بیشتر فرش ابریشم در یک اتاقی که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، شاید در وهله اول بهترین راه برای تمیز نگه داشتن آن باشد . برخی از صاحبان فرش های ابریشم برای محافظت از سرمایه گذاری ترجیح می دهند  که فرش های خود را بجای پهن کردن بر روی زمین  به عنوان آثار هنری تزئینی به دیوار آویزان نمایند .                                                                  

                                                           
بیشتر فرش های ابریشم بسیار صاف و سبک وزن هستند اما کاملا ظریف هستند ، جنس این فرش ها می تواند به راحتی لکه دار شود و نباید در مکانی قرار گیرند که رفت و آمد بر روی آن زیاد است ، عبور و مرور مکرر می تواند رنگ فرش را به محوشدگی سوق دهد و به گلدوزی آن آسیب برساند .
برای حذف گرد و غبار و هرگونه باقیمانده موادی که برروی فرش قرار دارد  می توان آن را به آرامی توسط یک جاروی معمولی و جاروبرقی تمیز نمود . اگر فرش را بخواهید جارو برقی بکشید باید بدون برس  مکش  گرد و غبار جارو شود برس غلتکی به فرش ابریشمی آسیب می رساند و حتی یک برس ساکن هم ممکن است به مشکلاتی منجر گردد
هر ریزش تصادفی مایعات و مواد غذایی باید بلافاصله تمیز گردد تا به لکه ای ماندگار تبدیل نشود مواد غذایی خشک را با یک قاشق می توان برداشت و دور ریخت هرچند باید توجه داشته باشیم که خراشیدگی روی فرش ایجاد نگردد هر نوع خراش دادن با قاشق یا ایجاد اصطحکاک به این صورت می تواند الیاف فرش را پاره کند در صورت ریختن مایعات و یا اثر باقی مانده در صورت ریختن مواد جامد باید به آرامی توسط یک پارچه تمیز و سفید به هر اندازه که ممکن است تحت فشار قرار گیرد  اگر اثر رنگ باقی ماند از یک پاک کننده ملایم استفاده نمایید.
شما ممکن است تجربه زیادی در شستشوی فرش و مراقبت از فرش داشته باشید اما شستشوی فرش ابریشم نیاز به روش هایی متفاوت نسبت به فرش های معمولی  و حتی رواندازهای فرش دارد .
تمیز کردن به صورت مالیدن و ساییدگی به راحتی می تواند به فرش ابریشم آسیب برساند .به همین دلیل شستشوی فرش ابریشم توسط قالیشویی مجاز و با سابقه پیشنهاد می شود.