طب سوزنی در درمان استئوآرتریت ها بخصوص در مفاصل گردن ، سینه ، کمرو شانه بسیار موفق عمل کرده و ضریب موفقیت آن تا حدود نود درصد می باشد .
درمان آرتروز زانوها در طب سوزنی بستگی مستقیم به شدت بیماری ، طول بیماری و وزن بیمار دارد . در این روش درمانی ، متخصص طب سوزنی از سوزن هایی به قطر چند تار مو استفاده کرده و با گذاشتن آنها در نقاط تعین شده و انجام مانورهای لازم ، طی چند جلسه بطور معجزه آسایی دردهای بیمار را کاهش داده و گاهی کاملا از بین می برد . بطوریکه خود بیمار واقعا از این درمان متعجب خواهد شد. طول درمان با طب سوزنی برای مفاصل مختلف بدن و نیز بر اساس شدت بیماری، سن و وزن بیمار متفاوت خواهد بود.


لازم به ذکر است که بر اساس طب چینی اگر بیمار در گذشته تزریق کورتون داخل مفصلی داشته باشد ، هنگام درمان آرتروز آن مفصل ، بهبود بیماری به تاخیر افتاده و مفصل مبتلا ، تعداد جلسات بیشتری نیاز به درمان خواهد داشت . در ضمن اگر فردی دچار بیماری عروقی در اندامی بخصوص پاها باشد، عدم گردش خون و لنف در اندامها باعث عدم امکان گردش صحیح یونهای الکتریکی در آن منطقه شده و درمان را به تاخیر خواهد انداخت.
حال این سوال مطرح است که آیا پس از درمان، بیماری بازگشت خواهد داشت و اگر بله ، چه مدت بیمار سلامت خواهد بود؟
در پاسخ به این سوال می توان گفت که میزان بهبودی و طول مدت آن بسیار متغیر خواهد بود . بعنوان مثال در بیمار جوانی که از آرتروز گردن رنج می برد اگر درمان وی به طور صحیح و مدت مناسب انجام گردد و نیز ورزش های توصیه شده به وی پس از درمان انجام گیرد، بیماری هیچگونه بازگشتی نخواهد داشت و بعبارت دیگر عود نخواهد کرد که این مسئله مزیت بزرگ و با ارزش طب سوزنی برای درمان این بیماران است چون باعث قطع مصرف دارو در این بیماران شده و در نتیجه بیمار به عوارض جانبی مصرف طولانی مدت داروها نیز دچار نخواهد شد. اما در سنین بالاتر وضعیت متفاوت خواهد بود و بسته به شرایط بیمار ، دوران بهبودی، از چند ماه تا چندین سال متغیر خواهد بود. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) و نیز انستیتوی جهانی سلامت (NIH) همه بیماران مبتلا به آرتروز از انجام حداقل یک دوره درمانی طب سوزنی در درمان بیماریشان سود می برند .
بنابر این انجام طب سوزنی در این بیماران نه تنها بعنوان تنها روش درمانی بدون عارضه جانبی توصیه می گردد ، بلکه در درمان آنها بسیار موثر بوده و مصرف بسیاری از داروهای پر عارضه را می کاهد و نیز کیفیت زندگی (Quality of life) بیمار را نیز بهبود خواهد بخشید.