تا حالا شده کف پاتون اونقدر زمخت و ناهموار بشه که حتی از جوراب پوشیدن هم بدتون بیاد؟
اونوقت مجبور بشید از پوشیدن کفش های زیبای تابستونی، بخاطر ظاهر ناخوشایند پاهاتون صرف نظر کنید؟
حقیقت اینه که ما همیشه شنیدیم پا، قلب دوم انسان هست و به اندازه قلب اهمیت داره.
تنها وقت استراحت پا زمان خوابیدن هست وگرنه از زمانیکه صبح از خواب پا میشیم تا شب، همش با پوشیدن جوراب و کفشهای تنگ و نامناسب اذیتش میکنیم.
وقتش رسیده که برای پاهامون ارزش قائل باشیم و بهش رسیدگی کنیم.
با ما همراه باشید تا طعم بهترین لذتی رو که میتونید در عمرتون تجربه اش کنید، بچشید.
آسیب دیدن پا به معنای آسیب دیدن تمام بدن است. حالت ناصحیح بدن، بالا رفتن سن و پوشیدن کفش های نامناسب تنها دلایل درد کف پا نیستند. عدم تعادل عضلانی نیز یکی از مهم ترین دلایل درد کف پا می باشد.
یکی از قسمت های مهم پا عضلات آن می باشد. در صورتی که عضلات کف پای شما کاملا سالم و در وضعیت مناسبی باشند، درد نخواهید داشت. ماساژ درمانی کف پا مشکلات عدم تعادل عضلانی را در پا برطرف می کند و بدین ترتیب با برطرف کردن دلیل اصلی درد، میتوان به درمان درد کف پا کمک نمود.

                                                                
هنگامی که راه می روید یا ورزش می کنید تمام وزن بدن شما نهایتا به پاها منتقل می شود . متاسفانه ما تنها هنگامی میفهمیم که باید به پای خود اهمیت دهیم که بر اثر بی توجهی دچار درد و مشکلاتی مانند درد شست پا، درد مچ پا، خار پاشنه پا و ... شده ایم.
آسیب ها، عادات بد در نحوه نشستن، راه رفتن و حالات بدن و عدم تحرک به خاطر پوشیدن کفش های تنگ و غیر راحت می تواند به درد کف پا منجر شود. انجام ماساژ درمانی کف پا می تواند در تمامی این موارد بسیار موثر باشد و درد را از بین ببرد.
ممکن است تصور کنید برخی مشکلات کف پا مانند صافی کف پا مادر زادی هستند و به همین خاطر غیر قابل تغییر هستند اما باید بدانید که تمامی افراد با کف پای صاف به دنیا می آیند و نحوه راه رفتن کودک و رشد ماهیچه های او هستند که در تشکیل قوس کف پا نقش دارند. رشد مناسب ماهیچه های پا و داشتن قوس مناسب در کف پا نه تنها از درد کف پا در آینده جلوگیری می کند بلکه از تمامی مفاصل بدن شما ( که تحت تاثیر پاها هستند) حمایت می کند و حتی می تواند از بروز کمر درد جلوگیری کند.
ماساژ درمانی کف پا می تواند به هر گونه آسیبی که به بافت نرم پا وارد شده است کمک کند. میزان اثر بخشی ماساژ درمانی و مدت زمان لازم برای رسیدن به نتایج به چند مورد بستگی دارد، از جمله : درجه آسیب دیدگی، نوع آسیب دیدگی ، سابقه پزشکی بیمار ( خصوصا در بیماری ها یا آسیب های پا ) و میزان تمایل و همکاری بیمار در پیگیری توصیه های پزشک و انجام کشش های توصیه شده همراه با ماساژ.
به طور کلی در درمان آسیب های حاد بین 3 تا 5 جلسه ماساژ پا توصیه می شود ( البته بیمار پس از یا یا دو جلسه ماساژ درمانی کف پا بهبودی چشم گیری را مشاهده خواهد کرد). همچنین برای درمان درد ها و بیماری های مزمن کف پا بین 8 تا 12 جلسه ماساژ درمانی کف پا توصیه می شود. (در این مورد نیز بیمار پس از دو یا سه جلسه ماساژ درمانی کف پا بهبودی چشم گیری را مشاهده خواهد کرد)
بیماری هایی مانند بونیون ، انگشت چکشی ، خار پاشنه و ... همگی بیانگر واکنش طبیعی بدن ما به مشکلات بیومکانیکی در عضلات و بافت های همبند پا می باشد ( مانند تاندون ها ، لیگامنت ها و فاسیای کف پا )