توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ مو پایه ی موی خود فرد نیز بسیار مهم است . رنگهایی که بر روی کاتالوگها می بینید همه بر روی موهای دکلره شده امتحان شده است حتی مشکی پر کلاغی . بنابراین یک فرد آسیایی با پایه ی رنگ تیره هرگز توقع نداشته باشد که رنگ انتخابی بر روی موهایش دقیقا همان رفله را ایجاد کند. اگر دقیقا همان رنگ و رفله را می خواهید موهای شما نیاز به دکلره یا رنگ مو آن هم در چند مرحله است . موهای اروپایی ها به علت اینکه پایه ی روشن دارند تقریبا از پایه ی پنج به بالا رنگ مو همان رفله را ایجاد می کند. اگر دقت کرده باشید در خانم هایی که موهای سفید بیشتری دارند رفله ی رنگ انتخابی بسیار نزدیک به رنگ کاتالوگ مو است نسبت به خانمی که رنگ موی مشکی یا قهوه ای سیر دارد.

پایه های رنگ مو را بهتر بشناسید

رنگ ها در 10 پایه هستند، پایه رنگ را عمق رنگ نیز می گویند و تن سایه ای است که روی مو می افتد، در واقع همان روشنی و تیرگی رنگ است که به ترتیب عبارتند از:

1- مشکی تیره ترین رنگ

2- قهوه ای تیره

3- قهوه ای متوسط

4- قهوه ای روشن

5- قهوه ای خیلی روشن

6- بلوند تیره

7- بلوند متوسط

8- بلوند روشن

9- بلوند خیلی روشن

10- بلوند خیلی خیلی روشن یا پلاتینه

مثلا N6 و A6 هر دو یک پایه هستند ولی تن N6 بلوند تیره و تن A6 بلوند تیره خاکستری است. یادتان باشد عددهایی که در کنار رنگ نوشته می شود به این صورت خوانده می شود که اسم شماره رنگ، سمت راست ممیز است و درجه یا همان پایه رنگ؛ سمت چپ ممیز.

از کدام اکسیدان استفاده کنیم؟

اکسیدان ها چه تفاوتی با هم دارند؟

اکسیدان که به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار می رود، باتوجه به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ ها تعیین می شود.

اکسیدان 1 (6%) رنگ را فقط به طور جزئی باز می کند و برای پایه مو از یک تا 4 است.

اکسیدان 2 (9%) قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و برای پایه مو از 5 تا 10 است.

اکسیدان 3 (12%) قدرت روشن کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد و مخصوص دکلره است ولی در رنگ های بالا یعنی پایه 9 و 10 هم می توانیم استفاده کنیم (البته در رنگ مو چندان استفاده ندارد.

چرخه رنگ را یاد بگیرید

یکي از عناصر و عوامل مهم رنگ کردن مو تعيين رنگدانه زيرين موي شماست. وقتي که شما رنگي را انتخاب مي کنيد و بر روي موهايتان مي گذاريد امکان دارد به خاطر رنگدانه زيرين در موي شما، همان رنگ دلخواه بدست نيايد.

اگر شما نگاهي به چرخه در رنگ بياندازيد يک رنگ مخالف براي هر رنگ وجود دارد يعني اگر موي شما نارنجي باشد رنگ سبز باعث مي شود که موي شما قهوه اي شود يا اگر موي شما يک تون tone زرد دارد رنگ بنفش آن رنگ را از بين خواهد برد.

رنگ زيرين +رنگ مصنوعي = رنگ نهايي

واریاسیون به چه کار می آید

واریاسیونهارنگ موی خالص و قوی هستند که یا باید بارنگم ویا با رنگ ساژ های روی موی دکلره شده ، مخلوط شوند تا تن رنگ را تغییر دهند. واریاسیون ها برای زیباتر شدن و یا تغییررنگ موی فعلی استفاده می شوند.

به چند نکته در باره خصوصیات واریاسیونها توجه کنید:

۱ -واریاسیون سبز ، رنگ قرمز را خنثی می کند و بالعکس. پس هیچگاه وارسیون سبز با رنگ قرمز و یا بالعکس ترکیب نمی شوند.

۲ -واریاسیون زرد برای اینکه به مو ، تن طلایی بدهد با همه رنگ ها و رنگ ساژها ترکیب می شود.

۳ –واریاسیون نقره ای ، ضد زردی است و زردی مو را از بین برده و موها را براق می کند.

۴ –واریاسیون آبی ضد نارنجی بوده و رنگ نارنجی را ازبين ميبرد .

زردی موها را از بین ببرید

اگر در رنگ موهایتان هاله زرد نامطلوبی وجود داشته باشد باز با رنگساژ می‌توانید آن را از بین ببرید؛ رنگی که باید برای این‌کار انتخاب کنید یک پایه رنگ نرمال به همراه کمی رنگی با پایه عسلی یا صورتی است؛ حتما باید همراه رنگ نرمال کمی از پایه رنگ قرمز هم استفاده کنید چون در غیر این صورت ممکن است رنگ‌ موها بعد از رنگساژ به سبزی بزند.