توجه به رنگ چشم و پوست نه تنها برای آرایش عروس بلکه حتی آرایش روزانه نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد. این نکته باعث خواهد شد تا به جای اینکه آرایش شما زیبا به نظر برسد خودتان زیبا به نظر برسید. لذا در این قسمت آرایش متناسب با رنگ پوست و چشم های مختلف ارائه می شود.

1ـ پوست سفید
اگر رنگ پوست شما سفید رنگ و چشمانتان قهوه ای باشد در این صورت آرایش با طیف رنگ قهوه ای مناسب ترین حالت برای شما خواهد بود. حتی می توان برای آرایش چشم ها از رنگ های خاکستری هم استفاده کرد. برای مثال اگر چشمان شما قهوه ای روشن است در این صورت به جای استفاده از خط چشم سیاه خط چشم قهوه ای باعث زلالی نگاه شما خواهد شد. برای گونه هایتان نیز رنگ عسلی یا سرخ هلویی و برای لب ها نیز رژ صورتی روشن به همراه برق لب مناسب تر خواهد بود.

 

2- پوست گندمی
برای کسانی که رنگ پوست گندمی دارند بهترین حالت کشیدن خط چشم طلایی یا برنزی می باشد. در اینجا آرایش هر چقدر لطیف تر و خفیف تر باشد زیبایی خاصی به صورت خواهد بخشید. این افراد بهتر است از آرایش با طیف رنگی سرخ یا صورتی استفاده نمایند. رژ لب مناسب برای این افراد نیز صورتی روشن به همراه برق لب می باشد. این آرایش باعث خواهد شد شما بشاش و سر زنده به نظر آیید.

3- پوست قهوه ای
کسانی که رنگ تیره و برنزه دارند همواره شیک و دلربا به نظر می آیند و بسیاری از آنان حتی بدون آرایش نیز برق خاصی داشته و زیبا می باشند. برای چنین افرادی سایه و خط چشم به رنگ صورتی کم رنگ و یا آرایش چشم با طیف رنگی قهوه ای متمایل به طلایی مناسب تر خواهد بود. همچنین برای آرایش صورت، استفاده از طیف رنگی طلایی و برنزی و رژ لب با همین طیف رنگ مناسب تر می باشد. حتی رژ صورتی کم رنگ هم می تواند گزینه ی دیگری برای این افراد باشد.

رنگ چشم
همانطور که گفتیم برای انتخاب نحوه آرایش صورت بایستی به رنگ چشم هم دقت داشته باشیم. اگر رنگ چشم قهوه ای باشد بهتر است از طیف رنگ خاکستری برای آرایش چشم استفاده گردد و حتماً خط چشم نیز کشیده شود. اگر چشمان شما به رنگ سبز می باشد در این صورت استفاده از رنگ بنفش و یا یاسی می تواند زیبایی خاصی به چشمان شما ببخشد. همچنین می توانید از رنگ های متضاد مثل قهوه ای و خاکستری نیز استفاده نمایید. البته فراموش نکنید برای چشم های سبز رنگ بهترین آرایش استفاده از سایه چشم و رنگ دودی می باشد و البته اصلاً نبایستی از رنگ های سبز و آبی استفاده کرد، و در آخر برای چشم های آبی استفاده از رنگ های بژ و خاکی توصیه می شود که در این صورت چشمان شما درشت تر و زیبا تر به نظر می آید.