در روش ميکرودرم ابريژن يا ميکرودرم ابريشن، کل پوست را در معرض تماس با يک ماده معدني بي ضرر که همان پودر اکسيد آلومينيوم مي باشد قرار مي دهند که اين پودر با داشتن کريستال هاي ريز باعث مي شود که پوست ساييده شده و بافت هاي مرده از بين رفته و ترميم پوست فعال گردد.

از بين بردن ضخامت پوست منجر به بهتر شدن تبادلات فيزيولوژي پوست و همچنين تحريک کلاژن سازي براي تقويت قوام پوست با تحريک فيبروبلاست ها و شکستن مقاومت پوستي براي همکاري با ساير درمان هاي دارويي پوستي و موثرتر شدن داروها مي شود.

 پودر اکسيد آلومينيوم توسط دستگاهي جديد بر روي پوست صورت پخش شده و دوباره از روي آن مکيده مي شود. اين عمل درد و ناراحتي نداشته و عارضه خاصي ندارد، تنها ممکن است تا يک روز مختصري قرمزي روي پوست صورت ديده شود و بعد از آن رفع مي شود.

فواید میکرودرم ابریژن:
1- بستن منافذ باز پوست
2- از بین بردن و تمیز کردن جوشهای سر سیاه
3- شاداب و شفاف شدن پوست
4- ضخیم و سفت تر شدن پوست و بدلیل کلاژن سازی اثر لیفت مختصر
5- روشن تر شدن پوست
6- کمک به درمان جوشهای زیر پوستی
7- درمان چروکهای ظریف پوستی و کمک به از بین بردن اسکارهای سطحی مثلاً اسکار آکنه
8- افزایش تاثیر داروهای موضعی و کمک موثر در درمان لک های پوستی و تفاوت رنگ در سطح پوست مثل ویتیلیگو
9- از روشهای کمکی در درمان کراتوزپیلاریس یا پوست مرغی

فواصل و تعداد میکرودرم ابریژن  چقدر باید باشد؟
فاصله جلسات از 1 تا 4 هفته بنا به تشخیص پزشک و براساس نوع مشکل مراجعه کننده و تعداد جلسات از 4 تا 6 جلسه برای جوانسازی تا 10-12 جلسه برای رفع لک و روشن شدن پوست و بعد هر 3-4 ماه یکبار جلسات نگهدارنده بنا به صلاحدید پزشک می باشد.

پس از میکرودرم ابریژن پوست مختصری صورتی رنگ می شود و ممکن است تا چند روز مختصری پوسته ریزی هم داشته باشد.شما 4 ساعت بعد از میکرودرم ابریژن  می توانید پوست خود را بشویید و 24 ساعت بعد به حمام بروید.از دو شب قبل از میکرودرم بویژه در پوستهای حساس مصرف کرمهای لایه بردار باید قطع شود و تا 48 ساعت بعد نیز آنها را مصرف نکنید و صرفاً از کرمهای ترمیم کننده و ضدآفتاب استفاده کنید.

شما بلافاصله پس از میکرودرم ، می توانید ضدآفتاب بزنید و به سر کار یا مهمانی بروید.از آنجایی که میکرودرم ابریژن  قدرت لایه برداری متغیر  دارد و ابزاری قدرتمند و موثر در دستان پزشک برای طراوت بخشیدن به پوست شماست ، انجام آن توسط فرد غیر پزشک می تواند عواقب جبران ناپذیری برای پوست شما داشته باشد.شما با انجام میکرودرم ابریژن براحتی پوستی لطیف و چهره ای شادابتر و جوانتر پیدا می کنید.