برای اینکه آرایش عروس زیبا و بدون نقص بنظر بیاید نکات زیادی وجود دارد اما چندین خطا و اشتباه نیز وجود دارد که ممکن است باعث شود آرایش عروس زیبا بنظر نرسد و برای اینکه آرایش بی نقص باشد باید از این خطاها دوری کرد. مهمترین این اشتباهات به شرح زیر است.

خطای اول : استفاده نکردن از فیکساتور ضد آب
معمولا آرایش عروس از اول صبح شروع می شود و این آرایش بایستی تا پایان مراسم عروسی و آخر شب دوام بیاورد. در طول مراسم نیز معمولا عروس عرق می کند و ممکن است اشک هم بریزد. لذا بایستی حتما از یک فیکساتور ضد آب بر روی عروس استفاده گردد تا عرق و اشک باعث بر هم خوردن آرایش عروس نگردد. همچنین حتما بایستی در طول مراسم رژ لب و پودر همراه داشته باشید تا در صورت نیاز آرایش را ترمیم کنید.

خطای دوم : استفاده از برق لب
یکی دیگر از اشتباهاتی که در آرایش عروس ممکن است اتفاق بیفتد استفاده از برق لب می باشد. برق لب باعث خواهد شد که عکس های شما خوب از آب در نیاید و نیاز به روتوش داشته باشد. لذا برای اینکه عکس های زیبا از مراسم عروسی خود داشته باشید بهتر است از رژ لب مات یا معمولی استفاده نمایید.

خطای سوم : استفاده از مدل های غیر متناسب با صورت شما
یکی از اشتباهاتی که ممکن است در آرایش عروس اتفاق بیفتد استفاده از مدل هایی است که ممکن است اصلا برای شرایط ظاهری شما مناسب نباشد. ممکن است یک مدل آرایش برای صورت فرد دیگری بسیار مناسب و زیبا باشد اما آن مدل بر روی صورت شما اصلا زیبا نباشد. لذا سعی کنید حتما قبل از روز عروسی با یک متخصص مشورت و مدل مناسب صورت خود را انتخاب کنید. بهتر است قبل از روز عروسیتان نیز یکبار آن مدل را بر صورت خود امتحان کرده و نواقص موجود را برطرف نمایید.

خطای چهارم : استفاده از آرایش براق و مرطوب
خطای دیگری که در آرایش عروس ممکن است اتفاق بیفتد آرایش براق و مرطوب می باشد. با توجه به اینکه عروس بایستی در طول مراسم برقصد و همین امر باعث عرق کردن او می شود، ترکیب این عرق با آرایش براق باعث ایجاد ظاهری بسیار نامناسب خواهد شد. بنابراین بهتر است تنها روی استخوان های گونه براق شود و بقیه جاهای صورت آرایش مات داشته باشد.