بلیچینگ دندانی
بلیچینگ، سفید کردن دندان ها روشی کاملا محافظه کارانه برای اصلاح بد رنگی دندانها می باشد که با استفاده از مواد خاص روشن کننده بر روی دندانها اقدام به پراکندن رنگ های  تیره داخل دندان نموده و رنگ دندان را روشن تر می کنند . نتایج این روش درمانی قابل برگشت بوده و ممکن است پس از چندسال نیاز به تکرار درمان باشد، معمولا پس از بلیچینگ مختصری حساسیت دندانی رخ می دهد  که در صورت استفاده از تکنیک دست به هنگام کار این حالت بزودی قابل برگشت می باشند.

                                                                       

بلیچینگ معمولا به دو صورت در مطب و یا در منزل انجام می شود روش در مطب سریعتر و بیشتر تاثیر گذاشته و نتایج جالب تر است روش در منزل قدری کند تر می باشد هر چند انجام هر دو روش بصورت مکمل همدیگر، نتایج عالی تر می باشد .
بایستی توجه نمود قبل از بلیچینگ کلیه پوسیدگی ها و جرم ها از روی دندانها برداشته شوند و یا چنانچه مشکلات لثه ای مانند تحلیل های لثه ای وجود دارد رفع بشه، یا در حین کار با ملاحظات خاص محافظت از لثه به خوبی انجام شود.
نکته قابل توجه در این تکنیک عدم هر گونه تراش و یا دستکاری در بافت دندان می باشد و با حفظ کل ساختمان دندان بصورت اولیه و دست نخوره رنگ دندان اصلاح می شود.