لیپوماتیک
روشی کاملا سرپایی و بدون نیاز به بی هوشی بوده و حجم زیادی از چربی تنها در یک جلسه تخلیه می شود که همراه با کمترین تورم، کبودی، درد و خونریزی و بدون ایجاد خطر آمبولی است.تا کنون بهترین روش کاهش چربی های موضعی لیپوساکشن بوده که عوارضی همچون ناهمواری و شلی پوست، تورم و کبودی را به دنبال داشته است. امروزه سیستم های جدید لیپوماتیک اینفراسونیک لیپواسکالپچر نقش بسیار زیادی در کاهش عوارض، سادگی انجام درمان و در نهایت رضایت بیماران داشته است.در این سیستم ها کانولای دارای انعطاف در سایزهای مختلف و در سه جهت مختلف حرکات گردشی می کنند و به دنبال این حرکات امواج اینفراسونیک ایجاد شده و سبب لیز چربی و ساکشن همزمان آن بدون آسیب رسیدن به عروق خونی و لنفی می گردد،این امواج علاوه بر لیز چربی باعث تحریک فیبروبلاست ها و افزایش قوام سپتوم ها و سفت شدن پوست خواهد شد.
                                                                    
 • در این روش بافت چربی به صورت انتخابی مورد هدف قرار گرفته و به دلیل این حرکات آسیبی به عروق خونی و لنفی نخواهد رسید.
 • دستگاه یک سیستم ایمنی هوشمند و فعال دارد که موقع رو برو شدن با بافت های غیر بافت چربی ، متوقف می شود .
 • کمترین میزان کبودی و ورم را ایجاد می کند .
 •بيشترین میزان جمع شدن پوستی را دارد
• هزینه آن و نیز زمان مورد نیاز برای انجام این روش کمتر از سایر روش ها است .
 • درد بسیار کمی دارد .
 • دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است و مریض خیلی سریع بهبود می یابد
آیا به همه افراد چاق انجام این روش را توصیه می‌کنید؟
بیماران بر اساس وزن و قد به چهار گروه تقسیم می‌شوند که شامل وزن طبیعی، وزن زیاد، چاق و چاقی بیش از حد هستند. افراد مناسب برای لیپوساکشن در دو گروه قرار می‌گیرند؛ به عنوان مثال فردی با قد ۱۷۵سانتی‌متر و با وزن ۷۵ تا ۷۸ کیلوگرم در گروه اول، با وزن ۷۸ تا ۹۲ کیلوگرم در گروه دوم، از ۹۳ تا ۱۲۰ کیلوگرم در گروه سوم و بیشتر از آن در گروه چهار قرار می‌گیرند.
بنابراین بیمار مناسب برای عمل با قد ۱۷۵ باید وزن حداکثر ۹۲ تا ۹۳ کیلوگرم داشته باشد. بیمارانی که در گروه ۳ و ۴ قرار می‌گیرند ابتدا باید به متخصص تغذیه مراجعه نموده و پس از کاهش وزن و قرار گرفتن در طیف وزنی مناسب تحت جراحی قرار گیرند. البته در ابتدا لیپوساکشن برای کاهش حجم‌های کوچک از چربی‌های تجمع‌ یافته در افراد با وزن طبیعی به کار می‌رفت اما حالا از آن براي نواحی مختلف بدن و حجم‌های بسیار بالاتر استفاده می‌شود
در چند درصد موارد ممکن است چربی به ناحیه ساکشن شده برگردد؟
اگر ساکشن به درستی صورت گیرد معمولا چربی مجددا برنمی‌گردد ولی بیمار بايستی به روش غلط زندگی خود مثل عدم فعالیت و پرخوری خاتمه دهد.
بهترین مناطق برای لیپوماتیک :
۱- شکم
۲- پهلو
۳- بازو
۴- پشت (زیر خط سوتین)
۵- ران
۶- غبغب
۷- ساق
اين مركز از اولين مراكز ليپوماتيك در ايران ميباشد.