یکی از جدیدترین ترفندها در افزایش زیبایی چشم ها، اکستنشن مژه است. با استفاده از این مژه های نیمه دائم می توان مژه ها را پرتر و بلند تر نشان داد.
اگر می خواهید مژه هایتان طبیعی به نظر برسد توصیه می شود از مژه های هم اندازه و هم ضخامت مژه های خود استفاده کنید. علاوه براین استفاده از مژه های بلندتر در انتهای چشم و مژه های کوتاه تر در ابتدای چشم باعث می شود مژه ها زیباتر به نظر برسند. اکستنشن مژه معمولا بین ۲ تا ۶ هفته دوام می آورد. لازم است برای پر کردن جای مژه های ریخته شده به طور متوسط ماهی دو بار به آرایشگر مراجعه کنید.


اکستنشن با مژه مصنوعی معمولی تفاوت های عمده ای دارد. برای مثال در اکستنشن از تارهای مژه تکی استفاده می شود و هر تار مژه مصنوعی روی یک تار مژه طبیعی چسبانده می شود. در حالی که مژه مصنوعی معمولا یا به صورت یک تکه یا به صورت دسته های کوچک از چند تار مو به کار می رود. در اکستنشن، مژه های مصنوعی روی خود مژه ها نصب می شوند اما مژه مصنوعی معمولی روی پوست پلک و بالای مژه های اصلی چسبانده می شود. دوام اکستنشن مژه بسیار طولانی تر از مژه مصنوعی است اما درعین حال احتیاج به مراقبت بیشتر و ترمیم مداوم دارد. این مژه ها هنگام خواب، دوش گرفتن، ورزش کردن و شنا کردن خراب نمی شوند.
همچنین نوع چسبی که در اکستنشن به کار می رود متفاوت است و مهم ترین تفاوت اینکه اکستنشن بسیار طبیعی تر از مژه مصنوعی به نظر می رسد. مژه های مصنوعی را خود فرد می تواند در خانه نصب کند اما برای اکستنشن توصیه می شود حتما به یک فرد متخصص و ماهر مراجعه شود. بسیاری از افراد به اشتباه اکستنشن مژه را کاشت مژه می خوانند. در حالی که کاشت مژه مانند کاشت مو نوعی جراحی محسوب می شود. همچنین برخی ها فکر می کنند این روش به داشتن مژه های دائمی و مادام العمر کمک می کند، درحالی که فقط با کاشت مژه آن هم توسط یک تیم جراح می توان مژه های دائمی داشت آن هم نه در همه افراد.
مژه ها را هر روز بیارایید 
مژه ها را تمیز کنید 
شاید نگران خیس شدن مژه ها شوید اما باید هر روز آن ها را با آب بشوئید. کار مژه ها این است که از وارد شدن آلودگی به چشم ها جلوگیری کند و این آلودگی ها روی مژه های مصنوعی شکل می گیرند. بنابراین هر روز یکبار مژه ها را با شامپو بچه بشوئید. 
از محصولات روغنی نزدیک چشم ها استفاده نکنید 
روغن چسبندگی اکستنش ها را از بین می برد و منجر به ریزش آن ها می شود. کلا ریمل را کنار بگذارید اما اگر این کار برایتان سخت است حداقل از ریمل ضدآب استفاده نکنید. مواد تشکیل دهنده کرم های دورچشم که استفاده می کنید چک کنید.
بالشتتان را عوض کنید 
بالش ابریشمی یا ساتن نه تنها از چروک شدن پوست جلوگیری می کند بلکه مانع آسیب رسیدن به مژه ها نیز می شود. شب ها هنگام خواب که غلت می زنید صورت به بالش سائیده می شود. اگر ملحفه بالش کتان یا نخ باشد اصطکاک ایجاد می کند اما پارچه های ساتن سر هستند. یعنی مژه ها عمر بیشتری پیدا می کنند. 
با ملایمت با مژه ها رفتار کنید 
در ابتدای کاشت مژه ها ممکن است ترغیب شوید که به مژه ها دست بزنید یا آن ها را بکشید. اما هرگز این کار را انجام ندهید. مژه ها هم مثل موهای سر چرخه ریزش طبیعی خودشان را دارند. اما اگر به آن ها زیاد دست بزنید ممکن است ریزش دائمی پیدا کنند. شاید مژه ای که بیفتد دیگر جای آن رشد نکند پس باید مراقب باشیم.
مژه ها را ترمیم کنید 
همانطور که برای رنگ موها برنامه ثابتی دارید باید برای مژه ها هم داشته باشید. هر سه هفته یک بار نزد آرایشگرتان بروید و مژه ها را ترمیم کنید.