در بلیچینگ، دندان با یك ماده اكسیدان سفید می‌شود. ماده بلیچینگ از خلل و فرج میكروسكوپی سطح دندان جذب شده و با یك سری تغییرات شیمیایی رنگ دندان را سفید می‌كند. قابل ذکر است که در این روش به هیچ عنوان مینای دندان ساییده نمی‌شود و آسیبی به بافت دندان نمی‌رسد. برای تاثیرگذاری بیشتر، از عامل گرما یا نور استفاده می‌شود که بوسیله دستگاه مخصوصی که برای این منظور طراحی شده است تولید می‌شود. 

                                                                         

سفید کردن دندانها یا بلیچینگ درمانی است که در آن بد رنگیها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها شده و حتی بعضی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف نموده ودندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند. این روش همانند لمینت یکی از راه های سفید کردن دندان است.
افراد بسیاری برای داشتن دندان های زیبا و تغییر رنگ در دندان ها با انجام بلیچینگ برروی دندان های خود رنگ مطلوبی را برای دندان های خود ایجاد می کنند. رنگ دندان‌ها به مرور زمان و با افزایش سن تغییر می کند. این رنگ بد دندان در اثر نفوذ رنگ دانه ها به ساختار لوله ای شکل مینا و تغییر مواد معدنی عاج صورت می‌گیرد و موجب ایجاد رنگ زرد در دندان می شود. بسیاری از افراد نیز به دلایل مادرزادی دارای رنگ مناسبی در دندان نمی باشند. از آن جائی که سفیدی دندان‌ها به طور ناخود آگاه نشانه‌ای از جوانی و زیبایی بر شمرده می‌شود و در زیبایی فرد تاثیرات بسیاری دارد، همواره سفید کردن دندانها که در علم پزشکی به آن بلیچینگ نیز گفته میشود، از محبوبیت برخوردار بوده است.