فارغ از اینکه در کدام فصل هستیم همیشه مکان های مناسبی برای مسافرت وجود دارند پس دیگر لزومی ندارد تا خودمان را محدود به ماه های به خصوصی برای مسافرت کنیم. فقط لازم است بدانید بهترین مکان ها برای مسافرت شما به هنگام مرخصی تان کجاست. مثلا آمستردام با اینکه 12 ماه سال مکانی بی نظیر است اما می توانید در فصل زمستان بهترین قیمت ها را بیابید. اگر برایتان هزینه مسافرت اهمیتی ندارد توصیه می کنیم در ماه های مرداد و شهریور از آمستردام دیدن کنید.

بارسلونا از ماه آبان تا فروردین آرام ترین زمان خود را سپری می کند. در این ماه ها هم خلوت بودن شهر و عدم وجود میلیون ها توریست و هم قیمت های پایین با عث می شود تا بتوانید از سفر خود لذت بیشتری ببرید. بعد از فروردین ماه فقط می تواند برای یک مسافرت کوتاه مدت تابستانی مناسب باشد.

اگر سرمای هوا برایتان اهمیتی ندارد توصیه می کنیم که در دی ماه به برلین مسافرت کنید. برلین شهری زیباست که مکان های بسیاری برای دیدن دارد و می توانید ارزان تر از آن که فکرش را بکنید مسافرتی به یاد ماندنی داشته باشید. اگر می خواهید بهترین هوای برلین را تجربه کنید بدون شک باید اواخر شهریور و اوایل مهرماه را انتخاب کنید. بدون شک مسافرت در این ماه ها شما را عاشق برلین خواهد کرد.

مسافرت به دبی آرزوی هر کسی است. دبی شهری با استانداردهای بسیار بالا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران از کشورهای مختلف دنیاست. البته به این نکته توجه کنید که حتما مجبور نیستید در برج عرب اقامت کنید چون هتل های کوچک و بزرگ بسیاری در دبی وجود دارد که قیمت های مناسبی دارند. اگر می خواهید مسافرتی ارزان داشته باشید تابستان را انتخاب کنید اما اگر از کسانی هستید که در مسافرت فقط به لذت آن فکر می کنید و چشم ها را به روی هزینه ها می بندید توصیه می کنیم بین ماه های آذر تا فروردین به دبی مسافرت کنید. ما قول می دهیم عاشق دبی و آب و هوای آن شوید.

فصل بهار بهترین زمان برای مسافرت به این شهر رویایی است. مردان و زنان شیک پوش هنگ کنگ، زندگی جذاب و پر زرق وبرق، حال و هوای ویژه شهر همه از دلایلی هستند که باید سفر به هنگ کنگ را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که تابستان زمان مناسبی برای سفر به هنگ کنگ نیست.

استانبول شهری رویایی با مکان های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد سالانه میزبان میلیون ها انسان است. اسفند ماه، فروردین ماه و شهریور بهترین هوا را می توانید در استانبول تجربه کنید. اگر با سرما میانه خوبی دارید توصیه می کنیم آبان ماه تا بهمن را برای سفر به استانبول انتخاب کنید. در این ماه ها قیمت ها تا نصف پایین می آید.

شهری زیبا در جنوب شرق آسیا که زندگی سنتی و مدرن را در کنار هم ارائه می دهد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری کسانی است که می خواهند با فرهنگ آسیایی آشنا شوند. ارزان ترین ماه ها برای مسافرت شهریور و مهرماه است.


لندن برای بسیاری از افراد بیش از یک شهر و مقصد گردشگری است. لندن را می توان سبکی از زندگی و فرهنگی خاص نامید که آرزوی هر شخصی است تا در آن زندگی کند اما استانداردهای بسیار بالا هزینه زندگی را نیز بالا می برد و همین مورد باعث می شود تا هرکسی نتواند به آرزوی زندگی در این شهر دست پیدا کند. ماه های بهمن، اسفند و فروردین می توانید سفری کم هزینه تر داشته باشید. سفر به لندن در خردادماه و اوایل تابستان می تواند هزینه های سنگینی برای شما به جای بگذارد.

اگر فکر می کنید که به اندازه کافی بلیط گران بوده است و تصمیم دارید در زمان اقامت در لس آنجلس کمی بیشتر صرفه جویی کنید باید به شما بگوییم که آبان ماه بهترین زمان مسافرت کم هزینه به این شهر است. فک نکنید مانند فیلم های هالیوودی زندگی لوکس در انتظار شما است اما بسته به بودجه شما لس آنجلس می تواند سفری فراموش نشدنی باشد. ماه های خرداد و تیر می تواند بدترین ماه ها برای سفر به لس آنجلس باشد.

تابستان زمان مناسبی برای گذراندن تعطیلات به سبک ایتالیایی و البته ارزان است و میلان یکی از بهترین انتخاب ها می تواند باشد. ایتالیا و میلان با مردمی دوست داشتنی و محترم در ماه های زمستان هم مورد توجه بسیاری از گردشگران است که البته هزینه ها هم بالا است. به نظر می آید تابستان زمان مناسب تری باشد. اینطور نیست؟

نیویورک را می توان شهر رویاها نامید. زندگی لوکس و طبیعت بی نظیر و احساس درجه یک بودن، همه را به راحتی می توانید در این شهر بیابید. ارزان ترین ماه ها برای مسافرت به نیویورک دی، بهمن و اسفند ماه است اما اگر می خواهید عشق را در این شهر تجربه کنید مجبورید پول بسیار بیشتری بپردازید و در پاییز و به خصوص آبان ماه به نیویورک سفر کنید.

احساسی که مسافران در کشورهای اسکاندیناوی تجربه می کنند متفاوت است. زیبایی های طبیعی، استانداردهای بالای زندگی، نظم و انضباط زندگی مردم همه باعث می شود تا اسلو یکی از بهترین مقاصد برای سفرتان باشد. اگر می خواهید کمی بیشتر با این شهر آشنا شوید و مدت زمان بیشتری را بمانید توصیه می کنیم آبان ماه تا اسفندماه را انتخاب کنید زیرا بین ماه های اردیبهشت تا مرداد هزینه هایتان بسیار بالا خواهد بود.

برخی ازافراد عاشق این شهرند و می گویند بهترین شهر و مرکز دنیاست و تنها جایی است که می توان بیشترین لذت را از زندگی برد و در مقابل برخی معتقدند شهری زیباست اما ویژگی خاصی ندارد و در موردش اغراق می شود. اگر شما هم قصد دارید به پاریس سفر کنید و ببینید حق با کدام گروه است ماه های زمستان کم هزینه ترین ماه ها خواهد بود. اگر بهترین زمان برای مسافرت را می خواهید انتخاب کنید توصیه می کنیم اواخر تابستان به این شهر زیبا سفر کنید.

به قول شاعر رم زمان نمی شناسد، رم همیشه زیباست. در واقع همین طور است رم در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد و می تواند شما را همیشه سورپرایز کند. برای مسافرتی ارزان تر مانند اکثر شهرهای دیگر ماه های زمستان را انتخاب کنید. برف ها نمی توانند از زیبایی ها و روح عمیق شهر رم بکاهند. قیمت ها در فصول بهار و پاییز بالاتر می روند اما از هزینه کردن پشیمان نخواهید شد چون رم ارزش هزینه کردن و دیدن دارد. تابستان را هم فراموش نکنید. خیابان های رم در ماه های تابستان پر از گردشگران از چهار گوشه دنیا است.

اگر از برف و باران و هوای سرد زمستانی خسته شده اید همین الان می توانید چمدان های خود را آماده کنید و به مکانی دور سفر کنید. سیدنی یکی از زیباترین و دور دست ترین شهرهای دنیا است که می تواند بهترین انتخاب در زمستان باشد زیرا هنگامی که ما زمستان را تجربه می کنیم مردم در کنار ساحل اقیانوس در سیدنی از تابستان خود لذت می برند و همین امر باعث می شود تا ماه های پاییز و زمستان گرانترین ماه ها برای سفر به این شهر باشد.

اگر می خواهید یکی از سردترین تعطیلات خود را تجربه کنید حتما آذر ماه و دی ماه را برای سفر به استکهلم انتخاب کنید. بدین ترتیب هم سرمای اسکاندیناوی را تجربه خواهید کرد و هم مسافرتی ارزان خواهید داشت. در مقابل ماه های فصل بهار بهترین هوا را می توانید در استکهلم تجربه کنید اما هزینه ها سرسام آور خواهد بود.

اگر دنیا یک کشور بود وین پایتخت فرهنگ و هنر این کشور می شد. اگر می خواهید بیشترین لذت را از این شهر اصیل ببرید تابستان را زمان سفر به وین انتخاب کنید.

منبع : نودا