طراحی لبخند همانطوری که از نامش پیداست طرحی از مجموعه دندانهاست که در لبخند آن فرد دیده می شود. در این مجموعه ممکن است لثه های نا متقارن، کوتاه و نمایان، دندانهای نامرتب یا بد رنگ، کوتاه و شکسته دیده شود و یا حتی برخی دندانها بصورت مادر زادی غایب باشند.

پس اصلاح طرح لبخند مجموعه ای از درمانهای مختلف زیبایی است و دندانپزشک زیبایی باید بر تمام این موارد تسلط کافی داشته باشد.تا بتواند لبخندی زیبا بیافریند.

مرتب کردن دندانها که بهتر است با ارتودنسی بویژه روش نامرئی انجام شود، ولی اگر بی نظمی محدود بوده و همراه با بدرنگی و شکستگی لبه ها باشد، بهترین درمان لامینیت هست؛ لامینیت های سرامیکی که با تراش و کمک لابراتور ساخته میشود، بصورت پوسته ای بسیار نازک هست با ثبات رنگ بالا که بسیار زیبا ساخته می شود، شاید تنها عیب آن، گرانی آن است.

البته احتمال شکستگی و جدا شدن را هم دارد. نوعی از لامینیت هم هست که بدون تراش ساخته می شود و "لومینیرز" نامیده می شود

لامینیت های کامپوزیتی که مستقیما در مطب و با استفاده از کامپوزیت های جدید زیبایی انجام میگردد. امروزه به لطف کامپوزیت های تخصصی زیبایی این لامینیت ها بسیار زیبا و عالی طراحی و ساخته میشوند و هم اکنون بالاترین محبوبیت را دارند.

چون هم کیفیت بسیار بالایی دارند و هم قابلیت ترمیم و Refresh شدن را دارند و دیگر نیازی به لابراتوار، و از همه مهمتر معطلی آن نیست چرا که اغلب مراجعینی که خواهان این درمان هستند بسیار به دندانهای قابل دید خود حساسند و نمیتوانند حتی یک دقیقه بدون آن لامینیت ها دیده شوند بنابراین بهترین کار برای این گروه، همان کامپوونییرهای زیبایی است.