به کمک این روش، می توان چربی جمع شده در نقاط مختلف بدن مانند پهلو ها، ران ها، شکم و … را  از بین برد.
لاغری با لـیپوماتیک مشکلی برای فرد ندارد و در حالت عادی در طی یک جلسه انجام می شود. از این روش برای ازبین بردن چربی های تمامی نقاط بدن می توان استفاده کرد.
لاغری با لیپوماتیک به معنی سوزاندن چربی ها نمی باشد بلکه لیپوماتیک از قدرتی برخوردار است که مانع سوزاندن چربی ها می شود و چربی های بدن را بدون کمترین آسیبی از بدن بیمار خارج می کند.
پس از جراحی با لـیپوماتیک هیچ گونه ناصافی و سوختگی بر روی پوست باقی نمی ماند همچنین خطر آمبلی شدن در این روش وجود نخواهد داشت.
مزیای لاغری با لیپوماتیک
در این روش تمامی سلول های چربی که در زیر پوست انباشته شده اند با روشی فیزیکی بدون اشعه و حرارتی، تخریب می شوند. چربی ها پس از لـیپوماتیک کاملا زنده و سالم می باشند به گونه ای که می توان از آن ها در نقاط مختلف بدن استفاده کرد. دوره ی بهبودی در این روش بسیار کوتاه می باشد. مدت زمان عمل بسیار کم است و بیمار مدت زمان کمی را در اتاق عمل می باشد. نیازی به بستری شدن ندارد. از برش و بخیه خبری نیست. کبودی پس از این روش نسبت به دیگر روش ها بسیار کم می باشد.

                                                                
نواحی مورد درمان:
شکم
باسن
دور شکم
پشت
صورت
گردن
بالای بازو
زانو ها
ران ها
افراد مناسب برای جراحی لیپوماتیک:
افرادی برای این روش مناسب هستند که اضافه وزن زیادی ندارند و چربی ها در آن ها به صورت موضعی جمع شده اند.
برای انجام این روش 18 سال به بالا سن مناسبی می باشد.
اقدامات قبل از لیپوماتیک به شرح ذیل می باشد:
یکی از مهم ترین اقدامات قبل از لیپوماتیک انتخاب یک پزشک خوب و مجرب می باشد، شما برای انتخاب پزشک می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.حتما پیش از انجام عمل ليپوماتيک برای مشاوره به مطب پزشک بروید و انتظارات خود را بیان کنید تا او بتواند به درستی شما را راهنمایی کند. آزمایشاتی را که پزشک برای تان تجویز نموده است را به طور کامل انجام دهید.
در صورتی که داروی خاصی استفاده می کنید یا مبتلا به بیماری خاصی هستید حتما به پزشک خود بگویید. به مدت دو هفته قبل از مراجعه برای انجام لیپوماتیک از مصرف داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید. به مدت یک هفته قبل از انجام ليپوماتيک از استعمال دخانیات و مصرف الکل خودداری کنید.
مراقبت های بعد از لیپوماتیک به شرح ذیل می باشد:
پس از انجام لیپوماتیک شکم و پهلو گن مخصوص را تهیه نموده و استفاده کنید.
ناحیه تحت درمان با این روش لاغری را ماساژ دهید تا خونابه های موجود درآن ناحیه از بدن خارج شود.
داروهایی را که پزشک برای تان تجویز کرده است راس ساعت استفاده کنید.
به مدت دو هفته بعد از انجام ليپوماتيک از مصرف داروهای رقیق کننده خون، الکل و استعمال دخانیات پرهیز کنید.
با رعایت موارد فوق بهترین نتیجه را از انجام ليپوماتيک به دست آورید.
هزینه لیپوماتیک
هزینه یکی از موارد بسیار مهمی است که افراد برای انتخاب این روش به آن توجه می کنند. هزینه ی لـیپوماتیک به شرایط بیمار بستگی دارد. عوامل دیگری که بر روی هزینه تاثیر می گذارد دستمزد جراح و میزان تجربه و تخصص او می باشد.