بزرگی یا کوچکی سینه در اکثر موارد با نوع ژن ها، هورمون ها و اسکلت بندی بدن و چاقی و لاغری فرد ارتباط مستقیم دارد در مورد برخی اشخاص سایز سینه ها با ابعاد کلی بدن هماهنگ بوده در حالی که در برخی دیگر سینه ها به میزان زیادی بزرگ هستند. در کل سینه های زنان به هورمون استروژن حساسیت خاصی نشان داده و ممکن است در دوره بلوغ و یا حتی دوره یائسگی بزرگ تر شوند.

 

هدف جراحی ماموپلاستی:

یکی از عمل های جراحی زیبایی، ماموپلاستی کاهشی یا همان عمل جراحی کوچک کردن سینه است و طی آن اندازه سینه به میزان دلخواه کاهش پیدا می کند.طی عمل جراحی کاهشی سایز سینه بافتهای پوستی، چربی، و غدد از آن خارج شده و در صوت نیاز این بافت ها با تدبیر پزشک تغییر شکل می دهند و موقعیت نوک سینه هم مشخص گشته و اصلاح می گردد.
خانم هایی که در قسمت سینه های خود مشکل افتادگی یا سایز نامناسب دارند، دچار مشکلات وابسته به این مسئله خواهند شد که شایع ترین عارضه آن گردن درد و افتادگی شانه هاست سپس آسیب های زیبایی شناسانه در دسته دمو جای می گیرند. برای رفع این مشکل و عارضه بهترین راه حل جراحی ماموپلاستی است.

این جراحی زیبایی می تواند برای آقایان نیز کاربرد داشته باشد و بافت های اضافه و نا هماهنگ سینه آنها که از جنس چربی و پوست اضافه بوده را متعادل کرده یا خارج نماید این راهکار، با نام ژنیکوماستی هم شناخته می شود.

نکات مربوط به جراحی ماموپلاستی:

پیش از انجام عمل لازم است با پزشک جراح سینه و یا جراح پلاستیک مجرب مشاوره نموده و انتظارات خود از این عمل را بیان کنید تا تیم پزشکی آن ها را بررسی و ارزیابی کنند.
از مزایای جراحی کوچک کردن سینه می توان به رفع عوارض ناشی از بزرگی سینه اشاره کرد به این ترتیب که پس از انجام جراحی و کسب بهبودی، مضاف بر افزایش زیبایی، مشکلاتی چون کمر درد و گردن درد به کل از میان خواهند رفت.
بیمار محترم باید این نکته را مد نظر قرار دهد که عمل جراحی زیبایی سینه یا ماموپلاستی در صورتی که توسط پزشک حاذق و باتجربه انجام نشود ممکن است مانند هر جراحی دیگری خطر آفرین باشد.
پیش از انتخاب عمل جراحی کاهشی سایز سینه باید بررسی های لازمه و آزمایشات مربوطه انجام شوند تا بیمار به نتایج مورد انتظار خود دست یافته و دوره بهبودی را با موفقیت پشت سر بگذارد.