بزرگسالان هم می توانند از مزایای درمان ارتودنسی بهره مند شوند و کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنند. بسیاری از بزرگسالان در کودکی درمان ارتودنسی انجام نداده اند یا بعضاً درمان کامل انجام نشده است و همیشه آرزوی داشتن دندان ها و لبخندی زیبا داشته اند ؛ درمان ارتودنسی محدودیت سن ندارد و در هر سنی در صورت سلامت دندانها و بافتهای نگهدارنده امکان پذیر است.

انواع مشکلات ارتودنسی

» مشکلات دندان بزرگسالان : درمان بهم ریختگی دندانها و مرتب کردن دندانها در سن بالاتر امکان پذیر است و فقط به علت تغییرات استخوانی مدت درمان از کودکان طولانی تراست. اصلاح طرح لبخند موجب افزایش زیبایی و اعتماد به نفس افراد می شود.

» مشکلات فک بزرگسالان : با توجه به اتمام رشد بسته به شدت ناهنجاری دو نوع طرح درمان مطرح است:

- استتار یا کاموفلاژ ارتودنسی بدون جراحی در ناهنجاریهای خفیف تا متوسط فک

- ارتودنسی همراه با جراحی فک در ناهنجاریهای متوسط تا شدید فک

آشنایی با انواع مشکلات دندان فک و درمان

ارتودنسی نامرئی

ظاهر دستگاه ارتودنسی برای بزرگسالان اهمیت بیشتری دارد و بعضاً ترجیح می دهند درمانشان با دستگاه هایی باشد که ظاهر بهتری داشته باشد یا کمتر دیده شود به این تکنیک ها ارتودنسی نامرئی گفته می شود.

 آشنایی با انواع ارتودنسی نامرئی

درمان های دیگر دندانپزشکی

افراد بزرگسال اغلب نیاز به درمان های دیگر دندانپزشکی هم دارند : ترمیم و پرکردن دندان ، درمان های لثه و پروتز ( روکش و ایمپلنت ) و ...

متخصص ارتودنسی به بهبود نتایج درمان های دیگر کمک میکند یا آنها را تسهیل می کند تا بهترین نتایج از لحاظ سلامت و زیبایی فراهم شود.