نور خورشید میشه که خودش ایجاد گرما میکنه.