در برخی افراد به دلایل مختلف ممکن است ابروهای‌شان بریزد یا به‌دلیل مشکلاتی مانند خال یا جای زخم یا حوادث و عوارضی ابروهای‌شان بدشکل یا کم‌مو شده باشد، در این شرایط برای بهبود این عارضه می‌توان از روش کاشت ابرو استفاده کرد.


کاشت ابرو، یک نوع روش آرایشی یا تاتو نیست، بلکه روشی مانند کاشت موی سر است، به صورتی که از موی خود فرد از ناحیه سر برداشته و در محل موردنظر در ابرو کاشته می‌شود. ابروها بعد از کاشت کاملا طبیعی هستند، رشد طبیعی دارند و می‌توان آنها را اصلاح و رنگ کرد. 
برای کاشت ابرو متخصصان ابتدا علت ریزش موی ابرو را بررسی می‌کنند تا ببینند امکان درمان وجود دارد یا خیر، سپس به درمان می‌پردازند، چون در برخی موارد ممکن است علت کنترل ریزش ابرو وجود نداشته باشد که در این صورت اگر ابرو کاشته شود هم دچار ریزش خواهد شد. درنتیجه زمانی می‌توان اقدام به کاشت ابرو کرد که ریزش ابرو درمان شود.
بهترین و مناسب‌ترین افرادی که می‌توانند کاشت ابرو انجام دهند کسانی هستند که یا كاملا ابرو ندارند یا قسمتی از ابروی خود را ازدست داده‌اند و تمایل دارند در همان محل قبلی ابروها، كاشت انجام شود یا خانم‌هایی كه تاتوی ابرو انجام داده و مایلند روی محل تاتو شده که بدون مو است، مو كاشته شود.
روش کاشت ابرو همانند کاشت مو است به این صورت که فولیكول‌های یك یا دو تار مویی معمولا از ناحیه سر، در کنار گوش جدا شده و با استفاده از ابزاری بسیار ظریف و كوچك در سوراخ‌های ایجاد شده در پوست در محل كاشت گذاشته می‌شود. سوراخ‌هاي ايجاد شده بسيار ظريف هستند و به هیچ عنوان اثری از خود برجا نمی‌گذارند. این عمل با بی‌حسی موضعي انجام مي‌شود و تنها دردی که بيمار حس می‌کند، درد تزريق ماده بي‌حسي ابتداي عمل است، در حقيقت در بيشتر طول عمل بیمار احساس می‌کند در خواب است. بعد از عمل هم بیشتر بیماران نیازی به مسکن ندارند.
موهایی که رشد می‌کنند دایمی هستند و مانند تمام موهای طبیعی بدن به رشد خود ادامه می‌دهند. لازم است بگوییم که در بسیاری موارد موهای کاشته شده طی دو هفته می‌ریزند که این کاملا عادی است و جای نگرانی ندارد، درواقع این ریزش موی ابرو بخشی از بهبود و درمان بعد از کاشت ابرو است و رشد موها دوباره در محل کاشت شروع می‌شود. نتیجه کامل حاصل از این درمان معمولا به ۱۲ ماه نیاز دارد.
موهای کاشته شده با گذشت زمان به رشد خود ادامه می‌دهند و به همین دلیل لازم است ظاهر ابرو هر ماه یک بار اصلاح شده و مرتب شود.
در پایان لازم می‌دانیم بگوییم که پس از جراحی پیوند و کاشت ابرو دوره بهبود و نقاهت خاصی نیاز نیست اما طبق معمول همه جراحی‌ها بهتر است به استراحت لازم بپردازید تا از عوارض ناشی از جراحی  دور بمانید و به نتیجه دلخواه خود دست یابید.