هنگامیکه زنی حامله می­شود، بدن او نیازبه دقت فوق ­العاده دارد، مخصوصا هنگامی که فرد به بیماری پسوریازیس مبتلا شود. جالب است بدانيد كه دراغلب موارد، بروز مشکل پسوریازیس در مادر حامله می­تواند به جنین داخل رحم او هم آسیب برساند. ازاین رو، زنان مبتلا به بيماری پسوریازیس باید در طی دوران بارداری خود به صورت مرتب به دکتر متخصص زنان و زايمان مراجعه نموده و تا حد امکان از داروهای موضعی توصیه شده توسط پزشک معااج خود برای درمان اين بیماری استفاده کنند. البته فراموش نکنید كه مرطوب کننده­ های خاصی هم در داروخانه­ ها برای درمان بيماری پسوریازیس دردسترس افراد مختلف وجود دارد. ولی در بیشتر موارد، دکتر متخصص زنان و زايمان ممکن است استفاده از وازلین را برای درمان بيماري پسوریازیس در زنان حامله توصیه کند. در برخی موارد هم پزشکان متخصص زنان و زايمان ممکن است برای درمان این بیماری دوز کم استروئید موضعی را استفاده کنند. با این حال، شما باید در هنگام مصرف پمادها بسیارمراقب باشید، مخصوصا اگر آن را دراطراف و یا خود سینه استفاده می­کنید. يادتان باشد كه مقدار بسیار زيادي از این دارو، از طريق پوست جذب بدن زنان باردار شده و با شروع تولید شیر در سینه اين مادران، مخلوط آن خواهد شد.

                                                                   

پس فراموش نکنید كه مراقبت بسیار از زنان باردار مبتلا به بيماری پسوریازیس در هنگام مصرف داروهای ضد پسوریازیس الزامی است، تا از ورود آن به شیر تراوش شده از بدن مادر در طي دوران حاملگی جلوگیری شود. در نهايت، به عنوان يك خانم جوان و بی تجربه به خاطر داشته باشيد كه زنان حامله همیشه باید دستان خودرا پس از استفاده از این دارو به دقت با آب و صابون بشویند.
البته نباید فراموش کرد که گاهی اوقات،درمان موضعی ممکن است برای از بین بردن بیماری پسوریازیس در برخی زنان باردار موثرباشد، اما در برخی موارد هم ممکن است وضعیت بدن مادر باردار را بدتر بکند. در چنین وضعیتی، معمولا دکتر متخصص زنان و زايمان از یک نور باریک ماوراءبنفش و فتوتراپی برای درمان مشکل بيمار خود استفاده خواهد نمود.
در نهايت، به عنوان يك خانم باردار به ياد داشته باشيد كه در برخی موارد که بیماری پسوریازیس شدت بیشتری یافته است، دکتر معالج روشUVB گسترده را که جایگزینی مناسب برای استفاده از نورماوراءبنفش باریک و فتوتراپی است، استفاده كند.
چگونه می­توان بیماری پسوریازیس زنان باردار را در خانه درمان نمود:
 یادتان باشد كه دکتر متخصص زنان و زايمان بهترین قاضی جهت درمان بیماری پسوریازیس در طي دوران بارداری شما است، زیرا او به خوبی می­داند که چگونه می­تواند اين بیماری را به راحتی درمان کند. اما در ادامه این مقاله چند نکته ساده برای کمک و راهنمایی به شما ارائه شده است، تا با استفاده از آن­ها بتوانید علائم بیماری را تا هنگام مراجعه به دکتر معالج خود تسکین دهید. ساده­ترين این روش­های خانگی عبارتند از: در چنین مواردی، یادتان باشد كه استفاده از یک  مرطوب­ کننده خوب و مناسب می­تواند به راحتی پوست آسیب دیده شما را آبرسانی کند. البته اکثر پزشكان متخصص زنان و زايمان به زنان حامله توصیه می­کنند تا در طي كل دوران بارداری خود از مرطوب ­کننده­ هایی استفاده کنید که امن باشند. همچنین، از تجمع عرق بر روی منطقه آسیب­ دیده جلوگیری کنید،زیرا این وضعیت می­تواند شرایط بیماری پسوریازیس را در بدنتان بدترکند.
 در هنگام ابتلا به بیماری پسوریازیس در طي دوران بارداری خود هرگز با آب بسیارداغ حمام نکنید، زیرا این کار می­تواند شرایط بیماری را تشدید کند. به جای این کار می­توان بایک حوله خشک، پوست محل مبتلا شده را مالش داد. البته ،استحمام کردن متناوب در برخی روزها هم برای درمان این بیماری بسیار مفید است، ولی فراموش نکنید كه حمام کردن زیاد می­تواند شرایط پوست بدن شما را بدتر کرده و بیماری را تشدید کند.
در نهایت، به خاطر داشته باشيد با این که بیماری پسوریازیس یک بیماری بسیار شایع در طي دوران بارداری زنان است، اما برخی افراد فکر می­کنند كه اين بیماری یک بیماری خجالت ­آور مي­باشد، كه اشتباه است! اين نكته مهم را به ياد داشته باشيد كه در برخی موارد، ممکن است این بیماری تاثیرات منفی بر روند بگذارد، اما یادتان باشد كه معنی آن از دست دادن قلب و زندگی نیست. در چنین مواردی، زنان حامله می­توانند با دکتر معالح خود در مورد شرايط بيماري صحبت کرده و راه مناسب برای درمان آن را بیابند.