در آموزش کودکان علاوه بر شیوه آموزشی مسائل دیگری نیز در بالا بردن کیفیت و روند یادگیری آنها موثر است .
یکی از مهم ترین آنها، محیطی است که کودکان در آن آموزش می بینند . محیط فیزیکی مناسب به کودک این امکان را می دهد که همگام با آموزش تحرک داشته باشد که این یکی از ویژگی های یادگیری سریعتر برای کودکان است.

                                                                                                                          

طراحی محیط فیزیکی مناسب به کودک این امکان را می دهد که بتواند بصورت مستقل بدون نگرانی از صدمه دیدن ، بازی های آموزشی انجام دهد ، همچنین با ایجاد حس آرامش و امنیت حس تعلق و مسئولیت نیز برای کودکان ایجاد می شود .
یکی دیگر از مسایلی که در محیط آموزشی حائز اهمیت است متراژ فضا است . محیط های کوچک کودکان را به همکاری در گروه های کوچک و فضاهای بزرگ آنها را به همکاری در گروه های بزرگ تشویق می کند ، محیط ها و گروه های کوچک به کودک این امکان را می دهد که براحتی بتواند فعالیت های خود ر انتخاب کند و تمرکز بیشتری داشته باشد ، به همین دلیل وجود هر دو فضا بزرگ و کوچک در محیط آموزشی ضروری است.
فضای باز و وسایل بازی که در فضای باز امن تعبیه می شود نیز در کنار محیط داخلی بسیار اهمیت دارد ، که بیشتر در زمان استراحت از این محیط استفاده می شود .
وسایلی که در محیط آموزشی کودکان استفاده می شود باید مناسب با سن آنها باشد ، از نظر رنگ ، سایز و جنس . میز ها و صندلی های کوچک ، قفسه های کوچک هم قد کودکان ، کف پوش نرم ، دیوارپوش های مناسب همگی از جمله مواردی هستند که کودکان با دیدن آنها احساس آرامش می کنند و آنها را متعلق به خودشان می دانند و احساس غریبی نمی کنند .
با دیدن حروف روی دیوار ها چشم کودک به آنها عادت می کند ، استفاده از برچسب های تصویری به زبان انگلیسی روی دیوار ها و در محیط آموزشی این تاثیر را چندین برابر می کند .