آموزش اکستنشن  مژه عروسکی به صورت حرفه ای
در اکستنشن عروسکی مژه ابتدا مژه ها را تمیز کرده به گونه ای که عاری از هرگونه مواد آرایشی باشد و سپس آن پد مخصوص را زیر پلک پایین قرار میدهیم پدها باید به گونه ایی باشد که خاصیت آبرسانی به پوست را داشته باشد و شخص حین انجام کار و سپس آن دچار حساسیت نشود و بعد از چسباندن پد های پائین را با یک چسب به پد می چسبانیم که هنگام کار چسبندگی ایجاد نکند از پرایمر یا پاک کننده چربی استفاده می کنیم و آن را روی آن ها میکشیم.

                                                                      

قبل از انجام کاربه بلندی و ضخامت های شخص مراجعه کننده دقت کنید تا بتوانید مژه های مناسبی انتخاب کنید و حتما از مشتری خود در مورد حالتشان سوال کنید (فر- نیمه فرو معمولی)
از گوشه ی بیرونی چشم به سمت بالا شروع به چسباندن میکنیم دقت کنید که به اندازه سه تا چهار تار اول و آخر را مژه کار نمی کنیم چون اکستنشن را از حالت طبیعی خارج میکند و توجه داشته باشید بعد از اتمام کار حتما از قطره استریل چشمی برای مژه خود استفاده کنید.
آموزش اکستنشن عروسکی در منزل
اکستنشن یه نوع آرایش نیمه دایم محسوب میشود برای کسانی که دارای مژه ای کم پشتی هستند و یا به دلیل محدودیت زمانی وقت آرایش مداوم را ندارند و حتی برای کسانی که نسبت به وسایل آرایشی دارای آلرژی مناسب هست .
از مزایای این روش میتوان به این مورد اشاره کرد به دلیل اینکه اکستنشن هر ماه نیاز به ترمیم دارای افراد میتوانند به راحتی فرم مژه را تغییر دهند. (فر- نیمه فر- صاف)
بهتر است هنگام اقدام برای اکستنشن مژه عروسکی به نکاتی توجه داشته باشید:
داشتن اطلاعات کافی از سالنی که قرار است در آن کار اکستنشن داشته باشید.
استفاده از مواد استریل و ضد عفونی کننده برای آماده سازی و زیر سازی پلک برای اکستنشن به نحوی که پلک شما از هرگونه وسایل آرایشی و حتی آلودگی های محیطی پاک شود.
آشنایی با چسب مخصوص (استفاده از چسب هائی که گاز آنها زیاد است و باعث اذیت مراجه کننده شده و یا پس از اتمام کار شخص دچار حساسیت میشود).
دقت در انتخاب اکستنشن به نحوی که مژه انتخابی باید طوری باشد که نه در ظاهر طبیعی چشمهای شخص مراجعه کننده تاثیر بگذارد و نه شخص پس از اتمام کار احساس سنگینی در پلک خود داشته باشد. پس حتما در انتخاب مژه به سایز و نوع ضخامت مژه دقت کامل داشته باشید.
مراقبت های بعد از اکستنشن عروسکی مژه
به عنوان مراقبت های بعد از انجام کار اکستنشن باید به اینکه توجه داشت که تا 24 ساعت بعد از انجام کار اصلا به مژه های خود آب نزنید.
بعد از اکستنشن از ریمل های ضد آب به هیچ عنوان استفاده نکنید.
اگر قرار است از اکستنشن فقط برای مدت زمان کوتاهی استفاده شود بهتر است که آرایشگر خود را در جریان بگذارید تا از چسب ضعیف تری استفاده کند که هنگام ریموو به مژه های شما آسیب نرسد.
حتی بعد از 24 ساعت زمانی که از مواد آرایشی استفاده میشود بهتر است برای شستشو از موادی که PH کمتری دارند و یا پاک کننده های کم چرب استفاده شود.
دوام اکستنشن بین 2 تا 3 هفته است و در استان هایی که هوای مرطوبی دارند دوام اکستنشن کمتر نیز میشود ولی آرایشگران از موادی در کنار چسب اکستنشن استفاده می کنند که دوام کار را در این مناطق نیز بالا می برد.
تفاوت اکستنشن عروسکی مژه با کاشت مژه
آموزش اکستنشن عروسکی مژه با کاشت کاملا متفاوت هست. کار اکستنشن سبکی هست که توسط آرایشگران در کلینیک های زیبایی و یا سالن های آرایشی انجام می شود ولی از آنجا که کاشت مو در هر قسمتی نوعی جراحی محسوب می شود نیازمند پزشک متخصص اینکار الزامیست و اینکار باید در محیطی کاملا بهداشتی و با تجهیزات کامل انجام شود و طبق آمار موجود پزشکان مگر در مواقع خیلی ضروری کاشت مژه را توصیه نمی کنند.