در جامعه امروز ما والدین برای مراقبت و پرورش فرزندان خود زحمات زیادی متقبل می شوند. با کوچک تر شدن خانواده ها، فاصله ها از هم زیادتر شده است. کمتر کسی می تواند از مادربزرگ، پدربزرگ یا دیگر اعضای خانواده برای نگهداری بچه ها کمک بگیرد. در نتیجه مسئولیت زیادی بر دوش پدران و مادران امروزی قرار دارد. والدین باید به همه نیازهای کودکان از قبیل سرگرمی، بازی، تحصیلات، غذا، پوشاک، بهداشت و همچنین مسائل عاطفی و معنوی و شناختی او توجه کنند. در این صورت است که احساس میکنند وظایف خود را به خوبی در مقابل فرزندانشان انجام داده اند ضمن آن که این، بزرگترین درخواست فرزندان این است که والدینی شاد و سالم داشته باشند.

اغلب مادران و پدران نمی توانند به فرزند خود بیاموزند که خوشحال باشند ولی فراهم کردن امکانات و بستر مناسب برای خوشبختی و شاد زیستن فرزند، هدیه ای است که والدین می توانند به فرزندانشان بدهند. دوران کودکی همواره به عنوان بهترین و شادترین دوره زندگی انسان شناخته شده است. کودکی دنیایی از معصومیت و پاکی در کنار شادی و سبکبالی را در ذهن تداعی می کند. اما مسئله اینجاست که شادی و نشاط آموختنی نیست و شکوفایی استعدادهای او هم نباید بدون در نظر گرفتن علائق او باشد. خانه سبزبر پایه بروزترین متدها با بهره مندی از کادری متخصص و مجرب تلاش نموده در راستای ایجاد فضای شاد و ایمن والدین را در ارم ارتقا حس خوشحالی و شاد زیستن کودکان یاری رساند.

 

 

 

مهد کودک و پیش دبستانی دو زبانه خانه سبز با بهره مندی از نیروهای متخصص و با تجربه در زمینه های آموزشی، هنری، اجتماعی، فرهنگی و ... در محیطی شاد و ایمن با تمام امکانات استاندارد تاسیس گردید.

با توجه به اینکه مهد کودک را می توان اولین محیط رسمی اجتماعی کودکان دانست اصلی ترین هدف این مرکز همواره ایجاد محیطی امن و شاد در راستای ارتقای سطح اجتماعی عاطفی، فرهنگی هنری و ...کودکان متناسب با رشد شناختی این گروه سنی می باشد. شایان ذکر است که با آگاهی به این نکته که بالاترین درصد رشد شناختی در این گروه سنی (تا 7 سالگی) رخ میدهد این مجموعه تمام تلاش خود را نموده است محیطی متناسب را طراحی نماید تا یادگیری در فضای مناسب در آرامش اتفاق بیفتد.

با توجه به این مساله اساسی که اثرات منفی آموزش تحمیلی بسته و یکنواخت در مراکز نگهداری و آموزشی در حدی میباشد که استعدادها و قدرت کودکان را از بین می برد بزرگترین وظیفه این مرکز پروزش و توسعه قدرت تفکر و خلاقیت و توانمندی در مهارت های یادگیری با بالا بردن حس خودباوری، خوداستقلالی، عزت نفس و اعتماد بنفس می باشد. با در نظر گرفتن اینکه اجتماع امروزی کسب مهارت و تسلط بر زبان انگلیسی را تایید و تاکید نموده است که نباید فراموش کرد که روان کودکان بر زبان کودکان اولویت دارد.

هر کدام از برنامه های آموزشی هدفمند این مجموعه ها با بهره گیری از مربی ها و مدرسین متخصص بستر مناسبی را ایجاد نموده تا بدون فشار روانی کودکان را بر یادگیری آماده و سوق دهد.

تیم با تجربه و متخصص این مهد کودک با انواع بازی های حسی – حرکتی، مشارکتی و فکری کودکان را در معرض آموزش (زبان انگلیسی به طور خاص و آموزش های هدفمند مجموعه) قرار می دهد و هر کودک متناسب با توانایی ها نسبت به تفاوت های فردی و شناختی یادگیری را می پذیرد. آزمون و مقایسه کودکان برخلاف اعتقاد و سیاست و برنامه های این مجموعه میباشد و مشارکت و پیشرفت هر روزه و لحظه ای کودک او را به تدریج مناسب و منحصر به فردی سوق خواهد داد که در بلند مدت به نتایج چشم گیری خواهد انجامید.

اهداف کلی

ارتقای سلامت زیستی، روانی و اجتماعی کودکان

ارتقای هوشیاری اخلاقی و توجه به ارزشهای دینی و مذهبی

پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادهای کودکان از ابعاد مختلف

آموزش مفاهیم اجتماعی نظیر تعاون، نوع دوستی، گذشت، ایثار، همکاری و ارزشهای مطلوب زندگی از طریق آموزش غیر مستقیم و کسب تجارت گوناگون

توسعه توانایی های کودکان در بیان اندیشه و بروز احساسات و عواطف با استفاده از آموزش مهارت های زندگی، هنری، کلامی، بازی، شعرخوانی و نمایش

کمک به اولیا در مراقبت، نگهداری و پرورش کودکان و ایجاد ارتباط موثر دو جانبه بین کودک و اولیا

آماده سازی کودکان برای ورود به نظام تحصیلی رسمی کشور

مهد کودک و پیش دبستانی دو زبانه خانه سبز در بخش های جداگانه مجهز و متناسب با استاندارد های به روز با بهره مندی از بالاترین خدمات بهداشتی برای گروه های سنی مختلف فضای متناسب طراحی نموده است که بهره مندی از تیم متخصص در ضمینه های مختلف روانشناسی مشاوره روانسنجی و مشاوره های پی در پی تغذیه ای و... مشخصه های اصلی این مهد میباشد.

در این مجموعه امکان برگزاری جشن های تولد (گروهی، انفرادی)، ماهیانه، پایان تخصیلی، اعیاد، اردوهای فرهنگی و تفریحی و ... را دارا میباشد.

همچنین امکان پذیرش و ثبت نام ساعتی از کودکانی که تمایل به استفاده کوتاه مدت از محیط های اجتماعی را دارند در ظرفیت محدود داد.

خانه سبز مکان مناسیب نسبت به نیاز مادران طراحی نموده تا بتوانند در آرامش با لذت بردن از محیط کافه کتاب مهد کودک منتظر کودک خود باشد

همچنین کتابهای کتابخانه خانه سبز بر مبنی نیازهای امروزی مادران تهیه و تدارک دیده شد هتا مادران هر چه بیشتر با بروزترین مطالب روانشناختی، تربیتی در مکانی مناسب و با آرامش خاطر مواجه گردند.