دندان مصنوعی معمولی ، موفقیت کمی در کسب رضایت بیماران در جویدن داشته است. ایمپلنت روش مدرن و جدید جایگزینی دندان از دست رفته است.  یک  پروتز مصنوعی که  روی  ایمپلنت سوار می شود، پایداری و استحکام  مناسب در جویدن دارد و رفتاری شبیه به دندان طبیعی خواهد داشت. این سیستم جدید رضایت بسیاری از بیماران را همراه داشته است. ایمپلنت دندانی برای جایگزینی تمام دندانها و یا به صورت جدا برای جایگزینی هر دندان کاربرد دارد. در واقع ایمپلنت پایه ای محکم همانند ریشه دندان است. که برای نگهداشتن دندان مصنوعی یا روکش و بریجهای دندانی که به آن وصل می شود،  مورد استفاده  قرار می گیرد .

بسیاری از مردم تصور می کنند، با افزایش سن، نیاز به دندان مصنوعی خواهند داشت زیرا از دست دادن دندان ها را وابسته به افزایش سن می دانند. این تصور درست نیست زیرا با حفظ مراقبت های لازم، در زمینه بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری های لثه می توان دندان های طبیعی را برای تمام عمر حفظ نمود. برای افزایش عمر دندانهای طبیعی و پروتزهای دندانی خود، تلاش کنید بهداشت دهان و دندان خوبی را داشته باشید و رژیم غذایی خود را نیز کنترل نمایید.

مزایای ایمپلنت
ایمپلنت‌ها  نه تنها جایگزین دندان‌های از دست رفته می شوند، بلکه از ‌نظر عملکرد و زیبایی باعث بهبود کیفیت زندگی شده و همچنین از تحلیل پیش رونده استخوان جلوگیری می کنند.

‌ سایر مزایای ایمپلنت های دندانی عبارتند از :

•رفع معایب دست دندان یا پلاک های متحرک: شامل لقی ، گیر غذایی ، بو و  ایجاد پوسیدگی با کمک درمان ایمپلنت
•احساس راحتی بیشتر: با توجه به نزدیکی روش ایمپلنت به دندان های طبیعی ، جویدن غذا و صحبت کردن نسبت به سایر روش ها با سهولت و احساس بهتری انجام می شود .
•اعتماد به نفس : با جویدن و صحبت کردن بهتر به کمک ایمپلنت اعتماد به نفس بیشتری در فرد ایجاد می شود .
•تغذیه کافی: داشتن قدرت جویدن مناسب ، تغذیه مناسب را در پی دارد که تغذیه مناسب به صورت مستقیم در ارتباط با سلامت عمومی بدن می باشد .
•ارزش قائل شدن به خود: با توجه به شباهت زیاد ایمپلنت به دندان طبیعی ، شما کمتر به دندان های مصنوعی فکر خواهید کرد و نگرانی مربوط به دندان مصنوعی و اثرات روانی منفی آن را نخواهید داشت .
لازم به ذکر است شما با کمی افزایش پرداخت هزینه، درمان بهتری نسبت به روشهای سنتی جایگزینی دندان دریافت می کنید . در این روش دندانهای سالم شما آسیب نمی بیند . بنابراین شما با قرار دادن ایمپلنت هم درمان ناحیه دندانی را انجام می دهید و هم از به خطر افتادن سلامت سایر دندان ها پیشگیری می کنید .