خیلی از خانم‌ها برای راحت شدن کارشان در آرایش کردن و مخصوصا خط چشم کشیدن، ترجیح می‌دهند که از تاتو و خط چشم دایمی استفاده کنند. با وجود تمام مشکلاتی که ممکن است تصمیم برایتان در پیش داشته باشد، اما در ابتدا به مدل خط چشم برای هر فرم چشم می‌پردازیم و بعد هم مضرات آن را گوشزد خواهیم کرد، در این صورت دیگر تصمیم با شماست.

چشم بادامی شکل

مدل چشم بادامی به این صورت است که حالت کلی چشم کمی کشیده است و گوشه چشم‌ها رو به بالا می‌باشد. برای این مدل چشم، خط چشم باید در ابتدای پلک بالا یعنی گوشه داخلی چشم، نازک کشیده شود و هر چه رو به انتهای چشم و گوشه خارجی آن می‌روید، خط چشم پهن‌تر شود. این مدل، کاملا باعث گرد و درشت به نظر آمدن چشم‌ها می‌شود.

فرقی نمی‌کند که مدل را برای کشیدن خط چشم با مداد بخواهید یا تاتوی دایمی، این مدل برای این چشم بادامی خیلی زیباست.

 

خط چشم برای چشم بادامی

چشم با پلک پف‌دار

این حالت چشم طوری است که پلک بالا به شکل یک لایه، روی چشم را می‌گیرد. درست مانند حالت چشم‌های اما استون که اگر دقت کرده باشید، همیشه خط چشمی که مناسب با حالت چشمانش است را انتخاب می‌کند و مدل‌های دیگر را هرگز امتحان نمی‌کند. یک خط چشم ضخیم و بولد که باعث می‌شود چشم‌ها گرد و باز به نظر آیند. این مدل چشم را با ریمل زدن فراوان، زیباتر خواهید کرد.

البته برای تاتوی این مدل چشم، معمولا ترجیح می‌دهند که یک خط چشم نسبتا پهن کشیده شود و پهن‌تر کردن آن را مداد و آرایش معمولی انجام دهند.

 

خط چشم برای چشم با پلک پف دار

چشم با گوشه پایین افتاده

این مدل چشم خیلی خاص و مشخص است و در آن، گوشه خارجی چشم، به سمت پایین کشیده شده است. خب کار مشخص است و باید خط چشم کمک کند تا این افتادگی جبران شود. پس خط چشم باید به سمت بالا کشیده شود. یک خط چشم نازک بکشید و تا انتها آن را ادامه دهید. در گوشه چشم، خط باید با زاویه 45 درجه به شمت بالا کشیده شود.

 

خط چشم برای چشم پایین افتاده

چشم با گوشه بالا رفته (چشم گربه‌ای)

خب این مدل برعکس مدل قبلی است. بهتر است خط چشم بالا در آن ساده و نازک باشد و انتهای پلک پایین را هم خط چشم کشید تا توازن آن حفظ شود. 

 

خط چشم برای چشم بالا رفته

چشم گرد

این مدل چشم گرد و بدون کشیدگی است، پس باید با خط چشم در آن کشیدگی ایجاد کرد. یک خط چشم نازک با گوشه بلند در انتهای پلک، خیلی عالی است، می‌توانید هر چه به انتهای پلک نزدیک می‌شوید، پهنای خط چشم را بیشتر کنید.

 

خط چشم برای چشم گرد

چشم ریز

برای چشم‌های ریز، نباید در پلک پایین خط چشم بکشید چون آن را ریزتر جلوه می‌دهد. یک خط چشم نازک در ابتدای پلک بالا که به سمت انتها پهن‌تر شود و در گوشه به حالت گربه‌ای کمی به سمت بالا کشیده شود. در انتها باید خط چشم پهن‌تر باشد تا به چشمانتان حجم دهد، می‌توانید با مداد چشم سفید، داخل پلک بالا را روشن کنید تا چشم‌ها بزرگ‌تر شوند. البته اگر برای تاتو و خط چشم دایمی تمایل ندارید که خط چشم پهن یا گربه‌ای را امتحان کنید، می‌توانید پایه و حالت اولیه آن را ایجاد کنید و هر وقت که تمایل داشتید آن را پهن کنید.

 

خط چشم برای چشم ریز

مضرات تاتو خط چشم

1. امکان آسیب زدن به بافت پلک به دلیل ظرافت و حساسیت بسیار زیاد آن

2. امکان آسیب جدی برای چشم‌ها

3. عفونت و حساسیت چشم

4. یکی دیگر از مشکلات این کار، عدم امکان تغییر مدل خط چشم است که باید آن را جدی بگیرید.

5. احتمال ابتلا به بیماری‌های خطرناکی چون هپاتیت و ایدز به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و استریلیزه