ایمپلنت های دندانی
ایمپلنت های دندانی یکی از برترین حداست در حضوره دندانپزشکی نوین می باشد.
ایمپلنت های دندانی پین هایی از جنس تیتانیوم خالص و سازگار با بدن می باشند که در فضاهای خالی محل از دست رفتن دندان ها کاشته شده و پس از گذشت زمان یعنی جهت اتصال این پینها با استخوان ( بین ۵ - ۴ ماه ) روکش روی آنها نصب شده و جایگزین دندانهای از پست رفته می شوند. 

                                                            

امروزه یکی از متنوع ترین مواد در دندانپزشکی ایمپلنت های دندانی می باشند بر حسب ویژگی های سطح ایمپلنت، شرکت سازننده، طرح ایمپلنت قیمتهای متفاوتی داشته و کیفیتی نسبتا متفاوت دارند. 
برترین ویژگی ایمپلنت های دندانی عدم آسیب به دندانهای مجاور و جایگزین دندان از دست رفته می باشد یعنی بر خلاف بریجهای پروتز ثابت نیاز به تراش دندانهای پایه جهت جایگزین دندان از دست رفته نمی باشد 
با استفاده از ایمپلنت های دندانی میتوان پروتزهای متحرک و نامناسب را به حالتی بند متحرک و ثابت تبدیل کرد که سبب بهبود و استفاده از پروتز و رضایت بیمار می گردد. 
لازم به ذکر است این درمان نیز مانند سایر درمانهای دندانپزشکی نیازمند مراقبت ویژه می باشد تا طول عمر بیشتری داشته باشد.
جز چند مورد خاص هیچ گونه منع مطلق برای استفاده از ایمپلنت در بیماران نمی باشد که یکی از موارد آن بیماران مبتلا به مشکلات فلج مغزی، و صرع و مشکلات روانی می باشد در بیماران دیابتی، با ملاحظات خاص کاربرد دارد. برخی موارد دیگر همچون بیماران دارای دندان قروچه، سایتی شدید دندان، نیز نیاز به توجه خاص و رفع عادات مذکور و سپس ایمپلنت می باشد .