میکروبلیدینگ ابرو یک روش نسبتا جدید و دائمی برای شکل دادن به ابروها است که اکثر افراد سوالاتی در مورد این روش و مراقبت های قبل و بعد آن دارند.
میکروبلیدینگ ابرو
ابروها مهم ترین بخش صورت هستند. اگر از ابروهای تان راضی نیستید، روش های زیادی برای تغییر دادن آنها وجود دارد، از جمله ژل ابرو، مداد یا حتی تتو کردن. اما امروز یک گزینه خیلی طبیعی وجود دارد که نتایجی تقریبا دائمی دارد. در این مطلب روش میکروبلیدینگ ابرو microblading را معرفی می کنیم که فراتر از نقاشی یا استفاده از مداد است و درست شبیه به موهای واقعی به نظر می رسد. 
میکروبلیدینگ یک روش تاتوی دستی نسبتا جدید است. این روش در مقایسه با روش های قدیمی و سنتی که با استفاده از دستگاه انجام می شدند، روشی نیمه دائمی است. میکروبلیدینگ با استفاده از یک تیغه بسیار نازک انجام می شود و رنگدانه ها را به داخل پوست منتقل می کند. در امریکا فردی که میکروبلیدینگ انجام می دهد باید دارای مدرک تخصصی هنر روی بدن باشد. 

                                                             
میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن و تفاوت آنها
میکروپیگمنتیشن micropigmentation هم یک روش تاتوی دائمی یا نیمه دائمی برای ابرو است. این روش با یک دستگاه دیجیتال استفاده می شود. در روش میکروپیگمنتیشن رنگ در لایه عمیق تر پوست با نام درم کاشته می شود. انجام میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ طول می کشد. 
در میکروبلیدینگ از تیغ بسیار نازکی برای کشیدن خطوطی شبیه به تار مو استفاده می شود و در میکروپیگمنتیشن با استفاده از دستگاه صدها نقطه بر روی ناحیه تحت درمان ایجاد می شوند تا زمانی که شکل و ساختار ابرو حاصل شود.
میکروپیگمنتیشن هر 2 تا 5 سال (گاهی حتی بیشتر) نیاز به ترمیم و تجدید دارد. بهبود پوست نیز بعد از اتمام میکروپیگمنتیشن به زمان و مراقبت های بیشتری احتیاج دارد (تقزیبا یک هفته). زمان مورد نیاز برای انجام فرایند میکروپیگمنتیشن حدودا 2 ساعت است. به علاوه هزینه میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ است. 
میکروبلیدینگ برای افرادی که قصد ترمیم ابروهای خود و پر کردن جاهای خالی در ابروهای شان را دارند یک روش مناسب است. به علاوه کسانی که می خواهند قوس ابروی خود را بیشتر کنند به نتیجه خوبی خواهند رسید.   
مراقبت های قبل از میکروبلیدینگ
- روز انجام فرایند میکروبلیدینگ ورزش نکنید  
- آفتاب نگیرید یا با صورتی که دچار آفتاب سوختگی شده به مرکز مورد نظر برای انجام میکروبلیدینگ مراجعه نکنید.
- 24 ساعت قبل از انجام میکروبلیدینگ برخی داروها، از جمله آسپیرین، نیاسین، ویتامین Eیا ایبوپروفن مصرف نکنید. 
- در روز انجام فرایند الکل و کافئین مصرف نکنید. 
- 3 روز قبل از میکروبلیدینگ ابروهایتان را رنگ نکنید 
- دقت داشته باشید در زمان قاعدگی حساسیت شما بیشتر خواهد بود.