تمرینات (EMS (Electrical Muscle Stimulatio  که به عنوان تحریک الکتریکی عضلانی شناخته شده، نوعی از تکنولوژی است که عضلات شما را از بیرون فعال می‌کند در حالی که شما آن‌ها را از داخل فعال می‌کنید.
عضلات بدن شما می‌توانند علاوه بر ایمپالس‌های عصبی صادر شده از مغز شما توسط تحریک الکتریکی سطحی نیز منقبض شوند. این جریان‌ها توسط یک دستگاه الکتریکی به نام EMS تولید می‌شوند و معمولا از طریق پدهایی که بر روی پوست قرار می‌گیرند، سبب انقباض عضلات می‌شوند.

                                                             

الکترودها روی گروه‌های عضلانی اصلی مانند سرشانه، جلو بازو و چهارسر می‌نشیند. زمانی که فرد مشغول انجام تمرینات با وزن بدن و یا با وزنه‌های سبک است، برای مثال ست تمرینات دایره‌ای شامل اسکوات، شنا روی دست، پروانه و… به وسیله دستگاه پالس ها ارسال میشود.
این ایمپالس‌ها احساس لرزش‌های شدیدی را که نه راحت و نه دردناک هستند، ایجاد می‌کنند و عضلات را به طور غیر ارادی ۴۰ بار در ثانیه منقبض می‌کنند، ۲۰ برابر بیشتر از آن چیزی است که اغلب مردم می‌توانند در حالت عادی با میل خودشان عضلات را منقبض کنند.
 این دستگاه می‌تواند به حفظ و فعال کردن عضلاتی که پس از آسیب دیدگی یا عمل جراحی دچار آتروفی شده‌اند، کمک کند. برای مثال پس از عمل جراحی زانو، عضلات چهارسر به خواب می‌روند و استفاده از این دستگاه برای کشش زانو و مقابله با سفت شدن آن بعد از عمل ضروری است. 
فواید تمرینات EMS
EMS یک ابزار عالی برای کمک به توانبخشی پس از آسیب به عضلات است. این دستگاه نه تنها بر روی بازیابی قدرت عضله کار می‌کند، بلکه در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده نیز مؤثر است. برای افرادی که آسیب زیادی به کمرشان وارد شده و به یک صندلی یا صندلی‌چرخدار در چند ماه محدود می‌شوند، برداشتن اولین گام به سمت پیاده‌روی می‌تواند درد آور و گاهی اوقات غیر ممکن باشد. 
تقویت عضلات کمر و عضلات مرکزی بدن پس از ماه‌ها بی‌تحرک بودن ترسناک است. EMS می‌تواند برای بازیابی موثر این عضلات و ایجاد قدرت با کم‌ترین درد و استرس به مفاصل، مورد استفاده قرار گیرد. بیماران فیزیوتراپی نتایج شگفت‌ انگیز از خدمات درمانی EMS دیده‌اند و پیشرفت رو به جلو داشتند. یکی از مزایای عمده استفاده از فناوری EMS برای درمان آسیب‌های فیزیکی این است که هیچگونه فشار اضافی بر روی مفاصل، تاندون‌ها یا رباط‌ها ندارد.
شما می‌توانید قدرت عضلات خود را بدون ایجاد هیچ گونه آسیب بیش از حد بازسازی کنید. در تمرینات سنتی، عضلات با استفاده از وزنه‌ها، بهبود می‌یابند به این معنی که وزن و فشار اضافی نیز برای خود مفاصل به کار می‌رود. با این حال، با تمرینات EMS هر بار بارگیری، نتیجه مصنوعی جریان‌های الکتریکی است که از عضلات عبور می‌کند. به این معنی که هر گونه فشاری بر روی مفاصل و رباط‌ها به کمترین میزان ممکن می‌رسد.