امروزه سرعت تحول دنیای دندانپزشکی بسیار شگفتی آور شده است، هم در بخش دندانپزشکی دیجیتال هم در بخش نانو تکنولوژی مواد و متریال دندانپزشکی
کاش میشد راهکاری فراهم میشد که سه ضلع این مثلث در یک مکان مشخص متمرکز میشد ولی در کشور ما بدلیل محدویت های قانونی در حاضر نمیشود این مجموعه ی کامل را بصورت متمرکز در یک مکان تاسیس و راه اندازی کرد در صورت تاسیس این مرکز واقعا میتوان گفت “ ایمپلنت در یک ساعت “ یا “ لبخند هالیوودی در یک ساعت “


بعنوان مثال ورود اسکن های سه بعدی ل CBCT و CT-Scan دقیق مثل دوربین دید در شب عمل میکنند با دقت بسیار بالا و با خطای در حد ۱۰ میکرون کار انجام میشود . 
یعنی شما تمام لندمارک های آنانومیک را ازجمله  طول و عرض استخوان  تراکم استخوان، عصب، عروق خونی، وضعیت سینوس و غیره را رصد میکنید و پلان درمانی شما با دقت بسیار بالا طراحی میشود. 
ازطرفی در دپارتمان دنداپزشکی زیبایی و لبخند هالیوودی، ورود دستگاه های طراحی و ساخت پروتز دندانپزشكی سرک (CEREC CAD/CAM)، تصویر برداری دیجیتالی داخل دهانی، پانورامیک، سه بعدی بسیار کمک کننده است  به صورتی که تمام پلان های درمانی و روکش ها، لامنیت های زیبایی  IPS IMPRESS  یا E-max قبل از اینکه در دهان بیمار قرار بگیرد در فضای مجازی همه ی آزمون و خطا ها انجام میشود  و در نهایت بهترین حالت ممکن انتخاب و ساخته و نصب میگردد .
یعنی هم طرح درمان درست و دقیق پیاده میشود ضمن اینکه میشود سلیقه ی بیمار را در انتخاب طرح درمان و و فرم و رنگ نهایی کار اعمال کنیم.


ورود ماده زیرکونیا به دنیای دندانپزشکی زیبایی، همان اندازه شگفتی آفریده که ورود تیتانیوم در بخش ساخت ایمپلنت های دندانی تحول ایجاد کرده هم استحکام دارد هم تطابق بافتی بسیار بالایی دارد ضمن اینکه بسیار هم زیباست.
در بخش ساخت سطوح ایمپلنت ها بیو تکنولوژی، نانو تکنولوژی شگفتی خلق کرده  بصورتیکه زمان استئو اینترگریشن ( جوش خودگی استخوان) و ایمپلنت ها را به حداقل  رسانده  یعنی شما میتونید بعد حدود سه هفته بعد از کاشت ایمپلنت، پروتز ایمپلنت را  نصب کنید  و حتی در شرایطی که  نیاز به پیوند استخوان نباشد میشود همزمان با کاشت ایمپلنت پروتز  دندانی رو هم کار گذاشت.
کمپانی های قدرتمندی مثل اشترومن ITI و  Thommen Medical یا SPI و SIC در بخش ایمپلنت پیشرو هستند و با پژوهش  و مطالعات  علمی و بکار گیری نابغه های دندانپزشکی در این زمینه توانسته اند به نتایج بالینی بسیار خوبی برسند.
مثلت فناوری اطلاعات یا IT و بیوتکنولوژی یا BT و نانوتکنولوژی یا NT باعث خلق پدیده “ کد کم “ CAD/CAM شده است که میتوان سمفونی “ لبخند هالیوودی در یک جلسه “ را نواخت Hollywood Smile in one hour و Cerec Cad/CAM و 3shape در این زمینه پیشرو هستند.
سمفونی دوم بتهون “ ایمپلنت بدون برش و بدون بخیه در یک جلسه “ است که با با کمک این مثلث IT , BT و NT میشود نواخت شاید باورش سخت باشد و بشود گفت در حد شعار است ولی در دنیای واقعگرایانه امروز این کار شدنی است و این کار با دقت بسیار بالا در حال  حاضر انجام میشود یعنی کاری که قبل تر شاید ماهها طول میکشید امروزه فقط در یک روز انجام میشود البته ناگفته نماند که همه کارها به کمک CBCT یا CT Scan  بیمار و نرم افزار  3D بصورت مجازی و به صورت کامپیوتری مطالعه و  پروسه ی ساخت هم انجام میشود و سپس  با کمک surgical Gide یا استنت جراحی ( شابلن راهنمای جراحی ) در دهان بیمار نصب میگردد، که نام دیگر این تکنولوژی “ ایمپلنت نویگیشن “ Implant Navigation  هست یا به تعبیر بنده کاشت ایمپلنت با “ دوربین دید در شب “ است.