با افزایش سن کم کم خطوط و چین و چروک ها بر روی پوست صورت نمایان می شوند و روند پیری پوست آغاز می شود .این امر به دلیل کاهش حجم چربی زیر پوستی اتفاق می افتد و در نواحی مانند پلک ها،اطراف چشم گونه و پیشانی نمود بیشتری دارد .برای این که سریعتر از عمیق شدن این خطوط پیشگیری کنید و جوانی از دست رفته پوستتان را باز گردانید می توانید از تکنیک تزریق چربی استفاده کنید .این تکنیک بهترین روش برای درمان چین و چروک های عمیق می باشد .برای آشنایی بیشتر با این تکنیک شگفت انگیز و نحوه انجام ان به ادامه سلامت وب امروز توجه بفرمایید چرا که راز جوانی پوست شما در این مقاله نهفته است .


تزریق چربی چیست؟
تزریق چربی یکی از تکنیک های مفید جهت جوان سازی پوست و رفع چین و چروک های پوستی می باشد که امروزه در بحث زیبایی توجه همگان را به خود جلب نموده است .در این تکینک با استفاده از فیلری به نام چربی که از بدن خود فرد استخراج می شود می توان مناطق مورد نظر را درمان نمود .
کاربردهای تزریق چربی چیست؟
تزریق چربی که به پیوند چربی یا انتقال چربی نیز شهرت دارد به منظور جوانسازی پوست و افزایش حجم در قسمت های مختلف بدن استفاده می شود .سایر کاربردهای تکنیک تزریق چربی را در زیر مشاهده می نمایید:
* پر کردن مناطق لاغر و فرورفته صورت مثل گونه و زیر چشم
* برجسته نمودن لب ها ، گونه ها و چانه
* برجسته سازی باسن
* بزرگ نمودن سینه ها و بازسازی سینه
* جوانسازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست
* پرکردن اسکار یا جای زخم فرورفته و سوختگی ها
چربی مورد استفاده در این تکنیک از چه قسمت هایی از بدن استخراج می شود؟
برداشت چربی از بدن در افراد مختلف متفاوت می باشد .مناسب ترین منطقه جهت برداشت چربی منطقه ای از بدن است که میزان چربی آن با رژیم غذایی کاسته نمی شود .از این رو قسمت خارجی ران و باسن بهترین گزینه برای استخراج چربی جهت استفاده در تکنیک تزریق چربی می باشند .چربی موجود در نواحی پهلو ها ،رانها، کنار زانو و زیر شکم  نیز می تواند بدین منظور قابل استفاده باشد اما بهتر است بدانید مقاومت چربی های این مناطق نسبت به مناطق ذکر شده قبلی بیشتر می باشد .
مزایای استفاده از تکنیک تزریق چربی چیست؟
 1 در این روش فیلر چربی بدن خود فرد متقاضی می باشد و از مناطق ذکر شده از بدن وی استخراج می شود .لذا احتمال بروز واکنش های آلرژی زا و پس زدگی در این روش بسیار پایین می باشد .
 2 دوام و ماندگاری تکنیک تزریق چربی در مقایسه با سایر روش ها و سایر فیلر های مورد استفاده بیشتر می باشد .
 3 امکان جابه جایی و تحرک چربی تزریق شده در زیر پوست در حد صفر می باشد .
 4 استفاده از این تکنیک روشی بسیار مناسب برای افزایش حجم نقاط بدن می باشد .
 5 این روش می تواند جایگزین بسیار مناسبی به جای جراحی پروتز سینه جهت افزایش سایز سینه ها بشمار آید .
 6 در تکنیک تزریق چربی شما با یک تیر دو نشان می زنید .چرا که علاوه بر زیبایی شما می توانید چربی های مازاد موجود در اندام های تحتانی بدن را خارج نموده و به تناسب اندام نیز برسید .
 7 امکان خارج نمودن چربی در صورت عدم رضایت بیمار وجود دارد .
 8 غیر تهاجمی بودن این روش
معایب تزریق چربی چیست؟
 1 فرایندی زمان بر است .
 2 هزینه آن نسبت به تکنیک تزریق ژل بالاتر می باشد .
 3 بزرگ کردن باسن یا سینه نیازمند جلسات متعددی از تکنیک تزریق چربی می باشد .
تفاوت تکنیک تزریق چربی با روش لیپوساکشن در چیست؟
این روش مقابل روش لیپوساکشن می باشد در لیپوساکشن چربی ها از بدن استخراج می شود اما در این روش چربی ها به بدن جهت بزرگ شدن سایز و اندازه اندام های بدن تزریق می شود .
چگونه یک جراح ماهر برای انجام تزریق چربی انتخاب نماییم ؟
اگر شما در حال بررسی های لازم جهت انجام عمل جراحی پیوند چربی هستید و به دنبال یک متخصص ماهر و زبردست می باشید به موارد زیر توجه کنید .بسیاری از جراحان پلاستیک خلاصه ای از سوابق کاری خود را به همراه فیلم تزریق چربی به صورت و فیلم تزریق چربی به زیر چشم را به صورت آنلاین در سایت خود قرار می دهند تا شما با مراجعه به سایت این پزشکان بتوانید خلاصه ای از تجارب و مهارت های آنان را در زمینه های مختلف و زمینه مورد نظر خود مشاهده نمایید .مطمئنا مشاهدات عینی شما از مهارت های جراحی چزشک مورد نظرتان می تواند در تصمیم گیری شما اثرات مثبتی را به همراه داشته باشد .
در جلسه مشاوره اولیه چه چیزی در انتظار شماست؟
پس از انتخاب جراح ماهر نوبت به تعیین وقت و جلسه مشاوره می رسد .در این جلسه پزشک با گرفتن شرح حالی از شما و بررسی پروند پزشکی شما در باره بیماری ها و داروهایی که احیانا مصرف می کنید با شما صحبت می کند .سپس شما درباره انتظارات خود از تزریق چربی در ناحیه مورد نظر با او گفت و گو می کنید .سپس پزشک به وسی
له طراحی رایانه ای عکس تزریق چربی به صورت را به شما نشان می دهد و شما در مورد عکس خود اظهار نظر نموده و با همکاری پزشک در مورد اصلاحات لازمه و رفع ایرادها مشورت خواهید نمود .تصویر نهایی و تکمیل شده تصویر شما پس از استفاده از این تکنیک می باشد که در صورت تایید و رضایت شما وقت جهت انجام این عمل برایتان تعیین می گردد 
تکنیک تزریق چربی شامل چند مرحله می باشد ؟
تکنیک تزریق چربی در مقایسه با سایر تکنیک هایی که از فیلر جهت افزایش حجم اندام ها و جوانسازی آن ها استفاده می کنند زمانبر می باشد .تکنیک تزریق چربی شامل سه مرحله برداشت یا حذف چربی از یک منطقه از بدن ،آماده سازی چربی استخراج شده از بدن و تزریق چربی به منطقه دیگر می باشد . این روش پیچیده تر از سایر روش های تزریق پرکننده های پوستی می باشد .در ادامه شما را با مراحل انجام این روش به تفکیک آشنا می کنیم.
مرحله اول :برداشت چربی
در این مرحله پس از بی حسی موضعی بیمار عمل انتقال چربی آغاز می گردد .در این مرحله شما کاملا هوشیار بوده و دردی را حس نخواهید کرد.البته بهتر است بدانید مقدار و نوع ماده بی حسی استفاده شده  در این مرحله به مقدار لیپوساکشن و حجم انتقال چربی وابسته می باشد .سپس عمل برداشت چربی از اندام اهدا کننده مانند شکم، باسن، ران ها و … انجام می شود .برای برداشت چربی از یک سوزن نمونه برداری زیر پوستی و یک لوله مخصوص کانولا تحت مکانیسمی به نام میکراسپیسیون استفاده می شود و سپس چربی مورد نظر به صورت کاملا سالم از بدن خارج می شود.
مرحله دوم :آماده سازی سلول های چربی
پس از انجام مرحله اول و برداشت چربی از بافت اهدا کننده نوبت به مرحله آماده سازی چربی ها می رسد .اکنون سلول های استخراج شده جهت جداسازی سلول های چربی و تصفیه آن با سرعت بسیار زیاد در سانتریفیوژ چرخانده می شود .اکنون سلول های کامل، آسیب ندیده و تمیز چربی جدا شده و  برای عمل پیوند چربی آماده شده است.
مرحله سوم :تزریق مجدد سلول های چربی
اکنون سلول های چربی آماده شده و سالم توسط یک سرنگ مخصوص زیر پوستی به ناحیه مورد نظر مانند گونه ،زیر چشم ،لب و …..تزریق می شود .پس از علامت گذاری بافت هدف پزشک با تزریق ژل فرم اندام مورد نظر را اصلاح نموده و ایرادات ظاهری آن را برطرف می نماید تا بتواند به نتیجه دلخواه شما دست یابد .
آیا با یک‌بار تزریق چربی می توان نتیجه مطلوب را کسب نمود؟
برای کسب نتیجه مطلوب این فرایند می بایست 2 تا 4 مرتبه دیگر تکرار شود .در برخی موارد پزشکان از چربی تازه استفاده نموده و کل فرایند را مجددا تکرار می نمایند اما در برخی شرایط نیز سلول های چربی استخراج شده و تصفیه شده مازاد فریز شده و جهت تزریق های بعدی نگهداری می شوند .در این حالت شما تنها مرحله سوم را در دفعات بعدی تکرار خواهید نمود.
مدت زمان دوره نقاهت پس از تزریق چربی چقدر می باشد؟
دوره نقاهت پس از تزریق چربی معمولا 2 هفته می باشد و در این دوره تورم و کبودی های ناشی از تزریق نیز برطرف خواهد شد .
عوارض ایجاد شده پس از تزریق چربی چیست؟
* تورم
* کبودی
* ادم
*ناهمواری چربی در زیر پوست
البته عوارض تزریق چربی نادر است و در صورت تجمع کوچک بخشی از چربی می توان به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی نسبت به رفع آن اقدام نمود.عوارض تزريق چربي در گونه نیز همانند تزریق در سایر نقاط بسیار پایین می باشد و تورم بعد از تزریق چربی نیز در اندام اهدا کننده و دریافت کننده امری طبیعی می باشد که پس از گذشت چند روز از بین می رود .
مراقبت های لازم پس از انجام تکنیک تزریق چربی
1. استفاده از آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک برای جلوگیری از بروز عفونت به صورت منظم و طبق دستور پزشک
2. عدم دستمالی نمودن محل تزریق جهت جلوگیری از حرکت نمودن چربی تزریق شده
3. وارد نکردن فشار به محل تزریق به مدت 7 الی 10 روز
4. عدم انجام فعالیت های سنگین، ورزش شدید و خم شدن تا چند هفته
5. عدم قرار دادن محل تزریق به مدت طولانی در مقابل نور خورشید
6. عدم استفاده از فضاهای گرم مانند  (سونای خشک و بخار) و حمام های طولانی مدت
نتیجه نهایی چه زمانی مشخص خواهد شد؟
پس از انجام این روش چندین هفته طول خواهد کشید تا بتوانید نتیجه نهایی را مشاهده نمایید .در 5 روز اول به علت تورم و کبودی شما نمی توانید نتیجه عمل را قضاوت کنید. حدود دو تا دو و نیم هفته طول می کشد تا جذب تورم و چربی کاهش یابد .به طور میانگین می توان گفت پس از گذشت سه ماه نتیجه نهایی مشخص شده و بهبود وضعیت ظاهری شما کاملا بر همگان آشکار خواهد شد.
آیا تزریق چربی دارای نتایج دائمی است؟
شاید اکنون این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا تزریق چربی دائمی است ؟ و یا ماندگاری تزریق چربی چقدر می باشد ؟در پاسخ به سوال شما باید گفت نتایج حاصل از این روش ماندگاری بالایی داشته و نتایج تزریق در نقاطی مانند صورت و گونه ها به مراتب طولانی تر از سایر نقاط بدن می باشد .
تزریق چربی به زیر چشم چگونه انجام می شود؟
تزریق چربی به زیر چشم نسبت به تزریق چربی به سایر نقاط بدن دشوارتر می باشد .چرا که پوست پلک پایین نازک و ظریف است و تزریق در این ناحیه نیازمند دقت و ظرافت بیشتری می باشد .بنابراین حتما تزریق این ناحیه را سرسری نگرفته و به دست جراح حاذقی بسپارید .
هزینه و قیمت تزریق چربی چگونه محاسبه می شود؟
هزینه و قیمت تزریق چربی بر اساس فاکتورهایی نظیر مقدار چربی انتقال یافته ، مقدار اصلاح انجام شده بر روی بافت های چربی، هزینه تزریق چربی ،تعداد واحد تزریق ،منطقه تحت درمان و دستمزد جراح محاسبه می گردد.
نتیجه گیری
*  تزریق چربی روشی ایمن و بی خطر جهت حجیم سازی و جوانسازی صورت می باشد .
* نتایج حاصل از این روش دائمی می باشد.
* اثرات جادویی آن کاملا در جوانسازی پوست مشخص و قابل مشاهده می باشد .
* از این تکنیک می توان در نواحی چانه، گونه، لب ها، زیر چشم ، دور چشم باسن و سینه استفاده نمود.
* استفاده از این روش در سنین بالا می تواند در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن تاثیر بسزایی داشته باشد
* .به دلیل برداشت چربی از بدن خود فرد احتمال بروز آلرژی و پس زدن چربی وجود ندارد.
* در نتیجه عوارض ناشی از این روش بسیار پایین است .
* این روش بدون بیهوشی انجام می شود .
* برای کسب نتیجه مطلوب تر تکرار جلسات درمانی ضروری به نظر می رسد .
* در نهایت می توان گفت این روش بهترین و اقتصادی ترین روش برای جوانسازی پوست می باشد و خطرات کمتری را به دنبال داشته و نتایج حاصله بسیار شگفت انگیز خواهد بود .