آیا میکروبلیدینگ همان تاتو است؟    
بله! میکروبلیدینگ نوعی تاتو است که به صورت دستی انجام م یشود (از یک ابزار دستی به جای دستگاه سنتی تاتو استفاده می شود که البته کاملا استریل شده هستش). دقیقا مثل تاتوهای سنتی، در میکروبلیدینگ رنگ دانه درون لایه میانی پوست کاشته می شود و در اونجا باقی می مونه. آرایش دائم، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ (میکرو) همه جزو تاتوی آرایشی هستند؛ در واقع هر نوع رنگ غیر دائمی که با هر نوع وسیله دستی یا دستگاهی در درون پوست کاشته می شود، از نظر پزشکی نوعی فرایند تاتو کردن به حساب میاد.
آیا میکروبلیدینگ دائمی است؟
خیر! میکروبلیدینگ تحت عنوان روشی “نیمه دائمی” معرفی شده که به مرور زمان تغییر می کند و کم رنگ میشه. میکروبلیدینگ مثل همه تاتوها با قرار گرفتن در معرض نور خورشید کم رنگ می شود و از اونجایی که ابروها عضوی از بدن هستند که خیلی نمی شود اونها رو پوشاند و تقریبا هر روزه در معرض خورشید قرار می گیرند، به همین دلیل با گذر زمان بیشتر نسبت به تاتوهای سایر قسمت های بدن کم رنگ می شوند. نتیجه کار میکروبلیدینگ بستگی به این داره که چگونه از اون مراقبت می شود. عوامل دیگه مثل رنگ دانه پوست، بافت اون و چرب بودن یا نبودن پوست و البته جنس و نوع مواد استفاده شده هم روی ماندگاری میکروبلیدینگ خیلی تاثیر داره.
آیا در انجام میکروبلیدینگ از تیغ استفاده میشه؟
خیر! در میکروبلیدینگ برخلاف اسم گمراه کننده اش، از تیغ استفاده نمی شود؛ در عوض از یک قلم همراه با گروهی از سوزن ها برای ایجاد یک خط رویش موی خوب برای ابروها استفاده می شود که کاملا استریل شده و بهداشتی هستند. 
سوزن ها انواع و شکل های مختلفی دارند و بر اساس نیاز تکنسین میکروبلیدینگ انتخاب می شود. تمام سوزن ها و ابزارهای دستی در اینکار، یکبار مصرف هستند.

                                                                    
میکروبلیدینگ ارزان قیمت را کجا پیدا کنیم؟
در میکروبلیدینگ اولین چیزی که از متخصص یا تکنسین باید مطمئن شوید اینه که آیا در این زمینه آموزش دیده یا نه و اینکه چقدر تجربه داره! گذراندن یک دوره آموزشی مناسب لازمه یک میکروکار حرفه ای بودن هست اما این تمام کار نیست و حتما باید قبل انجام میکرو ابرو، نمونه کارهاش رو ببینید.
 در تاتو و میکروبلیدینگ اغلب قوانین به خوبی رعایت نمیشوند و بدلیل محبوبیت و استقبال زیادی که در بازار از این روش جدید میشه خیلی ها صرفا از طریق اینترنت و با دیدن چند ویدئو آموزشی و یا یک یا دو هفته آموزش اقدام به انجام این کار میکنند و خودشون رو متخصص میکرو هم میدونن!
آموزش میکروبلیدینگ معمولا با آگاهی از عوامل بیماری زا، شناخت رنگ ها و نحوه جذب اون و سپس انجام میکروبلیدینگ شروع میشه و بعد باید شخص، کلی کارهای عملی انجام بده تا مهارت و تجربه کافی برای کار رو داشته باشد.
پس قیمت میکروبلیدینگ واقعا نباید برای شما گزینه اول باشه و قبلش باید از معتبر بودن اون سالن اطمینان پیدا کنید؛ اگه کسی گفت ما ارزان ترین نرخ میکروبلیدینگ بازار رو میدیم حتما به معتبر بودن و کیفیت کارش شک کنید.
میکروبلیدینگ ابرو چگونه انجام میشه؟
عمل میکروبلیدینگ در قرار ملاقات اول حدودا ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد. بهتره زودتر برای قرار حاضر بشوید تا آمادگی لازم رو داشته باشین.
ابتدا از کرم بی حسی برای بی حس کردن ابروها استفاده می شود، سپس تکنسین می شیند و با شما درباره مراقبت های بعد از عمل صحبت می کند و به سوالات شما پاسخ می دهد
و در مورد تمایل و نظر شما برای شکل ابرو و رنگ اون گفتگو می کند. تکنسین شکل ابروی جدید شما رو با دست می کشد تا شکلی که برای صورت شما مناسب تره و شکلی که مد نظر شما است، به وجود بیاید.
تکنسین های میکرو ابرو همچنین بعضی وقت ها از خط کش مخصوص برای قرینه سازی و ایجاد یک ابروی عالی استفاده میکنن. 
وقتی شکل ابرو مشخص شد، تکنسین رنگ مورد نظر شما رو ترکیب میکنه و بعد ابزار کار خودش رو بر میداره و اضافه کردن دانه های مو (hairstrokes) به ابرو رو طبق الگویی که کشیده شروع می کند.
بعد از گذاشتن استروک ها یا موها در جای خود اغلب از ماسک رنگ دانه استفاده میشه تا پیگمنتیشن تیره تر به نظر برسد. بعد اون رو پاک میکنه و اگه ببیند ابرو نیاز به تغییر یا اضافه کردن رنگ داره
اونها رو انجام میدهد. در آخر هم حاصل کار، ابروهای شیک و خیلی نزدیک به طبیعی رو شاهد خواهید بود که توصیه هایی از طرف تکنسین برای مراقبت از اونها به شما داده می شود.