این واژه اساسا به معنی برانگیختگی سیستم عضلانی بدن، توسط تکانه های الکتریکی یا به اصطلاح برانگیختگی الکتریکی می باشد. بسته به فرآیند تمرین، الکترودهای متفاوتی از لحاظ شکل، سایز و جنس استفاده می شوند. در تمرینات ورزشی امروزی بیش از همه "سیستم تمرین کل بدن" جایگزین تمرینات دیگر شده. برای انجام این تمرین، حدود 10جفت الکترود مسطح به صورت کاملا هوشمندانه و مبتکر در یک جلیقه و کمربند تعبیه شده و امکان برانگیخته شدن تمامی گروه های عضلانی بزرگ بدن را ایجاد می کند.


تمرینات ورزشی با این متد چه تاثیراتی برجا میگذارند؟
این متد آثار متفاوتی را به همراه دارد: از قوی کردن عضلات کمر، شکم و کف لگن که به سختی قابل تغییرهستند، تا قدرت بدنی، فرم گیری شکل بدن و رشد عضلات. در این بین بهبود قوای استقامت نیز ثابت شده است، به خصوص در افرادی که قبلا تمرینات ورزشی کمی انجام داده اند. همچنین این متد در ورزش های رقابتی جهت بهبود سرعت و استقامت ورزشکاران ویا جبران عدم تعادل عضلانی آنها استفاده می شود. افراد مسن نیز به طور یکسان میتوانند از این متد بهره مند شوند. تحقیقات دانشگاه ارلانگن نشان می دهند که به طور مثال چربی های شکم که در بعضی موارد برای سلامت فرد تهدید کننده هستند، با این تمرینات به طرز موثری کاهش می یابند
EMS چه احساسی بر روی بدن ایجاد می کند؟
یک احساس لرزش شدید که 4 ثانیه به طول می انجامد و باعث سفت شدن تمامی عضلات می شود. شدت این لرزش احساس می شود ولی هیچ احساس دردی به وجود نمی آورد. ورزش کردن با (ای ام اس) می تواند در شما احساس خستگی بسیاری به وجود بیاورد و روز بعد از تمرینات، حتما احساس درد عضلانی خواهید داشت، و این دقیقا هدف تمرینات سخت و کوتاه مدت ماست.
آیا برای انجام تمرینات این متد باید به میزان خاصی از امادگی جسمانی رسیده باشم؟
خیر. این متد اساسا در هر سنی و با هر میزان آمادگی جسمانی قابل اجرا است. ازآنجا که این تمرینات همواره به صورت انفرادی کنترل و تطابق داده می شوند، مصرف کنندگان نیز میتوانند خود را با هر موقعیت و تمایلی وفق دهند. حتی گاهی اوقات نداشتن آمادگی جسمانی و تجربه ورزشی به نفع مصرف کنندگان است، چرا که آنها با انجام دوره ی تمرینات، باعث بهبود مفاصل خود شده و همچنین با کمک مربی شخصی از مراقبت ویژه بهره مند می شوند.
چرا داشتن یک مربی شخصی برای انجام تمرینات بهتر است؟
ورزش کردن همراه با مربی شخصی قطعا اثر تمرینات را بیشتر می کند، چرا که مربی برای هر فرد به طور جداگانه تمرینات شدید و فشرده انتخاب میکند و به او انگیزه می دهد تا نهایت انرژی خود را به کار برد. علاوه بر این مربی شخصی به درست انجام شدن تمرینات توجه کرده و در صورتی که تمرینی به درستی تمام انجام نشود، به فرد تذکر داده و روش درست را به او آموزش می دهد. این کار نه تنها باعث شدت گرفتن و موثر واقع شدن تمرینات می شود، بلکه برای سلامتی فرد مفید واقع شده و اشتباهات ورزشی را به حداقل می رساند.