یک روش دائمی برای رهایی از مشکل ریزش شدید موها و طا سی، کاشت موی طبیعی است.
نتایج کاشت مو دائمی بود و یکی از موثرترین شیوه‎ها در درمان ریزش مو و بازیابی و ترمیم موی سر است.
                                                                  
در فرآیند کاشت مو از واحدهای فولیکولی مو موجود در پشت سر برای کاشت مو در ناحیه طاس سر که اغلب جلوی سر است، استفاده می‎شود. این روش کاملا ایمن است. از مزایای کاشت مو می‎توان به کوتاهی دوره  بهبودی و نیز عوارض جانبی کم اشاره نمود. اما آن چه در انجام کاشت مو بسیار حائز اهمیت است، انتخاب پزشکی است که عمل کاشت موی خود را به او می‎سپارید. پزشکی که برای کاشت موهای خود انتخاب می‎کنید باید از مهارت و تجربه کافی برخوردار باشد.
کاندیداهای مناسب برای کاشت موی طبیعی
1- افرادی که طاسی یا ریزش موی آنان ناشی از مشکل هورموني- ژنتيکي ( Androgenetic alopecia ) است. 
2- افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری‎های پوستی یا آسیب‎های وارد شده به پوست سر، سبیل یا ابرو و یا عمل جراحی و سوختگی قبلی دچار کم پشتی موها یا طاسی شده‌اند. البته در برخی بیماری های خودایمنی پوستی که منجر به از دست دادن موها می شوند، نمی توان کاشت مو انجام داد، چون علاوه بر این که احتمال پذیرفته نشدن پیوندها در ناحیه ی طاسی وجود دارد، بلکه خطر شعله ور شدن بیماری در ناحیه ی برداشت نیز دور از ذهن نیست. مثال واضح این بیماری ها، "لیکن پلان" است. 
3- افرادی که تراکم فولیکول‎های مو در قسمت پشت سر (ناجیه ی دهنده) آنان بالا باشد. منظور از تراکم، تعداد موها در واحد سطح است. البته با پیشرفت علم پزشکی و استفاده از روش‎های نوین، کاشت مو برای افراد با تراکم موی کمتر نیز با نتیجه رضایت بخشی قابل انجام است.
4- نکته دیگر که در کاشت مو مهم است، میزان شلی پوست سر است. زیرا میزان شلی پوست سر تعیین کننده این موضوع  است که چه مقدار از پوست پشت سر را می‎توان برداشت. اگر کاشت مو به روش FUT انجام شود، میزان شلی پوست سر بسیار مهم خواهد بود. البته اگر پوست سر متقاضی به اندازه کافی شل نباشد، می‎توان از روش‎های دیگر کاشت مو نظیر FIT استفاده نمود.
نکته ی مهمی که باید قبل از انجام کاشت مو به آن توجه کرد این است که  فرد متقاضی کاشت مو باید از نظر سلامت مورد بررسی قرار گیرد و انجام برخی آزمایشات برای این منظور ضروری خواهد بود.
باید اشاره کرد که افراد 18 تا 25 سال کاندیداهای مناسبی برای کاشت مو نیستند، زیرا میزان طاسی آنان قابل پیش بینی نیست و بهتر است این افراد پس از توقف ریزش موی سر اقدام به کاشت مو نمایند.
البته در برخی موارد که طاسی زیاد بوده و احتمال کم شدن موها در ناحیه ی دهنده در آینده وجود داشته باشد، بر اساس تشخیص پزشک اقدام به کاشت مو کرد.