امروزه در اکثر منازل از انواع مبل و صندلی استفاده می‌شود و تنوع گوناگون رنگ و نوع آنها طیف وسیعی از انتخاب را برای متقاضیان ایجاد کرده است. برخی سرویس‌ها گران‌قیمت و برخی ارزان هستند. اما دوخت پیراهن یا کاور جهت نگهداری بهتر یا تنوع رنگی به سلایق افراد بستگی دارد.

 

امروزه در اکثر منازل از انواع مبل و صندلی استفاده می‌شود و تنوع گوناگون رنگ و نوع آنها طیف وسیعی از انتخاب را برای متقاضیان ایجاد کرده است. برخی سرویس‌ها گران‌قیمت و برخی ارزان هستند. اما دوخت پیراهن یا کاور جهت نگهداری بهتر یا برای تهیه پیراهن انواع مبل یا سرویس‌های ناهارخوری الگوی مشخصی نمی‌توان ارائه کرد زیرا تنوع بسیاری در این حرفه نهفته است.

امروزه دوخت یک دست پیراهن مبل به نکات مختلفی بستگی دارد در دوخت کاور این قبیل سرویس‌ها می‌توان از جنس پارچه و یا ژلاتین استفاده کرد.

اگر برای دوخت پیراهن مبل به یک مغازه یا مرکز دوخت مراجعه کنید متوجه خواهید شد که جدای از قیمت متری پارچه، اجرت دوخت هر کاور جداگانه محاسبه می‌شود.

به طور مثال حداقل قیمت برای یک سرویس مبل 11 نفره حدود 400 هزار تومان تمام می‌شود.

این هزینه متشکل از ارزان‌ترین قیمت پارچه متری 6 هزار تومان (در کل 192 هزار تومان)+اجرت دوخت هر مبل 14 هزار تومان (145 هزار تومان) می‌شود.

استفاده از ژلاتین در دوخت پیراهن مبل، ضمن گران‌تر شدن عمر کوتاه‌تر را نیز به همراه دارد.

هم‌چنین امکان پارگی در ژلاتین بیشتر است و اغلب متقاضیان برای اینکه طرح مبلشان مشخص شود این نوع را انتخاب می کنند.

مرسوم است که در صورت تمایل باید ابتدا با محل مورد نظر تماس بگیرید. سپس کارشناس با کاتالوگی از انواع پارچه و مدل دوخت برای دیدن سرویس مورد نظر شما به منزل می‌آید و پس از انتخاب و تأئید نهایی بدون جابه‌جایی مبل‌ها فرصتی از یک هفته تا بیشتر را برای تحویل کار در نظر می‌گیرد.

دوخت پیراهن مبل به 3 صورت پارچه‌ای، ژلاتینی و پارچه‌ای-ژلاتینی انجام می‌شود.

نوع پارچه‌ای‌ها قابل شست‌شو و مقاوم هستند و مهم‌ترین عیب ژلاتینی‌ها، تعریق آنها در گرما و حتی سرما است.رنگی به سلایق افراد بستگی دارد.