تکنیک آمبره:
در این تکنیک رنگ مو در ریشه تیره ترین رنگ را دارد و به روشن ترین رنگ را دارد و روشن ترین رنگ در قسمت ساقه و نوک مو  می رسد.
 یعنی در واقع تیرگی در ریشه مو می تواند طبیعی نیز باشد، به همین ترتیب به مرور زمان و در صورت رشد مو، تغییر یا اختلالی در این سبک ایجاد نمی شود و نیازی به ریشه گیری ندارد.
حتی اگر ریشه مو با رنگ تیره شده باشد هم، به راحتی می توان مجدد ریشه گیری کرد و تاثیری در نوک مو و ساقه نخواهد داشت.
در این سبک حدودا نصف یا یک سوم قد مو روشن می شود که اصولا در پایه ۹و ۱۰
می باشد.
ساده ترین روش برای انجام این سبک به این صورت است که نصف یا یک سوم قد مو را با کش می بندیم و پوش می دهیم و لایه های باقیمانده بین موهای پوش خورده  را دکلره می کنیم.
روش دیگر را می توان با فویل انجام داد و لایه ها را جدا کنیم و هر لایه را پوش داده و باقیمانده لایه ها را داخل فویل قرار می دهیم و به پایه ۹ یا۱۰ می رسانیم.
می توانید برای ایجاد ۳تا۵ پایه تغییر در ریشه موی طبیعی رنگساژ را روی کل مو از ریشه تا نوک مو بزنید و مدت مکث رنگساژ را بیشتر کنید. هر چقدر اکسیدان شما قوی تر باشد ریشه موی طبیعی روشن تر خواهد شد.
آمبره را می توان به صورت معکوس نیز انجام داد، یعنی روی موی بلوند و روشن در نوک مو رنگ تیره بزنید. پایه این رنگ تیره را ۳ تا۶ با هر تناژی می توانید انتخاب کنید و با اکسیدان ضعیف ترکیب کنید.
تکنیک بلیاژ(بالیاژ):
این تکنیک با ایجاد سایه روشن در مو مثل مویی که  در زیر نورخورشید، تلالو خاصی می گیرد، خواهد شد.
بالیاژ نوعی هایلایت است که می توان بدون استفاده از فویل نیز انجام شود.
برای انجام این تکنیک، می توانید در مواد دکلره خود چسب دکلره نیز استفاده کنید و یا لا به لای تکه­ ها کاور پلاستیکی نازک قرار دهید. اگر هنوز در رنگ کردن موها مبتدی هستید، باید بدانید برای گرفتن نتیجه دلخواه این کار با تخصص آرایش گر نیاز دارد.
در بالیاژ هم ریشه تیره ترین رنگ را دارد و به سمت ساقه رنگ متوسط و سپس  به سمت نوک مو روشن ترین رنگ اجرا می ­شود.
این تکنیک برای اشخاصی که سفیدی مو دارند مناسب است، به دلیل اینکه ریشه تیره ترین رنگ است و می توان تکه هایی نازک را تا نزدیکی ریشه نیز روشن (دکلره) کرد.
روش کار:
ابتدا کل سر را تقسیم بندی کنید و از پشت سر لایه هایی افقی یا مثلثی را جدا کرده و مواد دکلره ای غلیظ را که از قبل آماده کرده ایم به صورت رفت و برگشت به مو می زنیم. نوک مو را کاملا به دکلره آغشته می کنیم و به صورت هفتی و خطی  قلم را به صورت عمودی به ساقه مو می زنیم. و گاهی هم لایه هایی را نازک از نزدیک ریشه  به سمت نوک مو دکلره می کنیم.
این لایه ها که تا نزدیک ریشه زده می شود مثل سایه ای براق به صورت اشعه خورشید بین ریشه و نوک مو قرار می گیرد. این سبک را می توان روی میز بالیاژ، تخته­، یا دیسکت نیز انجام داد. برای رنگ پایه در نوک مو ۹ یا۱۰  مناسب است.

                                                            
تکنیک سامبره:
این تکنیک نسبتا ملایم تر از آمبره و بالیاژ است و می توان این کار را با رنگ نیز انجام داد. در قسمت پایین مو از رنگهای (۷ ،۸ ،۹،۱۰، و رنگهای پلاتینه) استفاده می­ شود. در کل، در تکنیک سامبره ریشه مو تیره و ساقه و نوک مو با رنگ، روشن می شود. اما ترکیب رنگ ها در این تکنیک نزدیک به هم است و اختلاف تیره ترین تا روشن ترین قسمت، زیاد نیست.
تفاوت کلی : آمبره و بالیاژ و سامبره
آمبره: فقط پایین مو با دکلره روشن می شود .
بالیاژ: پایین مو با دکلره روشم می شود و تارهایی به صورت هایلایت در لابه لای مو ها تا نزدیک ریشه روشن می شود.
سامبره: پایین مو با رنگ روشن یا تناژ داده می شود.