1. ناخن‌ها در تابستان سریعتر از زمستان رشد می‌کنند. ناخن‌های مردان به نسبت زنان رشد بیشتری دارند، به جز در دوران حاملگی و سنین بالا که قضیه برعکس است.
2. اگر یک تکه از ناخن خود را در نوشابه گاز دار قرار دهید بعد از 4 روز در آن حل خواهد شد.
3. مانیکور ناخن‌ها در حدود 4000 سال است که انجام می‌ شود.


4. معمولا ناخن دستی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد رشد بیشتری نیز دارد. یعنی اگر شما راست دست باشید رشد ناخن‌هایدست راستتان بیشتر از ناخن‌های دست چپ‌تان خواهد بود و بالعکس!
5. رشد ناخن‌ها با اندازه انگشتان رابطه مستقیم دارد. هرچه انگشتان دست بلندتر و کشیده‌تر باشد رشد ناخن‌ها نیز بیشتر خوهد بود. در بین انگشتان دست، ناخن انگشت وسط سریع‌ترین رشد و انگشت شصت کندترین و آرام‌ترین رشد را دارد.
6. عادات غذایی نادرست و رژیم غذایی غلط بر روی ناخن‌ها نیز تاثیرگذار است. رشد ناخن‌ها به شدت تحت تاثیر تغذیه، وضعیت هورمون‌ها و سن است. 10 درصد مشکلات پوستی را مشکلات ناخن‌ها تشکیل می‌دهند. رنگ و وضعیت ناخن‌ها نشان دهنده سلامت بدن هستند.
7. مو و ناخن هردو از یک ماده یعنی پروتئین کراتین ساخته شده‌اند. باور عمومی براین است که ناخن‌ها بافت مرده هستند اما حقیقت این است که ناخن و پوست اطراف آن از بافت‌های زنده تشکیل شده‌اند و مانند سایر قسمت‌های پوست به مراقبت و توجه نیاز دارند.
8. به طور متوسط ناخن‌ها به اندازه 0.1 میلی‌متر در روز رشد می‌کنند و 3 ماه طول می‌کشد تا اندازه ناخن‌ها چیزی در حدود 1 سانتی‌متر بلند شود! برای بازسازی کامل و جایگزین شدن یک ناخن جدید نیز چیزی در حدود 4 تا 6 ماه زمان لازم است و این زمان برای ناخن پا 12 تا 18 ماه طول خواهد کشید زیرا ضخامت ناخن پا دو برابر ناخن دست است