یک مربی خصوصی چه کارهایی انجام میدهد؟؟؟آیا بدون مربی خصوصی نمیتوانم تمرین کنم؟؟؟ درصورتی که حرکات بدنسازی را یاد گرفته باشم، باز هم به مربی خصوصی نیاز دارم؟؟؟؟

  سوالات بالا ممکن است برای اکثر افرادی که در سالن های بدنسازی مشغول فعالیت هستند، مطرح شده باشد. در ادامه به شکل مختصر به این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

 

"مربی خصوصی یا personal Trainer" فردیست که بر علوم مرتبط با بدن انسان، آناتومی، حرکت شناسی، فیزیولوژی، آسیب های ورزشی، تغذیه ورزشی، روانشناسی ورزش و حتی مسائل حقوقی تمرین تسلط دارد و در این زمینه مدارک معتبر مربیگری را کسب کرده است.

اهمیتِ داشتنِ یک مربی خصوصی در موارد زیر است

1️⃣.  همه افراد شرایط بدنی و آمادگی خاص خودشان را دارند(اصل تفاوت های فردی). هر چند یک مربی برای ارائه برنامه عمومی تا حد لازم به شرایط فردی شما توجه میکند، اما تنها مربی خصوصی میتواند به تدریج شرایط بدنی شما را بشناسد و برنامه تمرینی کاملا مناسب برای شما طراحی کند.

2️⃣ . عدم اجرای تکنیک صحیح، ممکن است موجب آسیب شود، اما تحت نظر "مربی خصوصی" قطعا ریسک آسیب پذیری بسیار پایین خواهد بود.

3️⃣ . در صورت نداشتن مربی خصوصی، حرکات تمرینی شما بایستی حرکاتی Safe (ایمن) باشند. اما با وجود مربی شما میتواند وزنه های سنگینتری انتخاب کنید، حرکاتی چالشی بیشتری انجام دهید و از همه توانایی های بدن خود استفاده کنید.

4️⃣ .برنامه تمرین عمومی بعد از مدتی  یکنواخت، خسته کننده و تکراری میشود. مربی خصوصی همیشه در حال ارزیابی شماست. با تغییر تمرینات و خلاقیت و ایجاد تنوع(اصل تنوع تمرین)، تمرینات را برای شما جذاب و دلچسب میکند.

5️⃣ . مربی خصوصی، هنگام اجرای تمرین، از لحاظ انگیزشی باعث تحریک شما میشود، شما با انرژی بیشتری تمرین میکنید و از اینکه توانایی خود را به مربی تان نشان میدهید، احساس خوبی پیدا خواهید کرد و در مدت کوتاهتر، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 نهایتا اینکه شما میتوانید به تنهایی(به شکل عمومی) در باشگاه تمرین کنید و درصورتی که خوش شانس باشید و آسیب نبینید باز هم  هرگز به اندازه ی کسی که مربی خصوصی دارد ، رشد و پیشرفت نخواهید کرد.