لیپوماتیک هزینه نیست، سرمایه­ گذاری است. انجام اعمال لیپوماتیک از دید برخی افراد به عنوان عمل جراحی زیبایی محض، فرض شده و باعث پیش داوری­ها و قضاوت­های نادرست نسبت به عمل و نتیجه آن می­شود.

از منظری دیگر، هزینه لیپوماتیک، هزینه­ای اضافی در زندگی نیست، در طی مطالعات متعدد ثابت شده است که افراد پس از انجام عمل لیپوساکشن، با توجه به بهبود اعتماد به نفس قابلیت تحرک بیشتر و همچنین افزایش انگیزه، دچار تغییر سبک زندگی (life style) شده که کل زندگی فرد را متحول کرده و باعث بهبودی در کارآیی و توانایی­های شخص می­شود.

از سویی دیگر هزینه لیپوماتیک، علاوه بر ایجاد زیبایی و فرم مناسب شخص با کاهش ذخایر چربی و کاهش وزن باعث پیشگیری و درمان بیماریهایی همچون کبد چرب، آرتروزهای مفصلی زانو و لگن، دردهای ستون فقرات، اختلالات هورمونی در خانم­ها، کنترل قند خون و بهبود وضعیت دیابت فرد می­شود. پس هزینه لیپوماتیک، هزینه یک عمل زیبایی نیست و هزینه تغییر سبک زندگی است که اثرات کوتاه مدت و بلندمدت بر زندگی فرد دارد.

نکته آخر اینکه هزینه لیپوماتیک براساس حجم توده چربی، تعداد مناطق مورد نیاز و نیز محل انجام جراحی (کلینیک، بیمارستان، ...) تعیین می­گردد.

توصیه می­گردد این اعمال به هیچ عنوان در مطب یا کلینیک­های معمولی انجام نشده و حتماً توسط جراح و در شرایط بیمارستانی با حضور کلیه امکانات انجام گردد.