اگر توله سگی را نگهداری می کنید و می خواهید بدانید که ممکن است دچار سرماخوردگی شود یا خیر باید بگوییم که سرماخوردگی در سگها وجود دارد و این بیماری در سگها دارای علایمی نیز می باشد،

 

اگر توله سگی را نگهداری می کنید و می خواهید بدانید که ممکن است دچار سرماخوردگی شود یا خیر باید بگوییم که سرماخوردگی در سگها وجود دارد و این بیماری در سگها دارای علایمی نیز می باشد،البته شایان ذکر  است که اگر سگ شما سرماخورده است ممکن است نیازی به مراجعه به دامپزشک برای درمان سرماخوردگی سگ وجود ندارد و شما به تنهایی می توانید سگ خود را درمان کنید مگر آنکه سگ شما پیر باشد و یا توله سگ نگهداری کنید که در این صورت پیشنهاد ما به شما مراجعه به دامپزشک حیوانات است چرا که سرماخورگی در توله سگ  و یا سگ پیر ممکن است خطرناک باشد.

در ابتدا از علائم سرماخورگی در سگ می گوییم:

 از علائم سرماخوردگی در سگ می توان آبریزش بینی، عطسه و سرفه، آبریزش چشم، بی حالی در سگ، و یا بی اشتهایی و بالا رفتن افزایش دما سگ را نام برد،باید ذکر کنیم که اگر قصد خرید سگ آپارتمانی را دارید به این علایم در حیوان توجه نمایید.

 این علایم سرماخوردگی در سگ اگر با مراقبت های شما بعد از گذشت چند روز درمان نشد حتما باید باید با دامپزشک مشورت نمایید چرا که ممکن است بیماری تنفسی در سگ و یا بیماری عفونی در سگ شما وجود داشته باشد. زیرا علایم سرماخوردگی در سگ با با بیماری دیگری مانند عفونت دستگاه تنفسی در سگ مشابه است که تنها دامپزشک صلاحیت تشخیص آن را دارد.

درمان سرماخوردگی سگ

اکنون برای درمان سرماخوردگی سگ در خانه اقدام نمایید

اولین قدم آن است که سگ سرماخورده را از سایر حیوانات دور نگه دارید.

 قدم بعدی ضدعفونی کردن لوازم سگ از جمله جای خواب سگ و طرف غذای سگ و یا اسباب بازی های سگ و هر آنچیزی که ممکن است سگ شما با آن در تماس است زیرا ممکن است آلوده به ویروس باشند و روند درمان سرماخوردگی سگ بع درازا بیانجامد.

برای سگ خود آب کافی بگذارید چرا که سگ شما به آب فراوان نیاز دازد اگر مجبور شدید با سرنگ به سگ آب دهید.

 هوای اتاق نگهداری سگ را با دستگاه بخور مرطوب نگهدارید، مجاری بینی سگ باید مرطوب باشد تا بتواند به تنفس سگ کمک کند.

در آخر اینکه سگ شما باید به اندازه کافی استراحت کند.

 نکته این که بیماری سرماخوردگی از انسان به حیوان قابل انتقال می باشد در نتیجه سگ خود را از کسانی که سرماخوردگی دارند دور نگهدارید.

پیشگیری از سرماخوردگی در سگ

.در زمستان از شستن سگ در هوای سرد حتما پرهیز نمایید

اگر در هوای سرد حیوان را برای پیادروی طولانی می برید پس از برگشت از پیاده روی یکدفعه دمای منزل را بالا نبرید.

پس از شستشوی حیوان حتما بدن سگ را خشک کنید

حیوان را در معرض مستقیم باد کولر و یا جریان شدید آب و هوای سرد قرار ندهید.

در صورت بروز هر گونه سوال و یا کمک از جانب ما از قسمت نوشتن دیدگاه استفاده کرده و پس از طرح سوال خود ما در اولین فرصت جوابگو خواهیم بود