با گذر زمان و افزایش سن، در عضلات پیشانی، مدور چشم، عضله مدور لب و سایر عضلات صورت (به دلیل فعالیت زیادی که دارند) گودی و چین و چروک های پیش رونده ظاهر می شود در حالی که عضلات گردن و بخش پایین صورت به دلیل کم بودن تحرک، قدرت خود را به مرور از دست داده و طبق نیروی جاذبه زمین به سمت شل شدن و افتادگی به سمت پایین میل می کند. 


نقش مایکروکارنت در رفع افتادگی های صورت
مایکروکارنت باعث آرامش و ریلکسی عضلات پر تحرک مانند ابرو و پیشانی شده و در عین حال باعث بازیابی قدرت عضلات گردن و بخش پایینی صورت می شود
عملکرد علمی مایکروکارنت 
‏microcurrent با وارد کردن پالس هایی از امواجِ (Current)  کوتاهِ (Micro) الکتریکی روی پوست و از طریق تحریک عضلات به صورت عمقی اثر می گذارد 
نقش مایکروکارنت در تولید آمینو اسید
تحقیقات کلینیکی نشان می دهد که مایکروکارنت تولید آمینواسید را افزایش می دهد. آمینو اسید عنصر طبیعی سازنده بدن و محرک مهمی در ترمیم و تولید سلولهای جدید عضلانی می باشد. در نتیجه سلول ها در مدت زمان کوتاه تری قادر به احیا و بازسازی خود خواهند بود که این امر نکته کلیدی در بحث جوانسازی می باشد .
طبق تحقیقاتی که در دانشگاه واشنگتن انجام شده، مایکروکارنت می تواند اِلاستین سازی پوست را تا 45 درصد ، کُلاژن سازی را تا 10 درصد و تعداد رگ های خونی را تا 35 درصد افزایش دهد.
اثرات کوتاه مدت و بلند مدت Microcurrent
مایکروکارنت به طور کاملاً انحصاری هم بر روی ظاهر پوست اثر می گذارد ودر عین حال با تمرکز بر عضلات زیرین، قدرت و توان نگهداری آنها را افزایش داده و از شل شدن و افتادگی این عضلات با گذر زمان جلوگیری می کند.
هر چند که طی فیشیال های ساده (Routine Facials) بهبود ظاهری پوست تأمین می شود ولی روش های دستی به تنهایی نمی توانند از پیری و افتادگی عضلات زیر پوست جلوگیری کنند. 
مایکروکارنت به دلیل مکانیزم عملش علاوه بر بالا بردن نفوذ مواد مغذی حاوی هیالورانیک اسید (Hyaluronic Acid Serums) و کلاژن و الاستین ، محرکی بسیار طبیعی برای عضلات نیز محسوب می شود
لیفتینگ غیر جراحی مایکروکارنت 
(Microcurrent LIFT) از طریق افزایش درناژ لنفاوی (Lymph Drainage) و خونرسانی عروق خونی صورت و گردن باعث سم زدایی طییعی سلول های پوست شده (Detoxification) و کلاژن و الاستین سازی را تحریک می کند. 
به دلیل این نوع عملکرد ، Microcurrent  باعث کاهش پف و تیرگی حلقه زیر چشم ، کاهش عمق خط خنده و کاهش خطوط ظریف پیشانی و کنار چشم به مرور زمان می شود.