زبان دوم یک مهارت است نه آموزش. درست مانند مهارت خوب سخن گفتن ، مهارت مراقبت از خود ، مهارت آشپزی ، مهارت برقراری ارتباط جمعی ، اعتماد به نفس بالا . تفاوت ندارد کودک در 3 سالگی بتواند دکمه لباس خود را بدوزد یا خیر. اما بسیار فرق میکند کودک در 3 سالگی بتواند به تنهایی حمام کند لباس بپوشد اتاق خود را مرتب کند. از کلمات سنگین و زیبا تری استفاده کند. علاوه بر این زمانی که کودک ما در سن مناسب زبان دوم را فرا می یگرد در آینده یعنی در 7 سالگی به راحتی قادر به یادگیری زبانهای بعدی خواهد بود. چون اصول اولیه در مغز و ذهن او برنامه ریزی شده است.زبان انگلیسی زبان بین المللی ماست و دوری و فرار از آن در آینده برای کودک ماسختیهای بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد. علاقه و یا ایجاد علاقه در آن می بایست در زمان کودکی صورت گیرد که این علاقه ماندگار و درونی و عمیق خواهد بود اگر از ابزار درست و بدون هیچ اجبار و فشار در ان استفاده گردد.

 

 

سن مناسب يادگيري زبان انگليسي:
هرچه كودك زودتر با زبان دوم آشنا شود، شانس بيشتري براي دستيابي به مهارت‌هاي كسب زبان دوم خواهد داشت. بررسي‌ها نشان داده است اگر كودك در سن زبان‌آموزي يعني قبل از 7 تا 8 سالگي زبان دوم را بياموزد، مهارت بهتري در تكلم زبان دوم و لهجه خواهد داشت. هرچه سن بالاتر رود، يعني از حدود 10 سالگي به بعد توانمندي فرد در صحبت كردن به زبان دوم مانند اهالي آن زبان كاهش مي‌يابد. بايد اشاره كرد كه نه تنها كودك مي‌تواند همزمان علاوه بر زبان مادري زبان دوم را فراگيرد، بلكه مي‌تواند زبان‌هاي ديگري را نيز به ‌طور جداگانه بياموزد.

فوائدیادگیری زبان دوم وسوم:
آموزش زبان‌هاي دوم و سوم علاوه بر آنكه به فرد در ارتباط بهتر كمك مي‌كند، به موفقيت فرد در برنامه‌هاي مدرسه و مهارت‌هاي حل مسئله نيز كمك مي‌كند. اين افراد درك عميق‌تري از فرهنگ خود و همچنين فرهنگ زباني كه در آن مسلط شده‌اند، دارند. همچنين اين افراد در رقابت‌هاي شغلي براي كسب مشاغل بهتر و ارتباط‌هاي بين‌المللي موفق‌تر هستند. 
امروزه در بیشتر مشاغل خوب وعالی واژه ی زبان مطرح است وافرادی که ازسطح پایین ترزبانی برخوردار هستند، امتیازبیشتری راازدست میدهند.
 

سیستم فونیکس واجرای ان در مراکز نارمک ویوسف اباد(درشرق ومرکز تهران ) :
جدیدترین و متفاوت ترین روش آموزشی روز دنیا که برای کودکان مهاجر در 102 کشور اجرا گردیده است، سیستم فونیکس می باشد. آموزش در سیستم فونیکس با تاکید بر روی چهار مهارت اصلی (reading-writing-speaking- listening) به صورت همزمان می باشد.در سیستم فونیکس به جای الفبای 24 تایی زبان انگلیسی، بر آموزش 44 صدا یا آوا استوار شده به صورتی که پس از پایان دوره کودک به راحتی قادر به خواندن-نوشتن زبان انگلیسی می باشد.

دوره آمادگی آزمون کمبریج در(مراکزکودکان برترنارمک ویوسف اباد) : 
زبان آموزان حدودا پس از دو سال از شروع ثبت نام در موسسه کودکان برتر می توانند جهت شرکت در دوره های آزمون آمادگی دانشگاه کمبریج (starter) ثبت نام نموده و آمادگی خود را برای شرکت در این آزمون به حداکثر برساند .در این دوره بر روی هر چهار مهارت (reading-writing-speaking- listening) به صورت همزمان و مطابق با سرفصل های آزمون های YLE دانشگاه کمبریج کار خواهد شد.

دوره های ویژه مکالمه (Free Discussion)مراکز نارمک ویوسف آباد کودکان برتر : 
زبان آموزان موسسه کودکان برتر پس از طی دوره ی مقدماتی (phonics) و همزمان با ورود به دوره ی take off در صورت تمایل می توانند در کلاسهای Free Discussion که یک روز در هفته و به مدت دو ساعت می باشد، شرکت نمایند.در کلاسهای مکالمه ی آزاد بالاتر بودن تعداد نفرات و متفاوت بودن لول زبان آموزان کمک می کند تا کل کلاس در رقابتی سالم بر روی مکالمه های تخصصی تر مطابق با سرفصل های تعیین شده از سوی موسسه کودکان برتر کسب تجربه نمایند