لیپوماتیک روشی کاملاً سرپایی و بدون نیاز به بی هوشی بوده که با انجام آن حجم زیادی از چربی تنها در یک جلسه تخلیه می شود.
این روش همراه با کمترین تورم و کبودی و درد و خونریزی و بدون ایجاد خطر آمبولی است.

                                                     

این دستگاه توسط شرکت یورومی بل‍‍ژیک ابداع شده و در حال حاضر در بیش از 50 کشور دنیا در حال استفاده می باشد. این دستگاه بر پایه تکنولوژی منحصر به فردی به نام Nutational Infrasonic Liposculptur  بنا شده است.
در این تکنولوژی امواج اینفراسونیک (مادون صوت) با فرکانس کمتر از 20 هرتز به بافت چربی وارد شده و با حرکات سه بعدی ایجاد شده توسط کانول، بافت چربی به صورت مایع درآمده و همزمان توسط دستگاه از بدن خارج می شود.
در این تکنیک استفاده از هوای فشرده ، موجب حرکت کانول در سه جهت فضایی شده و با ایجاد حرکت Nutational در فضای بسته، امواج اینفراسونیک تولید و مرتعش خواهند شد. بر خلاف امواج اولتراسونیک که در گذشته جهت تخلیه چربی کاربرد داشتند، روش لیپوماتیک بدون ایجاد حرارت و سوختگی و نکروز بافتی یا پارگی بافتی بوده و در محل ورود کانول، سلول های چربی را از محل جدا کرده و چربی های آزاد شده توسط مکش دستگاه از بدن خارج می شوند. 
چرا لیپوماتیک بهترین روش خلاصی از چربی ها است؟
لیپوماتیک، یک تکنیک جدید برای لاغری است که بر اساس یک تکنولوژی ویژه، با ایجاد ارتعاشات ثابت عمل می کند.
انجام لیپوساکشن با وارد کردن نیروی فیزیکی همراه است؛ اما با لیپوماتیک، پزشک نیازی به وارد کردن نیروی فیزیکی برای لاغر کردن شخص ندارد.
حرکات دقیق و منظمی که در حین انجام لیپوماتیک ایجاد می شود، در طول کار یکنواخت و هم اندازه هستند.
انجام لیپوماتیک در زمان کوتاه تری صورت می گیرد، نتایج آن موفقیت آمیز و دوره بهبودی بعد از آن نیز کوتاه است.
لیپوماتیک این امکان را ایجاد می کند که بدون آسیب رساندن به سایر بافت ها، بتوان سلول های چربی را آزاد کرد و از دست آن ها خلاص شد.
اصل مهم در انجام این عمل داشتن وزن ثابت است. انجام لیپوماتیک در افرادی که در حال برنامه ریزی برای بدست آوردن وزن مناسب و یا کاهش وزن هستند، می تواند گزینه مناسبی باشد.